Procenjuje se uticaj projekta na životnu sredinu

Sektor 2 puta „Vožd Karađorđe“ gradiće se od Orašca do Čibutkovice

InfrastrukturaInvesticijeIzdvajamoSrbija

17.10.2025 12:44 Autor: Aleksandra Kekić 0

Sektor 2 puta „Vožd Karađorđe“ gradiće se od Orašca do Čibutkovice Sektor 2 puta „Vožd Karađorđe“ gradiće se od Orašca do Čibutkovice
Na javnom uvidu nalazi se zahtev za određivanje obima i sadržaja studije procene uticaja na životnu sredinu idejnog projekta sektora 2 državnog puta „Vožd... Sektor 2 puta „Vožd Karađorđe“ gradiće se od Orašca do Čibutkovice

Na javnom uvidu nalazi se zahtev za određivanje obima i sadržaja studije procene uticaja na životnu sredinu idejnog projekta sektora 2 državnog puta „Vožd Karađorđe“.

Reč je o deonicama tri i četiri Orašac-Čibutkovica, za koje su Koridori Srbije podneli zahtev Ministarstvu zaštite životne sredine.

Realizacija brze saobraćajnice predviđena je na teritoriji grada Beograda (opštine Mladenovac i Lazarevac) i opština Aranđelovac, Topola, Ljig i Lajkovac. Ukupne je dužine 45,82 kilometra, a zauzeće parcele površine 3.700.288,79 kvadratnih metara.

Deonica tri počinje od planirane petlje Belosavci, preko petlje Orašac i pruža se dalje ka zapadu severno od opštinskog centra Aranđelovac, obuhvata planiranu petlju Bukovik i završava se kod naselja Progoreoci.

Deonica četiri počinje od naselja Progoreoci, pruža se dalje ka zapadu južno od gradskog opštinskog centra Lazarevac, obuhvatajući planirane petlje Trbušnica, Brajkovac i Čibutkovica istok, i završava se planiranom petljom Čibutkovica Zapad na autoputu Miloš Veliki.

Predviđeno je pet petlji, odnosno raskrsnica, 67 mostova i nadvožnjaka, kao i dva tunela.

Državni put na potezima Lazarevac – Markovac i Mali Požarevac – Aranđelovac na svim poddeonicama ima računsku brzinu od 100km/h. Za manje vezne pravce planira se i projektuje trasa za računsku brzinu od 60 km/h.

Naplata putarina na naplatnim stanicama planirana je jedino na kontaktu sa postojećim auto-putnim trasama, gde se planiraju naplatne stanice na kontaktu sa auto-putem E-75 i E-763, odnosno na sektoru 2, u zoni petlje Čibutkovica, i na izlazu sa auto-puta E-763 „Miloš Veliki“ na državni put „Vožd Кarađorđe“.

Planirana su dva parkirališta: Stojnik i Kruševica i jedno odmorište – Brajkovac.

Zainteresovana javnost može da pogleda sadržinu zahteva svakog radnog dana do 28. oktobra od 11 do 13 sati u prostorijama Ministarstva zaštite životne sredine i na njihovom sajtu.

Povezivanje Šumadije i Centralne Srbije sa okruženjem

Planirani državni put prvog reda „Vožd Karađorđe“ predstavlja više saobraćajnih pravaca koji čine jedinstven sistem i ima za cilj da poveže područje Šumadije i Centralne Srbije sa okruženjem i okolnim saobraćajnim koridorima – auto-put E-75 (Koridor X), auto-put E-763 (Miloš Velik“) i Е-761 (Moravski koridor).

Trasa brze saobraćajnice Vožd Кarađorđe proteže se u pravcu istok-zapad od petlje Markovac (veza sa E-75) na istočnom kraju predmetne saobraćajnice do Lazarevca na zapadu, odnosno do petlje Čibutkovica (veze sa E-763), kao i u pravcu sever-jug od postojeće petlje Mali Požarevac na auto-putu E-75 do Aranđelovca.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.