Vozila bi po tom sistemu nailazila “u zavisnosti od uslova saobraćaja”

Sindikati GSP-a protiv ukidanja reda vožnje, još veći haos u najavi

SrbijaU fokusu

18.11.2024 12:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Sindikati GSP-a protiv ukidanja reda vožnje, još veći haos u najavi Sindikati GSP-a protiv ukidanja reda vožnje, još veći haos u najavi
Četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd saopštili su da rukovodstvo Grada Beograda razmatra ukidanje redova vožnji na autobuskim linijama i upozoravaju da bi... Sindikati GSP-a protiv ukidanja reda vožnje, još veći haos u najavi

Četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd saopštili su da rukovodstvo Grada Beograda razmatra ukidanje redova vožnji na autobuskim linijama i upozoravaju da bi to izazvalo još veći haos u javnom gradskom prevozu putnika.

Istaknuto je da je ideja o ukidanju reda vožnje sindikatima potvrđena iz više izvora u Sekretarijatu za javni prevoz Grada Beograda, te da je ovakav predlog „rezultat zahteva konzorcijuma privatnih prevoznika, koji žele da postignu veću cenu rada i izbegnu plaćanje penala za neostvarene polaske“, prenela je Beta.

„Upozoravamo da bi se prelaskom na takozvani dinamički red vožnje prikrili objektivni problemi koji postoje u funkcionisanju brojnih linija javnog prevoza, što bi podrazumevalo da ne postoje unapred određena vremena polazaka neke linije“, navedeno je u saopštenju sindikata GSP-a „Centar“, „Pravda“ i „Sloga“ i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda.

Kako je ukazano, „to bi stvorilo dodatni prostor za moguće zloupotrebe i haos u javnom prevozu, jer bi red vožnje bio prepušten vozačima i prevoznicima, s obzirom na to da grad Beograd nema dovoljno kapaciteta da u svakom momentu isprati kretanje svakog vozila javnog prevoza“.

Dodaje se da na taj način, korisnici gradskog prevoza ne bi mogli unapred da planiraju svoje putovanje, već bi vozilo nailazilo u zavisnosti od uslova saobraćaja u tom trenutku.

„Grad Beograd ne sme da pristane na zahteve onih prevoznika koji nemaju dovoljno vozača, vozila i stručnog kadra kako bi realizovali preuzete obaveze, jer su svojim učešćem na javnom pozivu i zaključivanjem ugovora na sebe preuzeli obavezu da isporučuju uslugu građanima Beograda, a da za to dobijaju značajnu novčanu nadoknadu iz budžeta Grada Beograda“, navedeno je iz sindikata GSP-a.

Oni su pozivali rukovodstvo grada „da dobronamerno prihvati sve češće primedbe građana i saobraćajnih stručnjaka, i analizira postojeće stanje i mere za povećanje brzine i pouzdanosti vzila javnog prevoza“.

„Kao neka od mogućih najbržih rešenja koja se nameću su uvođenje novih koridora žutih traka i produžavanje postojećih, uslađivanje svetlosne signalizacije tako da daju prioritet vozilima javnog prevoza“, saopštili su sindikati GSP-a.

Oni kao moguća rešenja navode i „postavljanje dodatnih signala na semaforima za vozila javnog prevoza i angažovanje rezervnih vozila na terminusima koja bi se u slučaju većeg poremećaja u odvijanju saobraćaja na nekoj liniji angažovala, a sve u cilju minimalnog čekanja na dolazak prevoza“.

  • meli77

    18.11.2024 #1 Author

    I ovako nemamo redovan prevoz

    Odgovori

  • Dux011

    18.11.2024 #2 Author

    Da, i sad se ne prati to, tako da kao da je uvedeno…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.