Zaključenje ugovora na 20 godina i ustupanje depoa na Dorćolu

Sindikati GSP Beograd: Ukidanjem trolejbusa šest linija se ustupa privatnicima

Srbija

25.12.2024 15:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Sindikati GSP Beograd: Ukidanjem trolejbusa šest linija se ustupa privatnicima Sindikati GSP Beograd: Ukidanjem trolejbusa šest linija se ustupa privatnicima
Vlast u Beogradu je odlučila da ukidanjem trolejbusa u gradskom prevozu oduzme šest linija Gradskom saobraćajnom preduzeću Beograd i ustupi ih privatnom prevozniku, ocenili su... Sindikati GSP Beograd: Ukidanjem trolejbusa šest linija se ustupa privatnicima

Vlast u Beogradu je odlučila da ukidanjem trolejbusa u gradskom prevozu oduzme šest linija Gradskom saobraćajnom preduzeću Beograd i ustupi ih privatnom prevozniku, ocenili su danas sindikati u GSP.

„Na predlog Sekretarijata za javni prevoz, hitnom i iznenadnom dopunom dnevnog reda ranije zakazane sednice Skupštine grada, pred odbornicima se nalazi i predlog odluke o ukidanju trolejbusa i oduzimanju svih trolejbuskih linija gradskom prevozniku GSP i njihovo ustupanje privatnom prevozniku Strela, navodi se u saopštenju četiri sindikata GSP.

Kako je istaknuto, GSP Beograd je 6. decembra Sekretarijatu za javni prevoz uputio zahtev za nabavku novih trolejbusa, ali je umesto kupovine novih vozila za to preduzeće gradonačelnik Beograda odlučio da bez ikakvog transparentnog postupka, prihvati predlog privatnog prevoznika Strela da preuzme te linije od GSP.

„Umesto kupovine trolejbusa za GSP, grad Beograd je zaključio ugovor u trajanju od 20 godina sa Strelom, kojoj će iz budžeta grad isplatiti 136,35 milijardi dinara za period važenja ugovora, kako bi ta firma angažovala elektroautobuse. Pored toga, privatni prevoznik je tražio i da grad ustupi trolejbuski depo GSP na Dorćolu kako bi to preduzeće napravilo svoju garažu na tom zemljištu“, ukazali su sindikati.

Od gradske vlasti je zatražen odgovor na pitanje zbog čega se ukida trolejbuska kontaktna mreža, stubovi, ispravljačke stanice i drugi delovi infrastrukture u koju je grad Beograd uložio desetine miliona evra prethodnih decenija, da bi se na istim tim linijama ugrađivala i bespotrebno plaćala nova infrastruktura, kao što su punjači za elektroautobuse.

„Ukoliko se odluka o ukidanju trolejbusa i privatizaciji tog sektora sprovede, to bi značilo da je rukovodstvo grada postalo servis za ispunjenje poslovnih ambicija privatnog preduzeća Strela i njegovog vlasnika, na štetu svih zaposlenih u GSP i građana Beograda“, naveli su sindikati GSP „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.