Specijalizovane knjižare u 2023. ostvarile prihod od 3,5 milijardi dinara
IzdvajamoKulturaPoslovanjeSrbija
23.6.2024 16:43 Autor: Milica Vojtek 17
Da knjige nikada ne izlaze iz mode govori i podatak da je u Srbiji registrovano 388 firmi koje se bave trgovinom na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama. U prilog ovoj tezi ide i njihov poslovni rezultat, pošto su ova preduzeća u 2023. godini ostvarila ukupan prihod od 3,5 milijardi dinara.
Duplo veći prihod ostvaren je godinu dana ranije – 7,5 milijardi, a dobit je u 2022. godini iznosila 326,7 miliona dinara. Iako se poslovalo nešto slabije, ipak se može zaključiti da su se knjige kupovale i u vreme korone. Tako je ostvarena dobit 2021. godine iznosila 516,7 miliona dinara, a samo godinu dana ranije 351 milion dinara.
Najuspešnije firme u ovoj delatnosti, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, su: Knjižare Vulkan, KTP Bigz, Delfi knjižare, Hijeroglif, KTP JUP, Alan Ford, M.F.G., Patuljak tim, Knjižare Čarobna knjiga…
Knjižare Vulkan, koje su u 2022. godini ostvarile najbolji poslovni rezultat – dobit od 80,5 miliona dinara, zapošljavaju 213 radnika. CompanyWall je ovoj kompaniji dodelio bonitetnu ocennu AA+, što znači da je u pitanju pouzdana i stabilna firma. Sledeća po ostvarenom uspehu je kompanija KTP Bigz koja je u analiziranoj godini ostvarila dobit od 36,8 miliona dinara. Ova firma zapošljava 17 radnika, a bonitetna ocena ove kompanije je takođe AA+.
Delfi knjižare, pored toga što su treća kompanija po uspehu u 2022. godini sa ostvarenom dobiti od 33,3 miliona dinara (33.313.000) ujedno su i kompanija koja u ovoj delatnosti zapošljava najviše radnika – 499.
Veći broj zaposlenih – 77, ima i kompanija Hijeroglif iz Niša koja postoji od 2013. godine i takođe ima bonitetnu ocenu AA+.
Od preostalih 27 najuspešnijih firmi iz ove delatnosti, jedna ima deset radnika, dok sve ostale zapošljavaju manje ljudi.
Pored pomenutih velikih kompanija, ne treba zaboraviti ni male specijalizovane radnje koje svojom karakterističnom ponudom godinama opstaju na tržištu. Jedna od takvih je knjižara Alan Ford iz Beograda koja je u 2022. godini ostvarila dobit od 9,7 miliona dinara. Ova radnja postoji od 2006. godine, a pored knjiga specijalizovana je i za stripove.
Marko Milenković, vlasnik Alan Forda, za Biznis.rs kaže da je u principu zadovoljan poslovanjem, kao i da su zbog obima posla često u trci sa vremenom.
„Trudimo se da budemo konkurentni sa cenom i da novitete što je moguće pre imamo u ponudi. Kvalitetno pakovanje i slanje naručenih stripova je veliki svakodnevni izazov. A sa druge strane – mali prostor u prodavnici i magacinu, gde se treba snalaziti“, kaže on i navodi šta čitaoci najčešće traže: „Najtraženiji su Zagor, Asteriks, Dilan Dog, Talični Tom i Alan Ford. Stari dobro poznati junaci. Ali ima i puno novih naslova koji se jako lepo prodaju“.
Pročitajte još:
Govoreći o budućnosti ove poznate specijalizovane radnje, Milenković ističe da će se u budućnosti više pozabaviti društvenim mrežama, ali da će imati potrebu i za novim radnicima.
„A za dalje – voleli bismo da proširimo prodajni objekat“, zaključuje on.
BLIZANAC
23.6.2024 #1 AuthorTeba imati vremena za čitanje
ZVONČICA
23.6.2024 #2 AuthorUpravo tako
PIKSI
23.6.2024 #3 Authorbas tako
DUCA
23.6.2024 #4 AuthorSvaka čast!
NATI
23.6.2024 #5 AuthorUvek najbolji Vulkan
ŽIZI
23.6.2024 #6 AuthorLepo je znati da ljudi i dalje čitaju knjige
LAV
23.6.2024 #7 AuthorBas tako, knige nikada ne izlaze iz mode.
SHALIMAR
23.6.2024 #8 AuthorJubitelji stripova se drze starih junaka iz detinjstva…
Faith
23.6.2024 #9 AuthorDa li to znaci da dosta citamo, ili se prodaje nesto drugo
oblak67
24.6.2024 #10 Authorpitanje je
ELLA
24.6.2024 #11 AuthorKnjiga je uvek savrsen drug, siguran poklom…
SENSEI
24.6.2024 #12 AuthorU digitalnom svetu danas napraviti profit sa knjigama
DOBRILA
24.6.2024 #13 AuthorBas lepo…
Inquiete
24.6.2024 #14 AuthorNadam se da ovo znači da puno čitamo! 🙂
MISKO
24.6.2024 #15 AuthorKnjige nikada nece izaci iz mode i uvek treba citati
Na srpskom
24.6.2024 #16 AuthorVlasnik ALANA Forda.
MIKIMILE
25.6.2024 #17 AuthorSjajno