Srbija dobila pravilnik za upotrebu letećih taksija
7.2.2025 16:57 Autor: Redakcija Biznis.rs 14
![Srbija dobila pravilnik za upotrebu letećih taksija](https://biznis.rs/wp-content/uploads/2021/03/aitbus-640x363.jpg)
![Srbija dobila pravilnik za upotrebu letećih taksija](https://biznis.rs/wp-content/uploads/2021/03/aitbus-750x425.jpg)
![Srbija dobila pravilnik za upotrebu letećih taksija](https://biznis.rs/wp-content/uploads/2021/03/aitbus-640x363.jpg)
Direktorat civilnog vazduhoplovstva (DCV) ažurirao je 17. januara Pravilnik o uslovima za obavljanje vazdušnog saobraćaja sa novom regulativom kojom se u Srbiji po prvi put propisuje upotreba popularnih (i pogrešno nazvanih) „letećih taksija“, piše specijalizovani vazduhoplovni portal TangoSix.
Novi koncept komercijalnog vazdušnog saobraćaja koji je na engleskom govornom području definisan kao urban air mobility (UAM) u novoj verziji srpskog pravilnika nazvan je „inovativna vazdušna mobilnost – od innovative air mobility (IAM), dok su eVTOL letelice nazvane „vazduhoplovi sposobni za vertikalno poletanje i sletanje“ i data im je skraćenica VCA.
Ovaj naziv preuzet je, kako objašnjava TangoSix, iz engleske terminologije i znači Vertical take‑off and landing (VTOL) Capable Aircraft, odnosno svaki objekat, teži od vazduha, koji je sposoban za održiv let, sa ključnom sposobnošću vertikalnog poletanja i sletanja, uz pomoć minimalno dve pogonske grupe i koji, najbitnije – nije avion niti helikopter.
Srbija je tako jedna od retkih zemalja u regionu koja je usvojila novi regulatorni okvir nakon inicijative predsednika Aleksandra Vučića od pre deset meseci da se novi koncept vazdušnog saobraćaja prvi put prikaže na EXPO 2027 događaju, podseća TangoSix.
![](https://biznis.rs/wp-content/uploads/2020/09/rsz_leteci_automobil.jpg)
Jedan od ključnih aspekata ažuriranog pravilnika je uvođenje sistema sertifikacije operatera koji će obavljati IAM aktivnosti. Operater mora da poseduje sertifikat vazduhoplovnog operatera (AOC) koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva.
Za dobijanje AOC-a, operater mora da dokaže da je usaglašen sa svim osnovnim zahtevima iz relevantnih aneksa pravilnika, da svi vazduhoplovi koje koristi imaju potvrdu o plovidbenosti, kao i da su njegova organizacija i rukovodstvo primereni i pravilno određeni za obim i područje delatnosti.
Pravilnik uvodi i pojam „vertiporta“ koji se definiše kao kopnena ili vodena površina ili struktura koja se koristi ili se namerava koristiti za sletanje, poletanje i kretanje VCA.
Pročitajte još:
Operater može da koristi odgovarajuće vertiporte koji moraju da budu kompatibilni sa dimenzijama i težinom VCA, da imaju kompatibilne prilazne i odlazne putanje, da budu opremljeni spasilačko-vatrogasnim službama i da budu dostupni, piše TangoSix.
Žarko
7.2.2025 #1 AuthorA je l voze i do početne metroa ili samo do poslednje?
JANA
9.2.2025 #2 AuthorHhahahaha, saljiva vest saljiva tema saljiv komentar. Ali opet se mora objaviti vest
KIMCHI
9.2.2025 #3 AuthorTaman sa raspale trole udjes u leteci taksi i pravac EXPo
STEPA
9.2.2025 #4 AuthorTo je izgleda najbitnije za expo
REA
9.2.2025 #5 AuthorO moj Boze… ajmo sad pare taksisti za polaganje,sertifikate cuda…
LEBRON
9.2.2025 #6 AuthorNismo jos metro zavrsili a pricamo o letecem taxiju
LEBRON
9.2.2025 #7 AuthorBravo svaka cast
ZELJKA
9.2.2025 #8 AuthorOdlicne vesti
Emilija
9.2.2025 #9 AuthorJoj stvarno smesno
SHALIMAR
9.2.2025 #10 AuthorKoja li ce biti tarifa?
gagica
9.2.2025 #11 AuthorE bas svasta
PIKSI
9.2.2025 #12 Authorzanimljiv tekst vrlo!
SABRINA
10.2.2025 #13 AuthorLeteći taxi…o bože.
aleks112
10.2.2025 #14 AuthorOvde je reč o tehnologijama koje mogu drastično promeniti način na koji doživljavamo prevoz u budućnosti., heh a Srbija je očigledno spremna da prati globalne trendove … sto mene dovodi u pitanje.. 🤔 Mmaaa
MA BILO JE I VECIH PROBLEMA PA IH NISMO REŠILI
😅