Srbija i BiH jačaju inspekcijski nadzor kroz regionalnu saradnju i digitalne inovacije
22.10.2025 16:45 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



U Palati Srbija održana je sednica Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor, posvećena analizi rada republičkih inspekcija i razmeni iskustava sa predstavnicima Federalne uprave za inspekcijske poslove Bosne i Hercegovine (FUZIP).
Sednicu je otvorila Snežana Paunović, ministarka državne uprave i lokalne samouprave, koja je istakla da ovaj skup predstavlja važan korak u uspostavljanju trajne saradnje i razmene dobrih praksi između institucija dve zemlje.
Paunović je dodala da Srbija kontinuirano radi na modernizaciji javne uprave, uključujući i unapređenje sistema inspekcijskog nadzora. Pohvalivši rezultate u oblasti digitalizacije, ministarka je posebno istakla značaj Informacionog sistema eInspektor, koji je unapredio koordinaciju, efikasnost i kontrolu rada inspekcija. Ona je podsetila da inspekcijske službe imaju ključnu, ali često nedovoljno vidljivu ulogu u zaštiti javnog interesa, te da je cilj ministarstva da inspekcije budu prepoznate kao partner građanima i privredi, koji preventivnim delovanjem sprečava nepravilnosti i podstiče poštovanje propisa.
Direktorka Federalne uprave za inspekcijske poslove Bosne i Hercegovine Ivana Prvulović dala je više informacija o organizaciji i funkcionisanju FUZIP-a i značaju koju ova institucija ima za građane i privredu Federacije BiH. Takođe, ona je posebno istakla značaj saradnje i međusobne razmene dobrih praksi između inspekcija i da smatra da zajedničkim angažmanom možemo unaprediti zaštitu prava građana i podići kvalitet inspekcijskih službi.
Violeta Jovanović, izvršna direktorka NALED, je navela da je inspekcijski nadzor ključan za pravnu sigurnost, fer konkurenciju i poverenje građana u institucije. U tom smislu, NALED kontinuirano sarađuje sa nadležnim resorima na unapređenju kapaciteta kroz digitalizaciju i jačanje preventivne uloge inspekcija. Jovanović je dodala da današnja sednica, uz prisustvo predstavnika Federalne uprave za inspekcijske poslove BiH, potvrđuje značaj regionalne saradnje i razmene iskustava u izgradnji efikasnih i modernih inspekcijskih sistema.
Pročitajte još:
Tokom sednice istaknuto je da će ministarstvo nastaviti sa reformama usmerenim na unapređenje kvaliteta rada i položaja inspektora, kroz podmlađivanje kadrova, fleksibilnije uslove za zapošljavanje i bolji materijalni status inspekcijskih službenika.
Poseban akcenat stavljen je na značaj digitalizacije inspekcijskih procesa i primenu savremenih tehnoloških rešenja, uključujući Chatbot sisteme za komunikaciju sa građanima i privredom, koji omogućavaju bržu i efikasniju razmenu informacija.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.