Plan detaljne regulacije na javnom uvidu

U Ovči planirano više od 2.000 stanova i privredna zona površine 26.000 kvadrata

InfrastrukturaInvesticijeNekretnineSrbija

15.9.2025 16:21 Autor: Aleksandra Kekić 4

U Ovči planirano više od 2.000 stanova i privredna zona površine 26.000 kvadrata U Ovči planirano više od 2.000 stanova i privredna zona površine 26.000 kvadrata
Područje uz Pančevački put u beogradskoj opštini Palilula, površine 96,57 hektara, prostor je privredne zone u Ovči za koju je urađen plan detaljne regulacije.... U Ovči planirano više od 2.000 stanova i privredna zona površine 26.000 kvadrata

Područje uz Pančevački put u beogradskoj opštini Palilula, površine 96,57 hektara, prostor je privredne zone u Ovči za koju je urađen plan detaljne regulacije.

Predviđeno je da ovde bude 2.298 stanova u odnosu na sadašnjih 251, za 5.516 stanovnika naspram trenutnih 603. Povećaće se i broj zaposlenih – sa 2.618 na 4.728. Ukupna bruto razvijena građevinska površina (BRGP) porašće sa 129.806 metara kvadratnih na 443.675.

Tu je ubrojano do sada nepostojećih 16.505 kvadrata objekata i kompleksa javnih službi, kao i 8.253 kvadratnih metara sportsko-rekreativnih kompleksa. BRGP stanovanja povećaće se sa 25.084 metara kvadratnih na 207.789. Kada je reč o BRGP mešovitih gradskih centara, stanovanje će zauzeti 22.026 kvadrata, a komercijalni sadržaji 9.440. BRGP komercijalnih sadržaja biće 153.391 metara kvadratnih, naspram trenutnih 104.722. Nova privredna zona imaće BRGP od 26.271 kvadrata.

Na obuhvaćenom području planira se zona stanovanja u novim kompleksima (S10). Sa stanovanjem su kompatibilni komercijalni sadržaji iz oblasti trgovine, administracije i uslužnih delatnosti koje ne ugrožavaju životnu sredinu i ne stvaraju buku.

Planira se i zona mešovitih gradskih centara u zoni niske spratnosti (M6). Mešoviti gradski centri podrazumevaju kombinaciju komercijalnih sadržaja sa stanovanjem. U prizemlju planiranih objekata obavezni su komercijalni sadržaji. Sa mešovitim gradskim centrima su takođe kompatibilni komercijalni sadržaji iz oblasti trgovine i uslužnih delatnosti koje ne ugrožavaju životnu sredinu i ne stvaraju buku. Кompatibilna namena može biti zastupljena do 80 odsto, osim površina javne namene, koje mogu biti i do 100 odsto.

U planu je i zona komercijalnih sadržaja u zoni srednje spratnosti (К2) i zona komercijalnih sadržaja u zoni niske spratnosti (К3).

Predviđena je i privredna zona (P1). Sa privrednim delatnostima kompatibilne su površine za komercijalne sadržaje, površine za infrastrukturne objekte i komplekse, površine za sportske objekte i komplekse, komunalne površine i površine za objekte i komplekse javnih službi. Кompatibilna namena može biti dominantna ili jedina na pojedinačnim parcelama.

Predložena je izgradnja predškolske ustanove, kapaciteta do oko 270 dece, s tim što je potrebna i gradnja depadansa predškolske ustanove, u sklopu bloka stambene ili mešovite namene. Predviđena je i osnovna škola kapaciteta do 720 učenika u jednoj smeni.

Planirani sportsko-rekreativni kompleksi su namenjeni za sportsko-rekreativne aktivnosti stanovništva, treninge i takmičenja sportista i sportskih ekipa na lokalnom nivou. Mogu sadržati više sportskih objekata kao što su: otvoreni sportski tereni, zatvoreni sportski objekti (sale, baloni) i složeni sportski objekti (stadion). Pored sportskih objekata kao obaveznog sadržaja, u okviru sportskog kompleksa moguća je realizacija i kapaciteta komercijalnih delatnosti (trgovina i ugostiteljstvo) i javnih službi koji moraju biti usklađeni sa sportskom namenom kompleksa.

Kada je reč o saobraćajnicama, paralelno sa Pančevačkim putem levo i desno od postojećeg saobraćajnog priključka, za koji se planira rekonstrukcija, planiraju se saobraćajnice preko kojih se ostvaruje veza sa ostalim saobraćajnicama unutar predmetnog područja koje predstavljaju deo sekundarne ulične mreže i služe za pristup planiranim sadržajima. U okviru granice plana detaljne regulacije planiraju se dvosmerne saobraćajnice.

Između Pančevačkog puta i paralelnih saobraćajnica sa državnim putem planirano je zelenilo, kao i sa istočne i severne strane od saobraćajnice Nova 3. U blokovima tri, pet i sedam planirane su javne zelene površine u okviru kojih se planira odgovarajuće parterno uređenje, sadnja drveća i šiblja, dekorativnih formi žbunja i sezonsko cveće.

Parkovske površine planirane su sa formiranim sadržajima za sve starosne grupe, tematski koncentrisane (miran odmor, šetnja, dečije igralište, manji sportski tereni, manji otvoreni amfiteatar -tribine za kulturne manifestacije). Planirano je formiranje ostalih zelenih površina u vidu zaštitnih zelenih pojaseva.

Potencijali, ciljevi, efekti

Kao osnovni potencijali ovog prostora istaknuti su: povoljan položaj u gradskom tkivu; laka saobraćajna dostupnost; mogućnost za efikasnije korišćenje građevinskog zemljišta i izgradnju; mirno okruženje kao povoljan poligon za planiranje novih stambenih zona i pratećih sadržaja; velike zone pod zelenilom, teritorije nenarušenih prirodnih karakteristika – mogućnost planiranja zona za boravak u prirodi i rekreaciju stanovništva (lokalnog i gravitirajućeg područja).

Osnovni ciljevi izrade plana detaljne regulacije su: transformacija predmetnog gradskog tkiva i povećanje atraktivnosti područja, kao i definisanje pravila uređenja i građenja površina javne namene kako bi se stvorili uslovi za opremanje naselja saobraćajnom, infrastrukturnom i socijalnom mrežom i izgradnju objekata javnih službi.

Dodaje se i definisanje površina ostale namene i pravila uređenja i građenja u skladu sa potencijalima i ograničenjima prostora, ali i preispitivanje namena definisanih planom višeg reda uz razradu kompatibilnih namena.

Ne manje važni su i očuvanje i unapređenje uslova životne sredine, infrastrukturno opremanje predmetnog područja i planiranje zaokružene urbane celine u perifernoj gradskoj zoni i stvaranje centra opšteg gradskog značaja.

Očekivani efekti planiranja su: prostorno-funkcionalna i oblikovna transformacija urbanog tkiva u obuhvatu Plana detaljne regulacije; povećanje atraktivnosti područja uz povećanje ambijentalnih vrednosti i standarda stanovanja; urbo-ekonomska obnova, rekonstrukcija i transformacija predmetnog područja koju pokreće dodatna ili nova izgradnja na ovom području; unapređenje saobraćajne matrice i opremanje predmetnog područja nedostajućim objektima komunalne, saobraćajne i socijalne infrastrukture.

Naručilac izrade plana je Aquatis d.o.o. iz Beograda, obrađivač Arhiplan d.o.o, a nosilac izrade Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove. Javni uvid u elaborat moguć je do 30. septembra na sajtu Grada Beograda i u zgradi Gradske uprave.

  • Jj992

    15.9.2025 #1 Author

    To je bas dosta stanova, za koga pitam se

    Odgovori

  • SARAH JESSIKA PARKER

    15.9.2025 #2 Author

    Nadam se da će doći do planske gradnje koja neće dovesti do prenaseljenosti i opterećenja vodovodnog ili električnog sistema. Da će biti na zadovoljstvo onih koji će se tu doseliti.

    Odgovori

  • MAJA

    16.9.2025 #3 Author

    Treba raditi sto vise na povecanju standarda atamovnistva,obezbediti mnoge do sada nedostupne ili teze dostupne ponude

    Odgovori

  • Jovica

    16.9.2025 #4 Author

    Videcemo kako ce biti

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.