Ukida se veliki pešački prelaz kod Trga republike

Umesto širenja pešačke zone, u centru Beograda u planu novi kružni tokovi

InfrastrukturaSrbija

29.11.2024 08:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Umesto širenja pešačke zone, u centru Beograda u planu novi kružni tokovi Umesto širenja pešačke zone, u centru Beograda u planu novi kružni tokovi
Novi kružni tokovi koji su u prethodnom periodu izgrađeni u Beogradu nisu naročito unapredili protočnost saobraćaja (posebno onaj ogroman kod Ušća), ali to nije... Umesto širenja pešačke zone, u centru Beograda u planu novi kružni tokovi

Novi kružni tokovi koji su u prethodnom periodu izgrađeni u Beogradu nisu naročito unapredili protočnost saobraćaja (posebno onaj ogroman kod Ušća), ali to nije pokolebalo Stari dvor u nameri da nastavi da gradi ove tokove.

Tako u narednom periodu grad planira da kružne tokove izgradi kod Prizrenske ulice, Igumanove palate i u zoni Trga Nikole Pašića. Ova „saobraćajna rešenja“, najavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić, nešto su što će, prema njegovoj oceni, „rasteretiti saobraćaj i učiniti ga protočnim“, piše poslovni portal eKapija.

Krenućemo od raskrsnice ispred Skupštine grada, dela između Trga Nikole Pašića, Starog dvora i Narodne skupštine. To je potpuno nedefinisana raskrsnica, uz stalni rizik od mogućeg sudara. Tu ćemo napraviti jednu vrstu kružnog toka i omogućićemo kretanje u dva-tri pravca, što do sada nije bilo moguće. Tu ćemo i proširiti stajališta za javni prevoz, nauštrb nekoliko parking-mesta koja koriste zaposleni u Skupštini grada“, rekao je Šapić.

Kako je naglasio, Ulica Dragoslava Jovanovića biće jednosmerna od 9. decembra, tako da će ulaz u garažu biti iz pravca Trga Nikole Pašića, leva traka će biti žute boje za ulazak u garažu, a desnom trakom će se prolaziti ka Ulici kralja Milana.

„Na Terazijama, kod Igumanove palate, takođe ćemo napraviti mali kružni tok, zahvaljujući kome ćemo dobiti pravce kretanja koji do sada nisu postojali. Svuda ćemo zadržati semafore, ali ćemo gledati da u toku dana oni što više budu otvoreni. Zatim kod Prizrenske radimo još jedan kružni tok, koji će uz ova dva potpuno rasteretiti saobraćaj. Svi kružni tokovi će omogućiti vozačima da poštuju pravila, a ne da ih krše kao što je do sada bio slučaj. Kod Palate Albanija biće stajalište isključivo za taksi vozila”, pojasnio je Šapić.

Foto: Beoinfo

Gradonačelnik Beograda najavio je da će veliki pešački prelaz kod Trga republike biti ukinut (verovatno se misli na prelaz na početku Makedonske ka Staklencu) jer, kako je ocenio, kod Doma omladine već postoji jedan, a na mestu gde se nalazi šrafirani deo na asfaltu napraviće se ostrvo, čime će se jasno ukazati na linije kretanja. Slično ostrvo biće napravljeno i na raskrsnici kod Narodnog pozorišta.

Šapić je naglasio da će Vasina ulica ubuduće biti otvorena za sva vozila.

“Ova ulica više neće biti zona ograničenog saobraćaja za autobuse i trolejbuse, već dvosmerna ulica otvorena za sve. Na taj način povezaćemo Kalemegdan i ceo taj deo grada sa Trgom Republike, a izbacujemo saobraćaj po dorćolskim ulicama koji je pravio strahovitu gužvu. Vasinom će moći da se ide do Uzun Mirkove, ostaje i okretnica za autobuse, taksi stajalište će biti bolje uređeno. Moći će da se izađe na Parisku ulicu, da se koristi i parking u Rajićevoj i izađe na Ulicu cara Dušana, bez kretanja i stvaranja gužvi po malim dorćolskim ulicama. Pokušaćemo da sve završimo do Nove godine te da, kada bude završeno uređenje Trga Nikole Pašića, i ovi radovi budu obavljeni“ istakao je Šapić.

Kako podseća eKapija, u poslednjih desetak godina, Šapićevi prethodnici u Starom dvoru zalagali su se i formalno i suštinski da prioritet u saobraćaju, naročito u najužem centru grada, dobiju javni prevoz i pešaci, a nauštrb automobila.

Iako do danas mnogo toga što je najavljivano nije do kraja sprovedeno u delo, ipak je više ulica u zoni Knez Mihailove (poput onih na Obilićevom i Topličinom vencu i u njihovoj okolini) postalo pešačka zona, dok je plan grada bio i da potez Vasina-Studentski trg postane zona kulture u kojoj bi prednost dobili upravo pešaci i ekološki vidovi javnog prevoza. Već duže vreme se to uopšte ne pominje.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.