Uspeh u izazovnim vremenima rečnog i morskog transporta
Firme u fokusuPoslovanjeSrbija
5.12.2024 17:21 Autor: Mirjana Vasić Adžić 3
IVBC (International Vessel & Barge Chartering) postoji od 2021. godine i bavi se organizacijom logistike u celini, sa fokusom na rečni i morski transport robe, povezujući evropske unutrašnje plovne puteve sa svim svetskim destinacijama.
Sa Ivanom Pavlovićem, direktorom i jednim od vlasnika, razgovarali smo o izazovima kroz koje je prošla ova kompanija u vreme početka rusko-ukrajinske krize, kao i o trenutnim problemima u sferi transporta i načinima na koje ih prevazilaze.
„Pored multimodalnih logističkih rešenja koje nudimo klijentima, posedujemo i sopstvenu flotu od osam plovila, ukupne nosivosti veće od 15.000 tona, za transport robe unutrašnjim plovnim putevima”, kaže Ivan Pavlović.
Na pitanje o tome kako dolaze do klijenata Pavlović kaže da su, iako su relativno kratko na tržištu, uspeli da naprave zavidnu bazu klijenata, koji dolaze iz različitih industrija.
„Zajedničko za sve njih je da su u pitanju mahom izvoznici ili uvoznici žitarica, uljarica, industrijskog i drugog rasutog materijala, trgovci različite paletizovane, komadne i robe u tečnom agregatnom stanju, ali i građevinske kompanije, investitori, i različite industrije koje imaju potrebu za transportom građevinskih mašina, silosa, vetroturbina i drugog projektnog tereta”, objašnjava.
S obzirom na to da su okupili profesionalce različitih specijalizacija sa dugogodišnjim iskustvom u oblasti vodnog transporta, prvi klijenti su im mahom bile kompanije sa kojima su već uspešno sarađivali, i koje su im dale podršku i u novoosnovanoj kompaniji.
„Dobar glas se daleko čuje, pa smo dosta klijenata stekli i preko preporuka, a mnoge smo upoznali na konferencijama na kojima redovno učestvujemo. Nije tajna da smo za kratko vreme uspešno realizovali veliki broj poslova, koji su nam doneli i preporuke za nove klijente”, ističe Pavlović.
Početak rusko-ukrajinske krize doneo je niz promena. Putevi robe su se počeli menjati, a od sektora transporta se očekivalo da se prilagodi mnogim novonastalim situacijama. Zanimalo nas je kako taj period pamte u IVBC-u.
„Generalno govoreći, za sve kompanije koje se bave organizacijom transporta, godine za nama su bile veoma turbulentne. To se odnosi i na kompanije koje organizuju prevoz tereta unutrašnjim plovnim putevima, a na čije poslovanje su u značajnoj meri uticali i rat u Ukrajini, oscilacije na tržištu merkantilne robe, kao i energetska kriza. Upravo usled gore navedenih faktora došlo je i do značajnog rasta cena rečnog i morskog transporta i posledično traženja alternativinih logističkih rešenja od strane kompanija kojima je transport neophodan. U takvim okolnostima trudili smo se da pronađemo optimalna rešenja za naše klijente, i obezbedimo im konkurentne tržišne uslove. Kako bismo mogli da ispoštujemo klijente i u otežanim tržišnim uslovima, deo naše strategije se odnosio na dodatno ulaganje u proširenje flote”, objašnjava Pavlović i dodaje da su zadovoljni ostvarenim rezultatima, posebno zbog činjenice da su uspeli da povećaju mrežu klijenata i održe kontinuitet rasta, čemu će stremiti i u godinama koje dolaze.
Zanimalo nas je kako za IVBC u poslovnom smislu izgleda 2024. godina i koji faktori su najviše uticali na rezultate.
„S jedne strane prva polovina tekuće godina je donela revitalizaciju izvoza žitarica i uljarica iz Srbije vodnim putevima, pre svega prema Crnom moru, što smo maksimalno iskoristili. Međutim, drugu polovinu godine obeleželi su izazovi vezani za kvalitet kukuruza, konkretno povišeni nivoi aflatoksina, koji su uticali na smanjenu trgovinu ove žitarice u celom regionu. Značajna promena odnosi se i na pad cena rečnog transporta, što je posledično dovelo do povećanja obima prevezene robe i povratka klijenata koji su prethodnih godina koristili alternativne vidove transporta”, kaže Pavlović.
Prema njegovim rečima na poslovanje IVBC-a u velikoj meri su uticali značajno veći troškovi poslovanja do te mere da iznos vozarine ne može to da pokrije.
„Tome su, kako sam gore već spomenuo, doprineli rat u Ukrajini sa povećanim korišćenjem luke Konstanca, energetska kriza, i posledično inflacija, koja je dovela do rasta svih troškova. Tako smo tokom godine svedočili dvostruko većim troškovima u luci Konstanca, u odnosu na one pre rata u Ukrajini, koji u značajnoj meri utiču na poslovanje svih privrednih subjekata naše delatnosti. Iako uvek težimo da budemo konkurentni prema našim klientima i omogućimo im da trgovinu različitih vrsta robe plasiraju kroz transport Dunavskim koridorom, ipak smo se suočili sa situacijom da vozarine ne mogu da isprate spomenuto povećanje troškova, što je jedan od najvećih ograničavajućih faktora koje imamo u 2024. godini”, konstantuje.
Kao još jedan od ograničavajućih faktora Pavlović navodi i blagu stagnaciju industrijske proizvodnje u regionu, što indirektno utiče i na njihovo poslovanje.
On, takođe, ističe da zbog konstantnih najava o povećanju troškova u regionu, smirivanje inflacije još uvek ne očekuju.
Planovi za budućnost preduzeća IVBC podrazumevaju da nastave da budu pouzdan logistički partner klijentima proširujući asortiman usluga koje nude.
„Naš zadatak je da omogućimo klijentima da uz kompletnu logističku uslugu koju nudimo mogu da izađu van okvira dosadašnjeg poslovanja i da plasiraju proizvod na željenoj destinaciji koriseći prednosti rečnog transporta evropskih plovnih puteva. Poseban akcenat stavićemo i na jačanje i modernizaciju sopstvene flote, kako bismo izašli u susret tražnji, ali i rentabilnijem poslovanju. Takođe, planiramo da ojačamo pozicije u regionu”, otkriva.
Dugoročno, IVBC sebe vidi kao lidera u ovom delu Evrope.
Pročitajte još:
Iako trenutno postoji mnogo stvari koje bi želeli da promene kada je njihovo poslovanje u pitanju, ne žale ni za čim, jer su svesni da se iz grešaka najbolje uči.
„Svaku godinu posmatramo kao godinu novih izazova na koje želimo da odgovorimo na najbolji mogući način. Iako živimo i radimo u dinamičnim vremenima, uvek biramo da se vodimo krilaticom: ‘Sve što možeš da zamisliš, možeš i da ostvariš’. To nam je do sad bila dobra zvezda vodilja, a verujemo da će tako biti i u godinama koje dolaze”, kaže Pavlović
U svom dosadašnjem poslovanju ponosni su na nivo posvećenosti svakom klijentu, bez obzira na obim posla, kao i na na brzinu reakcije na promene koje su konstantne. Ističe, da je permanentno učenje i pronalaženje novih rešenja i drugačijih pristupa za njih postala svakodnevna rutina, a uspešno isporučena rešenja glavna motivacija da nastave u istom ritmu.
„Tokom tri i po godine, koliko postojimo, uspeli smo da sastavimo tim profesionalaca koji dišu kao jedno. I ne kaže se slučajno da ako radiš posao koji voliš, nikada nećeš raditi”, ističe sa ponosom.
U nastavku pogledajte rangiranje najuspešnijih domaćih preduzeća u ovoj delatnosti. Podatke nam je ustupio analitički partner CompanyWall, uz napomenu da su u konkurenciju ušle firme koje su poslovale u plusu na krjau godine, te nisu bile prezadužene (5 x EBITDA).
Najuspešnija preduzeća u prevozu tereta unutrašnjim plovnim putevima, po prihodima | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1. | RUBIKON SHIPPING COMPANY DOO BEOGRAD | 13.993.743.000 | 354.708.000 |
2. | AGENT PLUS DOO BEOGRAD | 4.222.563.000 | 519.503.000 |
3. | IVBC DOO | 3.006.886.000 | 187.437.000 |
4. | JRB AD BEOGRAD | 2.978.934.000 | 736.293.000 |
5. | SEA DANUBE TRANS DOO BEOGRAD | 2.346.340.000 | 21.028.000 |
6. | Rhenus PartnerShip Serbia doo | 1.955.846.000 | 324.498.000 |
7. | LEGET AGREGATI | 958.415.000 | 44.102.000 |
8. | DONAU PARTNER D.O.O. | 648.904.000 | 14.442.000 |
9. | DST HIDROSISTEM doo | 544.051.000 | 58.211.000 |
10. | LADJAR KUPRA DOO BEOGRAD | 528.018.000 | 92.869.000 |
11. | DMB SHIPPING DOO RUMA | 391.401.000 | 48.579.000 |
12. | BEOBROD DOO BEOGRAD (ZVEZDARA) | 348.583.000 | 14.069.000 |
13. | PREDUZEĆE HIDRO-BAZA DOO BEOGRAD | 325.880.000 | 5.472.000 |
14. | DUNAV CARGO DOO | 238.492.000 | 24.413.000 |
15. | KAZUK DOO BEOGRAD | 222.922.000 | 76.721.000 |
16. | MJB LOGISTICS DOO BEOGRAD | 150.253.000 | 8.303.000 |
17. | DUNAVSKA TRANSPORTNA LOGISTIKA DOO BEOGRAD | 123.863.000 | 9.119.000 |
18. | LTB DOO BEOGRAD | 123.207.000 | 33.301.000 |
19. | JUDRA DOO VINČA | 89.249.000 | 5.489.000 |
20. | PESAK SREM DOO | 86.738.000 | 5.077.000 |
21. | D.T.B. DOO | 85.046.000 | 1.074.000 |
22. | SPEED PETROL DOO | 79.873.000 | 20.113.000 |
23. | MJS GROUP | 74.819.000 | 2.497.000 |
24. | HIDRA HP BRODARSTVO | 73.162.000 | 342.000 |
25. | TRIO RIVER | 65.761.000 | 6.043.000 |
26. | PORT-AGENT DRUŠTVO SA OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA PRUŽANJE USLUGA U REČNOM PROMETU, APATIN | 52.112.000 | 1.094.000 |
27. | PAN DANUBE DOO SURDUK | 33.078.000 | 3.226.000 |
28. | DUNAVSKI LAĐAR DOO BEOGRAD | 32.694.000 | 18.160.000 |
29. | NN SHIPPING | 31.914.000 | 277.000 |
30. | STELUNI SHIPPING DOO NOVI BANOVCI | 30.864.000 | 11.592.000 |
31. | MIHMIMAT SHIPPING | 29.611.000 | 23.000 |
32. | MARCO SHIPPING DOO | 25.666.000 | 1.371.000 |
33. | REČNO BRODARSTVO KRAJINA DOO | 23.743.000 | 3.249.000 |
34. | IKONIJA ANĐELIĆ PR IKON SHIPPING | 17.366.000 | 130.000 |
35. | DuraSteel DOO | 16.285.000 | 2.219.000 |
36. | RiverWise doo | 15.519.000 | 442.000 |
37. | LAĐAR BATA | 11.069.000 | 361.000 |
38. | DUNAVSKA TRANSPORTNA TRGOVAČKA KOMPANIJA DOO BEOGRAD | 11.033.000 | 131.000 |
39. | BEOBRODARSTVO DOO | 10.042.000 | 72.000 |
40. | DANUBE POINT DOO | 7.043.000 | 3.003.000 |
41. | TAMINA SHIPPING DOO | 6.686.000 | 219.000 |
42. | CONCORDE PLUS DOO BEOGRAD-VOŽDOVAC | 4.935.000 | 264.000 |
43. | NEREUS DOO | 4.206.000 | 832.000 |
44. | Ship group doo | 4.150.000 | 1.137.000 |
45. | DUNAV HIDRO GROUP DOO BEOGRAD | 3.962.000 | 776.000 |
46. | D&D – RIVER TRANSPORT & SERVICES DOO | 3.454.000 | 20.000 |
SHALIMAR
5.12.2024 #1 AuthorPrimer firme koja je za tri godine postala vodeca na trzistu,svaka cast!
LEBRON
8.12.2024 #2 AuthorNista bez dobre organizacije i strucnog kadra.
Brana
8.12.2024 #3 AuthorSvaka čast