Uspešan primer održivog rasta u kreativnom sektoru
22.12.2025 10:51 Autor: Mirjana Vasić Adžić 1

Beogradska firma Arkadia, specijalizovana za organizaciju, dekoraciju, scenografiju i produkciju događaja proslavlja 18. godina postojanja. Ovim povodom sagovornica za Biznis.rs bila je Gabrijela Brujić, osnivač i direktorka, koja je sa nama podelila svoje poslovno iskustvo u delatnosti koja sve više dobija na značaju u savremenom svetu.
„Ovih dana smo proslavili svoj 18. rođendan — simbolično, postali smo punoletni!“, kaže Gabrijela Brujić, osnivač i direktor firme, koja je od samog početka gradila brend na spoju estetike, emocije i precizne organizacije.
Arkadia stoji iza brojnih proslava, venčanja, konferencija, festivala i korporativnih događaja, a njeni klijenti dolaze iz svih sektora — od velikih kompanija i institucija do pojedinaca koji žele da obeleže važne trenutke u životu.
„Imamo klijente ‘od sedam do sedamdeset godina’, jer se naš posao bavi emocijom i iskustvom, a to ne poznaje godine“, ističe Brujić.
Najveći deo klijenata dolazi putem preporuka, što je, kako kaže, dokaz da „kvalitetan rad i posvećenost govore više od bilo koje reklame“. Ipak, Arkadia poslednjih godina značajno ulaže u digitalni nastup, koristeći društvene mreže, video-sadržaj i storytelling kako bi izgradila zajednicu ljudi koji u događajima vide više od dekoracije — način da izraze vrednosti, prestiž, emocije i identitet.
Poseban fokus stavljen je na edukaciju tima, kako u zemlji, tako i u inostranstvu.
„Verujemo da samo kontinuiranim učenjem i razvojem možemo zadržati vrhunski kvalitet i pomerati granice kreativnosti“, kaže Brujić.
Arkadia je dobitnik brojnih domaćih i međunarodnih nagrada, a sarađuje sa najvećima u industriji, podižući standarde u regionu.
U prethodne dve godine, firma je prošla kroz najintenzivniji period u svojoj istoriji. „Najveći uspeh vidimo u tome što smo proširili i osnažili tim. Spoj iskustva i nove energije doneo nam je vidljiv rast u kvalitetu i kreativnosti“, objašnjava Brujić.





Među najzahtevnijim projektima ističe se onaj realizovan u Crnoj Gori, koji je uključivao vrhunski dekor, tešku logistiku i kompleksnu organizaciju. „Taj projekat nam je potvrdio ono što često govorimo — da prava snaga leži u timu koji zna da diše zajedno i funkcioniše pod pritiskom kao jedno.“
Međunarodna priznanja dodatno potvrđuju kvalitet rada: Arkadia je dobitnik APEX AWARD 2024 za održivu i ekološku praksu, kao i LUXURY LIFESTYLE AWARD 2025 za izuzetne usluge u segmentu luksuza.
„Te nagrade su nam potvrdile da ono što radimo — kombinacija estetike, emocije i odgovornog pristupa — ima vrednost i u međunarodnim okvirima.“
Pandemija je donela brojne izazove, ali i prilike za inovaciju. „Shvatili smo da je industrija događaja među prvima koja oseti krizu. Umesto da se povučemo, odlučili smo da još više inoviramo“, kaže Brujić. Arkadia je razvila modularne koncepte događaja, eksperimentisala sa formatima i ponudila rešenja koja su vizuelno impresivna, ali i finansijski održiva.
Među najvećim izazovima ističe se nedovoljna sistemska podrška industriji, nelojalna konkurencija i nedostatak kvalifikovane radne snage.
„Naša industrija i dalje nije dovoljno prepoznata kao važan deo ekonomije, iako svaka manifestacija pokreće čitav lanac drugih sektora“, kaže Brujić. Dodaje da se firma trudi da održi profesionalizam i stabilnost, zapošljavajući ljude koji dele naše vrednosti, bez obzira na prethodno iskustvo. „Obučavamo ih godinama našem poslu za koji ne postoji zvanična škola.“
Strategija rasta oslanja se na inovativnost, kvalitet i autentičnost. „Ne trčimo za trendovima, već ih često stvaramo. Trudimo se da svaki događaj koji potpišemo ima prepoznatljiv pečat — naš stil i energiju“, kaže Brujić.
Pročitajte još:
Tim je, kako ističe, najveći kapital firme, a kroz mentorstvo se neguje kultura preciznosti, odgovornosti i topline u radu sa klijentima.
Na kraju, Gabrijela Brujić poručuje: „Najponosniji smo na činjenicu da smo opstali i rasli kroz sve ove godine — od prvog balona i prve pozivnice, do projekata koji su danas kompleksni i zahtevni kao male produkcije. Sazreli smo zajedno sa tržištem, a možda i malo ispred njega. Stigli smo do punoletstva, a sada nas čekaju master i doktorat u svetu događaja!“
| Najuspešnija preduzeća u delatnosti iznajmljivanja i lizinga predmeta za ličnu upotrebu i upotrebu u domaćinstvu (po prihodima) | |||
|---|---|---|---|
| Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
| 1 | MOBILSISTEMI DOO NOVI SAD | 148.352.000,00 | 13.206.000,00 |
| 2 | SALESIANER MIETTEX DOO | 280.258.000,00 | 10.902.000,00 |
| 3 | PRO-RENT doo | 42.544.000,00 | 10.671.000,00 |
| 4 | ALEKSANDAR NIKOLIĆ PR RENT SERVICE | 47.620.000,00 | 9.628.000,00 |
| 5 | L&M&J DOO SREMSKA KAMENICA | 147.605.000,00 | 8.694.000,00 |
| 6 | MC TRADE 2021 DOO | 41.020.000,00 | 8.601.000,00 |
| 7 | ALEKSANDAR VUČKOVIĆ PR A&A RENTING SERVICE | 39.963.000,00 | 7.492.000,00 |
| 8 | MARINO RENT DOO KRAGUJEVAC | 73.794.000,00 | 6.906.000,00 |
| 9 | V&V RENT DOO ČAČAK | 41.373.000,00 | 5.622.000,00 |
| 10 | MATIJA RADOSAVLJEVIĆ PR VILA RENT | 42.263.000,00 | 5.275.000,00 |
| 11 | MILOŠ NIKOLIĆ PR NIKOLIĆ RENT | 28.480.000,00 | 4.801.000,00 |
| 12 | JELENA TOMIĆ PR RENT-A-THING | 25.612.000,00 | 4.092.000,00 |
| 13 | BALKAN RENT DOO NIŠ | 33.904.000,00 | 3.880.000,00 |
| 14 | MOBIL RENT DOO BEOGRAD | 29.781.000,00 | 3.641.000,00 |
| 15 | RENTAL POINT DOO NOVI SAD | 24.136.000,00 | 3.290.000,00 |
| 16 | SAVA RENT DOO ŠABAC | 21.904.000,00 | 2.915.000,00 |
| 17 | NOVA RENT DOO BEOGRAD | 19.772.000,00 | 2.704.000,00 |
| 18 | RENT HOUSE DOO NOVI SAD | 18.610.000,00 | 2.502.000,00 |
| 19 | CITY RENT DOO BEOGRAD | 17.448.000,00 | 2.331.000,00 |
| 20 | RENT & GO DOO SUBOTICA | 16.803.000,00 | 2.118.000,00 |
| 21 | TOP RENT DOO KRALJEVO | 15.992.000,00 | 1.941.000,00 |
| 22 | RENTAL PLUS DOO UŽICE | 15.177.000,00 | 1.803.000,00 |
| 23 | BETA RENT DOO BEOGRAD | 14.441.000,00 | 1.690.000,00 |
| 24 | RENT PRO DOO PANČEVO | 13.806.000,00 | 1.602.000,00 |
| 25 | DELTA RENT DOO ZRENJANIN | 13.121.000,00 | 1.488.000,00 |
| 26 | RENT TIME DOO NOVI SAD | 12.504.000,00 | 1.401.000,00 |
| 27 | AVALON RENT DOO BEOGRAD | 11.998.000,00 | 1.322.000,00 |
| 28 | RENTAL BOX DOO NOVI SAD | 11.410.000,00 | 1.238.000,00 |
| 29 | ALFA RENT DOO KRUŠEVAC | 10.902.000,00 | 1.144.000,00 |
| 30 | RENT SHOP DOO BEOGRAD | 10.311.000,00 | 1.061.000,00 |
| 31 | OMEGA RENT DOO NOVI SAD | 9.884.000,00 | 990.000,00 |
| izvor: CompanyWall — podaci su za 2024. godinu, u dinarima | |||















SABRINA
22.12.2025 #1 AuthorSvaka čast za firmu Arkadia.