Najprodavaniji Folksvagen, Audi i Opel

Uvoz polovnih vozila u Srbiju ne jenjava, skoro polovina sa Euro 3 i Euro 4 motorom

AutomobiliPoslovanjeSrbija

23.7.2024 11:33 Autor: Marko Andrejić 2

Uvoz polovnih vozila u Srbiju ne jenjava, skoro polovina sa Euro 3 i Euro 4 motorom Uvoz polovnih vozila u Srbiju ne jenjava, skoro polovina sa Euro 3 i Euro 4 motorom
U Kragujevcu je juče počela probna proizvodnja električnog modela Fiat Grande Panda, ali dok se prvi električni automobili iz Stellantisove fabrike ne nađu na... Uvoz polovnih vozila u Srbiju ne jenjava, skoro polovina sa Euro 3 i Euro 4 motorom

U Kragujevcu je juče počela probna proizvodnja električnog modela Fiat Grande Panda, ali dok se prvi električni automobili iz Stellantisove fabrike ne nađu na našim putevima, i dalje je aktuelna priča o polovnjacima. Naime, uvoz polovnih automobila u Srbiju ne jenjava, pokazuju statistički podaci kojima raspolaže Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova.

Analiza podataka o prvi put registrovanim polovnim vozilima koju je uradio Cube Team pokazuje, da se, nažalost, nesmetano uvoze vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorima i naša zemlja zatrpava vozilima koja su nebezbedna, ekološki neprihvatljiva i u velikom broju zemalja njihov uvoz nije dozvoljen, navode iz Asocijacije.

Podaci pokazuju da je za prvih šest meseci 2024. godine u Srbiju uvezeno 65.275 polovnih vozila. Prošle, 2023. je tokom cele godine ukupno uvezeno 131.905 polovnjaka.

U strukturi uvoza polovnih vozila u prvih šest meseci, od ukupnog broja skoro polovina su vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorom. Tako je ukupno uvezeno 6.273 vozila čiji motori ispunjavaju tek Euro 3 standard ili 9,61 odsto. Uvezeno je 23.345 vozila sa Euro 4 motorom ili 35,76 odsto.

Vozila sa Euro 5 motorom u ukupnom uvozu polovnjaka čine 29,90 odsto (19.514 polovnih vozila), a sa Euro 6 motorima 16.143 polovna vozila, što čini 24,73 procenta.

Kada se pogleda starost ovih vozila slika uvoza polovnjaka je još sumornija.

Samo 3.826 polovnjaka koji su prvi put registrovani u ovom periodu su mlađi od pet godina. Do deset godina starosti uvezeno je svega 18.818 vozila, što znači da je u Srbiju od Nove godine do 1. jula uvezeno čak 46.457 polovnih vozila starijih od deset godina.

Koji automobili su oldtajmeri?

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI) usvojilo je početkom jula pravilnik kojim se propisuje postupak utvrđivanja i oduzimanja statusa i razvrstavanja vozila od istorijskog značaja (oldtajmera), sadržaj i način vođenja evidencije, kao i izgled i sadržaj potvrde o vozilima od istorijskog značaja.

Dokument sadrži i detaljne uslove koje mora da ispuni pravno lice za ispitivanje tehničkih karakteristika i očuvanosti vozila od istorijskog značaja.

Pravilnik definiše da je vozilo od istorijskog značaja (oldtajmer) motorno ili priključno vozilo koje je proizvedeno ili registrovano pre 30 i više godina. Uz to, vozilo mora i da je u voznom stanju, održavano u originalnom ili približno originalnom stanju, i da predstavlja materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa za koje je utvrđen status vozila od istorijskog značaja, u skladu sa uslovima iz pravilnika.

Proizvodnja Fiat Grande Panda u Kragujevcu / Foto: Stellantis

Kada su brendovi u pitanju, i dalje se najviše polovnih vozila uvozi sa znakom Folksvagena (Volkswagen) na haubi. U prvih šest meseci ove godine uvezeno ih je 12.703.

Na drugom mestu je Audi sa 5.792 vozila, a slede Opel sa 5.303, Pežo (Peugeot) 5.225, Renault 4.463, BMW 4.128, Citroen 3.562, FIAT 3.316, Mercedes- Benz 3.295 i Ford sa 3.262 vozila.

Uvezeno je ukupno 51.049 vozila ovih deset brendova tokom prvih šest meseci ove godine.

Prodaja novih vozila u Srbiji u prvoj polovini godine porasla za petinu

Prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila u Srbiji u prvih šest meseci ove godine porasla je za 21,18 odsto u odnosu na isti period 2023. godine.

Prema podacima o broju prvi put registrovanih vozila u Srbiji, koje je Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova dobila od MUP Srbije i partnera Cube Team, u našoj zemlji je od 1. januara zaključno sa 30. junom prodato 18.256 vozila (putnička i laka komercijalna vozila), što je za 3.191 vozilo više nego u 2023. kada je u istom periodu prodato 15.065 vozila.

Računajući ukupno prodata putnička i laka komercijalna vozila, Škoda je i dalje najprodavaniji brend sa 3.573 vozila. Na drugom mestu po prodaji u prvih šest meseci je Tojota (Toyota) sa 1.667 prodatih vozila. Slede Folksvagen sa 1.333 prodatih vozila, Citroen sa 1.170 i Renault sa 1.119.

Tagovi
AUTOMOBILI

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.