Većina domaćih startapa želi na tržište Azije
19.11.2024 08:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 1
Najveći broj startapa u Srbiji planira izvoz na tržište Azije, njih oko 63 odsto.
Konkretna država na čije tržište 44 procenata startapa planira da zakorači je Mongolija, najviše zbog potražnje za njihovim proizvodom ili uslugom u toj zemlji i veličini tržišta.
Neki inovatori određena tržišta biraju i zbog manjka konkurencije (31 odsto) i zbog jednostavnosti administrativnih procedura (19 procenata). Ovo je rečeno na obeležavanju početka Globalne nedelje preduzetništva i Pop-up Export Huba u Nišu, u okviru projekta StarTech, piše eKapija.
Državni sekretar iz Ministarstva privrede Vladimir Arsenović naveo je da je Srbija zahvaljujući dobro obrazovanom kadru i geografskoj lokaciji najatraktivnija destinacija za investicije u regionu.
“Srbija je privukla 4,5 milijardi evra stranih direktnih investicija u prošloj godini. Čak oko 60 odsto ovih investicija za ceo Zapadni Balkan slilo se u našu zemlju”, rekao je Arsenović i dodao da od velikog značaja mogu biti kontakti sa investitorima iz zemalja Dalekog istoka.
Gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović je ocenio da je Niš postao pogon razvoja u regionu i da u tom gradu veliki broj investitora vidi povoljno poslovno okruženje i jaku podršku.
Niš je ove nedelje prestonica inovacionog preduzetništva u Srbiji i širom regiona, istakao je direktor za konkurentnost i investicije u NALED-u Dušan Vasiljević.
“Daleki istok je za mnoge i dalje obavijen velom misterije. Mnogi od onih koji su ga već osvojili su danas i ove nedelje sa nama i verujem da neću biti jedini koji će njihova iskustva upijati kao što su se nekada Evropljani skupljali oko Marka Pola da čuju njegove priče”, naveo je Vasiljević.
Direktor Naučno-tehnološkog parka Niš, Milan Ranđelović, saopštio je da je nedavno potpisan sporazum o saradnji sa kineskom High-Tech zonom Hangdžou.
“Ovim dokumentom ojačali smo međusobnu povezanost, komunikaciju i razmenu zarad zajedničkog napretka. Koristeći se geopolitičkim i prednostima na polju industrije, sarađivaće u cilju poboljšanja digitalne ekonomije, i to na konceptima kao što su e-commerce, pametan grad, moderna logistika, plaćanje pametnim mobilnim uređajima”, objasnio je Ranđelović.
Pročitajte još:
Na događaju je potpisan i Memorandum o saradnji između Naučno-tehnološkog parka Niš i NALED-a.
SABRINA
19.11.2024 #1 AuthorTržište Azije je tržište budućnosti.