Preduzeće Midi iz Kruševca posluje u domenu distribucije građevinskog materijala

Za opstanak na tržištu potrebno ulagati u edukaciju zaposlenih i širiti asortiman proizvoda

Firme u fokusuSrbija

9.3.2025 13:07 Autor: Mirjana Vasić Adžić 10

Za opstanak na tržištu potrebno ulagati u edukaciju zaposlenih i širiti asortiman proizvoda Za opstanak na tržištu potrebno ulagati u edukaciju zaposlenih i širiti asortiman proizvoda
Preduzeće Midi iz Kruševca može se pohvaliti višedecenijskim prisustvom na tržištu. Firmu je osnovao Goran Dimitrijević 1995. godine, a kao društvo sa ograničenom odgovornošću... Za opstanak na tržištu potrebno ulagati u edukaciju zaposlenih i širiti asortiman proizvoda

Preduzeće Midi iz Kruševca može se pohvaliti višedecenijskim prisustvom na tržištu. Firmu je osnovao Goran Dimitrijević 1995. godine, a kao društvo sa ograničenom odgovornošću rade od 1998, sve vreme poslujući u domenu distribucije građevinskog materijala renomiranih proizvođača, kao što su Moravacem, Baumit, Sika, Röfix, Wienerberger. Poslovanje su koncentrisali na Rasinski upravni okrug.

U razgovoru za Biznis.rs sagovornik nam je bio Nedeljko Pešić, izvršni direktor preduzeća Midi. Podelio je sa nama saznanja o tome kako su protekle godine u poslovnom smislu izgledale za njegovo preduzeće, koji su bili najveći izazovi i prepreke koje je trebalo prebroditi, kao i pojedinosti o situaciji u sektoru izgradnje i građevinarstva.

Klijenti preduzeća Midi mogu se svrstati u dve kategorije. To su pravna lica, investitori poslovno-stambenih objekata, izvođači radova, kao i fizička lica, koja investiraju u nove stambene objekte i rekonstrukcije postojećih. Prema rečima Pešića, za sada nemaju problem da nađu kupce, naprotiv – oni nalaze njih.

„Taj put smo gradili dugogodišnim poverenjem, stalnom brigom, poštovanjem rokova, proširenjem kapaciteta“, objašnjava Pešić i konstatuje da je višedecenijsko prisustvo na tržištu učinilo njihovu poziciju stabilnom, a ime Midi prepoznatljivo kod većine ljudi iz Rasinskog okruga.

Načini poslovanja su se vremenom i godinama menjali. Ulaganje u edukacije zaposlenih, ali i kupaca i klijenata, upoznavanje sa robom i asortimanom, danas je obavezno, ako želite da i dalje budete konkurentni na tržištu.

„Do pre dve-tri godine uopšte nismo ulagali u marketing. A kada smo počeli to je dalo odlične rezultate. Sada obraćamo pažnju na kanale prodaje, majstore, preduzimače, izvođače radova. Organizovali smo prezentacije, radionice, edukacije i predstvaljali novitete u oblasti suve gradnje, izgradnje krovova, fasada. Uvek može nešto novo da se proba, nauči“, kaže i zaključuje da su na taj način proširili svest izvođača o materijalima koji postoje na tržištu, kao i da treba da daju šansu novitetima. Zauzvrat je Midi prodajni tim dobijao informacije o tome šta se u praksi pokazalo dobro i koji proizvodi treba da ostanu u njihovoj ponudi.

„Dosta smo radili na tome da isporuka bude što brža i efikasnija. Smatrali smo da više treba da posvetimo pažnje zadovoljstvu kupaca nego digitalnom marketingu, jer zadovoljni kupci će nas rado preporučiti, i to je bio naš način da širimo mrežu klijenata“, otkriva.

Zanimalo nas je koji je period u višedecenijskom postojanju preduzeća Midi bio najzahtevniji za poslovanje. Prema rečima našeg sagovornika, od 1995. godine pa sve do 2015. godine razvoj preduzeća išao je blago uzlaznom putanjom. Spor, ali stabilan rast, sa konstantnim brojem zaposlenih. Imali su svoje izvođače i nisu se širili u maloprodaju.

Foto: Midi, Kruševac

„Ja sam došao u Midi 2016. godine i odmah sam uvideo taj raskorak i da je to oblast gde postoje mogućnosti da se proširi tržište i poveća broj judi“, kaže.

Prema njegovim rečima, period od 2016. do 2020. bio je najbolji, a odlikovale su ga stabilne cene isporuke robe i tako bi najverovatnije bilo i nadalje da ih nije zadesila korona, a kasnije je došla i visoka inflacija zbog rata u Ukrajini.

„Cene su se menjale 30-40 odsto u danu, nabavka materijala je bila nemoguća na odloženo plaćanje, avansna uplata je bila obavezna, a onda bi sledilo 30 dana čekanja na robu. Sve su to stvari koje su poremetile tržište. Pandemija, a kasnije i rat u Ukrajini, dali su neku potpuno novu dimenziju poslovanju za sve koji se bave distribucijom građevinskih materijala“, otkriva Pešić.

Zahvaljujući predanom radu, ogromnoj posvećenosti, kao i stalnim analizama, uspeli su da prebrode sve poteškoće i nastave da beleže dobre rezultate.

„Smatram da je vrlo bitno da se prati više faktora koji utiču na poslovanje svakog preduzeća, nebitno da li je ono malo, srednje ili veliko preduzeće. Nekada je bilo dovoljno da se rade analize jednom mesečno, a sada se radi na nedeljnom nivou“, otkriva i dodaje da je osluškivanje tržišta, kupaca, kao i proširivanje portfolija proizvoda imperativ. Neizostavno je i ulaganje u zaposlene, u njihovu edukaciju, planiranje proširenja i povećanje plata.

Poslednjih godina sve je popularnije organizovanje tim bildinga kao načina za razvijanje pozitivnih odnosa među zaposlenima. Naš sagovornik je bio skeptičan da ovakav vid druženja i programa može da da rezultate, ali ga je iskustvo iz prakse demantovalo.

„Ja sam iskreno mislio da to ne može imati učinak, ali kad smo primenili videli smo totalno drugačiju atmosferu u firmi. Jednostavno, te stvari stvarno mogu da pomognu da se ljudi opuste, ali i razonode, zbliže i kasnije budu efikasniji na radnom mestu i da im komunikacija bude bolja“, konstatuje.

Poslednje godine u preduzeću Midi obeležilo je i ulaganje u digitalizaciju. Takođe, proširen je vozni park dostavnih vozila, što je sve zajedno rezultiralo proširenjem poslovanja i povećanjem broja klijenata.

„Za vreme korone prodaja građevinske robe je bila u ekspanziji, jer smo bili zatvoreni, nije bilo letovanja, nije bilo mini-odmora i onda je svako domaćinstvo usmerilo sredstva na neku investiciju, popravku krova, fasade ili zamenu stolarije. Svi su nešto radili oko kuće i investirali, a to je dovelo i do visokih cena i povećanja prometa. Ipak, to nije bio realan promet, nego veštački stvoren zbog situacije u kojoj smo se našli“, objašnjava i dodaje da o tome svedoči i činjenica da često ta roba ni posle tri-četiri godine nije iskorišćena. Za takvu situaciju krivac je i nedostatak izvođača radova. Ipak, i pored toga Srbija je poslednjih godina otvorena za investicije u gradnju, pre svega stambenih, ali i nestambenih objekata.

„Ljudi su neporverljivi prema bankama, a žele da investiraju, posebno naši ljudi iz inostranstva. Nisu otvoreni za bilo kakve hartije od vrednosti i onda im se ulaganje u nekretnine čini kao najbolja i najsigurnija opcija. Ta situacija se prelila i na našu delatnost, zbog čega su cene materijala odmah skočile. Primera radi, u Kruševcu smo imali situaciju da investitor samo ogradi parcelu na kojoj će da započne gradnju i već ima rasprodate stanove u celoj zgradi“, otkriva.

Njegova ocena je da je 2024. godina u poslovnom smislu bila teška, ipak ukupan promet Midija u protekloj godini u odnosu na 2023. je pet odsto veći. Jasno je da je došlo do prezasićenja tržišta, investitori su sve oprezniji, ne investiraju u velike projekte, nego se odlučuju za manje, kako bi rizik sveli na minimum i kako bi imali vremena da prodaju stanove.

„S obzirom na ovakvu izazovnu godinu, mi smo stvarno zadovoljni rezultatima“, iskren je.

Komentarišući trenutnu situaciju u građevinarstvu kaže da je povećana potražnja za svim profilima u sferi izgradnje dovela do povećane cene rada. To je uslovilo da veliki broj domaćinstava odustane od građevinskih radova. Sa druge strane, porast cena građevinskih usluga uslovio je povratak velikog broja naših ljudi iz inostranstva, jer su uvideli da mogu dobiti iste ili slične uslove i na domaćem tržištu.

Prethodna godina u Midiju ostaće upamćena po mnogobrojnim investicijama.

„Prošle godine investirali smo u građevinsko zemljište površine 10.000 kvadrata, jedan izložbeni salon od 200 kvadrata, skladišni prostor od 900 kvadrata. Naš strateški cilj je povećanje asortimana, proširenje tržišta i stalno unapređenje efikasnosti u poslovanju. Iako su rezultati dobri, ne smemo da budemo zadovolnji ovim statusom, već da vidimo šta to još može da bude bolje, u kom sektoru, na koji način. Mnogo se trudimo da svi naši zaposleni daju svoj učinak, svoju ideju i to je ono što stvarno cenimo i zbog čega smo ponosni na kompletan kolektiv, jer upravo su oni ti koji su doprineli rezultatima našeg privrednog društva“, ističe za kraj Pešić.

99 najuspešnijih preduzeća u trgovini na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom
PozicijaIme preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
1.KERAMIKA JOVANOVIĆ doo Zrenjanin5.141.430.000523.091.000
2.ROMA COMPANY DOO ZEMUN7.471.646.000448.011.000
3.DOKA SERB DOO ŠIMANOVCI1.612.547.000416.679.000
4.PERI-OPLATE DOO ŠIMANOVCI3.337.085.000366.159.000
5.KOMPANIJA EVROTRGOVINA DOO ŠAPINE964.512.000323.504.000
6.PREDUZEĆE ELEKTROVODOMONT DOO KONAREVO4.848.705.000185.350.000
7.DOMIS ENTERIJERI NOVIS DOO NOVI SAD479.860.000161.008.000
8.EURODOM DOO BORČA1.347.463.000148.371.000
9.ACO GRAĐEVINSKI ELEMENTI DOO KRNJEŠEVCI1.308.404.000123.278.000
10.KALCER DOO BEOGRAD1.566.661.000117.439.000
11.MIRARO DOO BEOGRAD930.605.00092.812.000
12.DIM-TRADE DOO, BEOGRAD1.001.293.00092.490.000
13.VELOG DOO BEOGRAD ŽELEZNIK514.780.00086.179.000
14.Profix system DOO Beograd825.830.00084.199.000
15.DOMIS ENTERIJERI DOO LAĆARAK1.283.122.00079.416.000
16.VRAČAR DOO BEOGRAD3.023.970.00076.006.000
17.SZTR MIKRO FIL. MONT DANKO FILIPOVIĆ PREDUZETNIK ARANĐELOVAC264.429.00073.545.000
18.ČA-TERM DOO ČAČAK854.780.00070.627.000
19.SAINT-GOBAIN GRAĐEVINSKI PROIZVODI DOO BEOGRAD2.762.573.00062.429.000
20.JAF d.o.o. Nova Pazova2.118.532.00061.374.000
21.DOO PROGON 1999 MRČAJEVCI, ČAČAK368.777.00059.801.000
22.JUGOFRIGO COOP DOO MAČKAT1.402.618.00057.888.000
23.ORNAMENT DOO VETERNIK488.480.00057.858.000
24.LEMIT DOO ZA PROIZVODNJU,TRGOVINU I USLUGE, NOVI SAD1.302.619.00057.838.000
25.DOO ŠULEX SOMBOR670.777.00057.807.000
26.FIBAC DOO SUBOTICA513.801.00056.164.000
27.JOTER DOO KRUŠEVAC1.299.789.00055.673.000
28.DOO KUTKO PANČEVO1.146.410.00053.045.000
29.VITEX-HERMES DOO NOVA PAZOVA371.938.00051.501.000
30.METRO DOO BEOGRAD368.342.00050.577.000
31.HÖRMANN SRBIJA DOO BEOGRAD653.063.00050.121.000
32.HROMA COMPANY DOO342.846.00048.753.000
33.DOO IZO – TIM POŽAREVAC931.521.00048.055.000
34.JUGODOM DOO NOVI SAD411.289.00044.627.000
35.NOVA ŠUMADIJA DOO GROCKA1.728.192.00044.551.000
36.MIDI DOO KRUŠEVAC612.988.00044.535.000
37.B+M RITAM DOO BEOGRAD1.790.979.00044.246.000
38.DIPLON DOO BEOGRAD, ZEMUN1.081.442.00043.728.000
39.BAUDER488.269.00043.261.000
40.OSTROG DOO BEOGRAD1.289.017.00043.138.000
41.VANAS DOO BEOGRAD2.033.329.00040.669.000
42.ARION DOO VETERNIK572.192.00038.512.000
43.AMI COMPANY DOO VETERNIK582.467.00038.451.000
44.NOKS NJ DOO BEOGRAD638.901.00037.855.000
45.KELEBIJA SS DOO126.648.00036.095.000
46.LORENCIC DOO BEOGRAD500.807.00036.027.000
47.KENZAI GROUP DOO BEOGRAD469.536.00034.297.000
48.DREHER doo Beograd-Zemun113.038.00033.521.000
49.EUROCEM DOO BEOGRAD733.362.00031.975.000
50.TECASI DOO KRUŠEVAC1.207.135.00031.883.000
51.TG KOMERC-98 DOO NOVI SAD743.045.00031.672.000
52.MAS-PROMET DOO NOVI SAD729.066.00031.669.000
53.AMS-UNION DOO TRSTENIK515.280.00028.082.000
54.KINGSPAN DOO BEOGRAD687.708.00026.428.000
55.STOVARIŠTE JAKOVLJEVIĆ DOO1.096.228.00026.196.000
56.BRAĆA DRINIĆ DOO NOVI SAD756.891.00020.639.000
57.VELUX SRBIJA DOO BEOGRAD601.478.00019.412.000
58.LARIX DOO768.796.00019.115.000
59.EAST EUROPE MATERIALS30.063.00016.866.000
60.BRICK BY BRICK D.O.O.18.773.00016.121.000
61.DACIĆ PROM DOO NOVI PAZAR1.506.528.00015.261.000
62.BRANIVOJ SIMIĆ PR SIMIĆ MBM51.981.00014.702.000
63.MI NI DOO NOVI SAD1.772.598.00014.494.000
64.DRAGAN MILOSAVLJEVIĆ PREDUZETNIK, SAMOSTALNA RADNJA ZA IZVOĐENJE RADOVA U ŠUMARSTVU, PRODAJU I PREVOZ OGREVNOG DRVETA I VELEPRODAJA STOČNE HRANE DRVOPRODUKT VLASOTINCE66.833.00012.598.000
65.GRIKOM DOO BEOGRAD825.485.00010.401.000
66.REX TRANS DOO ARILJE761.584.0009.545.000
67.DOO PECNIK&CO STARA PAZOVA112.745.0008.653.000
68.CERAMIX DOO BEOGRAD86.653.0008.277.000
69.UNIC IMPEX DOO GORNJI MILANOVAC59.022.0007.124.000
70.DELTA-KOMERC DOO ŠIMANOVCI75.974.0007.036.000
71.KERASAN DOO DOBANOVCI65.289.0006.623.000
72.KARIN INOX DOO BAČKI PETROVAC12.493.0006.601.000
73.Bagrem-Robinia doo25.394.0006.593.000
74.TOP SISTEM PLUS DOO41.153.0006.177.000
75.MIKONS 021 DOO42.612.0006.043.000
76.SZR ZA PROMET NA MALO I VELIKO SA USLUŽNIM REZANJEM GRAĐE SLOBODAN KALAC PREDUZETNIK SREMČICA57.169.0005.792.000
77.INTERKOMERC DOO JAGODINA101.894.0005.773.000
78.MAGACIN SHUMU DOO34.650.0005.573.000
79.K-INEL DOO NOVI SAD53.154.0005.555.000
80.ŠUMADIJA TRANS PROM DOO ARANĐELOVAC67.519.0005.538.000
81.PREDRAG RADANOVIĆ PR TRGOVINSKA RADNJA GENERALIS VETERNIK47.639.0005.469.000
82.MILE LATINOVIĆ PREDUZETNIK TRGOVINA NA VELIKO GRAĐEVINSKIM MATERIJALOM MILATIN TRANS BANATSKO VELIKO SELO24.793.0005.410.000
83.EKOdrvo 004 d.o.o.137.624.0005.404.000
84.AQUATEC BP DOO BEOGRAD72.282.0005.203.000
85.BEOMARKET TRADE DOO BEOGRAD55.621.0005.194.000
86.ARCH STUDIO d.o.o. Beograd43.721.0004.996.000
87.Olivera Hornjak pr Fimo Tim188.341.0004.546.000
88.D & M INTERNACIONAL DOO PROGORELICA2.164.452.0004.173.000
89.LUKAS K&K DOO LAZAREVAC79.747.0003.802.000
90.HADID KM GROUP171.682.0003.690.000
91.EUROLINE DOO SJENICA85.332.0003.528.000
92.DUNJA GOLD152.194.0003.252.000
93.DOO BOBAN D. GRAĐA RADINAC1.161.355.0003.200.000
94.NSG TEAM D.O.O.81.005.0003.063.000
95.ARD SALON DOO147.668.0002.873.000
96.FAUNA R DOO BEOGRAD76.643.0002.721.000
97.MARKO MILJANIĆ PR MILJANIĆ GRADNJA143.788.0002.607.000
98.INTERNORMA DOO NOVI PAZAR594.891.0002.585.000
99.IZOTERM DOO BEOGRAD151.292.0002.536.000
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima
  • ZVONČICA

    9.3.2025 #1 Author

    Ulaganje i investicije su presudne

    Odgovori

  • VALERIJA

    9.3.2025 #2 Author

    Oduvek bilo najvažnije za odživost u svakom segmentu.

    Odgovori

  • SUNCE

    10.3.2025 #3 Author

    Ulaganje u obrazovanje zaposlenih je faktor razvoja svakog preduzeća a samim tim i zemlje.

    Odgovori

  • deks

    10.3.2025 #4 Author

    Bez edukacije i sirokog asortimana roba nema ni napretka.

    Odgovori

  • gagica

    12.3.2025 #5 Author

    Slazem se sa svim i dodala bih da treba ulagati i u povecanje plata radnika.

    Odgovori

  • ZELJKA

    14.3.2025 #6 Author

    Samo tako treba i raditi ako se uzme u obzir koliko je trazena danas delatnost i posao na trzistu

    Odgovori

  • SHALIMAR

    15.3.2025 #7 Author

    Bez dobrih radnika ,edukacije i pracenja trzista ne moze da se uspe

    Odgovori

  • MADMAX

    15.3.2025 #8 Author

    Čuj u edukaciju, najsigurnija investicija je u ćacije

    Odgovori

  • STEPA

    16.3.2025 #9 Author

    Baš tako slažem se u pravu su sve što su rekli

    Odgovori

  • Jeca

    16.3.2025 #10 Author

    Bez ulaganja u obrazovanje ne mozemo da postignemo nista.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.