Završetak tri mosta u Novom Sadu vredna 370 miliona evra očekivan 2026. godine
11.1.2023 08:26 Autor: Redakcija Biznis.rs 4
U Novom Sadu se, prema rečima gradonačelnika Milana Đurića, istovemeno grade tri mosta, što će 2025. godine, odnosno 2026. godine, kada budu završeni, duplirati broj mostova u gradu.
On je precizirao da će ti infrastrukturni objekti, bez pripremnih radova i projektovanja, koštati oko 360 miliona evra, prenosi Beta.
Na prezentaciji projekata tri buduća mosta, pešačko-biciklističkog na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, mosta u produžetku Bulevara Evrope, i mosta preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora, precizirano je da će realizacijom tih projekata u Novom Sadu drastično biti smanjene saobraćajne gužve, kao i zagađenje.
Đurić je istakao da će tranzitni, teški saobraćaj iz grada biti izmešten na Fruškogorski koridor, kao i da će se, prilikom izgradnje mosta u produžetku Bulevara Evrope, voditi računa o tome da se ne narušava prirodna vegetacija na Šodrošu.
„Gledaćemo da postupamo po smernicama, i da nadoknadimo i povećamo zeleni fond koji se danas nalazi na Šodrošu. To će nam biti prioritetni zadatak u budućnosti“, naglasio je Đurić.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić precizirao je da će cena najavljenih radova biti 369,5 miliona evra, kao i da će na mostu u produžetku Bulevara Evrope biti zabranjen teretni saobraćaj.
„On je bio tako projektovan, jer morate most da projektujete i za teretni saobraćaj, ali nijednog časa nije bila ideja da preko Bulevara Evrope teretni saobraćaj ulazi u grad. Tu će se nalaziti i dodatne barijere protiv buke“, otkrio je Vesić.
Direktor Koridora Srbije Aleksadar Antić naveo je da za taj most trenutno postoji privremena građevinska dozvola za pripremne radove, demantujući tako optužbe da je građevinska dozvola dobijena kršenjem zakonskih normi.
Prezentaciju projekata tri mosta održali su predstavnici izvođača, kineske kompanije CRBC (China road and bridge corporation), kao i profesor Vuk Bogdanović sa Katedre za drumske saobraćajne sisteme, Departmana za saobraćaj Fakulteta tehničkih nauka.
Direktor Instituta za nizijsko šumarstvo Saša Orlović najavio je da će nakon izgradnje mosta biti urađena revitalizacija tog područja sadnjom autohtonih vrsta drveća i drugog rastinja, kao i da će se raditi na stvaranju uslova za povećanje biodiverziteta.
Neposredno pred početak prezentacije, pred Gradskom kućom se okupilo nekoliko aktivista iz Šodroš surviver kampa, koji na lokaciji na kojoj bi trebalo da se gradi most u nastavku Bulevara Evrope kampuju od juna prošle godine.
Pročitajte još:
Predstavnik Ekološkog fronta Novi Sad Petar Holik je za agenciju Beta izjavio da su došli kako bi još jednom zatražili transparentnost radova i poštovanje zakona Srbije, za koje smatraju da nisu poštovani prilikom započinjanja radova u junu.
„Videli smo seču koja je bila bespravna, radila je firma koja to ne bi smela da radi, izostao je stručni nadzor prilikom rušenja starih stabala, koja u ovom periodu godine i nije dozvoljena“, naveo je Holik.
Upozorio je i da se dozvole za radove „nabavljaju naknadno“ i ponovio da na Šodrošu živi preko 200 strogo zaštićenih i zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta.
Maria
11.1.2023 #1 AuthorOdlično!
TATJANA
12.1.2023 #2 AuthorTako treba planirati, da se smanji gužva, zagađenje i buka i pokuša očuvati prirodni potencijal
GOCA BG
12.1.2023 #3 AuthorSamo da se smanje guzve u saobracaju…
BIJUTI27
27.2.2023 #4 AuthorSjajna vest za sve građane