SRPSKI MED, SIR I MALINA „NA PUTU“ ZA BRISEL Naši proizvodi konkurišu za oznaku EU kvaliteta

AgrobiznisEUPreduzetnikSrbijaVesti

19.9.2020 10:18 Autor: Redakcija Biznis.rs

SRPSKI MED, SIR I MALINA „NA PUTU“ ZA BRISEL Naši proizvodi konkurišu za oznaku EU kvaliteta SRPSKI MED, SIR I MALINA „NA PUTU“ ZA BRISEL Naši proizvodi konkurišu za oznaku EU kvaliteta
Fruškogorski lipov med, pirotski kačkavalj i ariljska malina prvi su proizvodi iz Srbije koji konkurišu za dobijanje evropske oznake zaštićenog geografskog porekla, a u... SRPSKI MED, SIR I MALINA „NA PUTU“ ZA BRISEL Naši proizvodi konkurišu za oznaku EU kvaliteta

Fruškogorski lipov med, pirotski kačkavalj i ariljska malina prvi su proizvodi iz Srbije koji konkurišu za dobijanje evropske oznake zaštićenog geografskog porekla, a u Ministarstvu poljoprivrede očekuju da će ti proizvodi dobiti potvrdu kvaliteta u EU krajem naredne godine, kao i da će to otvoriti vrata i drugim srpskim proizvodima na evropsko trzište.

„Već krajem iduće godine očekujemo prve proizvode sa oznakom EU na tržištu EU, što će biti putokaz da se još srpskih proizvoda nađe na tržištu EU“, rekao je Tanjugu Branislav Raketić rukovodilac grupe za kvalitet, deklarisanje i označavanje hrane.

Dodaje da će se u međuvremenu raditi i na izradi specifikacije za futoški kupus, leskovački ajvar i sremski kulen.

„Sada čekamo novi zakon o šemama kvaliteta za poljoprivredne-prehrambene proizvode koji će pružiti pravni osnov za dobijanje evropske oznake kvaliteta“, rekao je on.

Nakon usvajanja tih propisa i zvanično će, kaže, moći da se pošalju na odobravanje Evropskoj komisiji specifikacije za fruškogorski lipov med, ariljsku malinu i pirotski kačkavalj.

Sagovornik Tanjuga objašnjava da je selekcija proizovoda koji treba da dobiju oznaku EU kvaliteta pravljena po različitim kategorijama kao što su: vrste hrane, proizvodi sa većim izvoznim potencijalom za tržište EU, ruralni aspekt i drugi.

Kaže da će zaštitom geografskog porekla na nivou EU proizvođači dobiti mogućnost da bolje plasiraju svoje proizvode, kao i da će to biti velika prilika za srpskog seljaka za razvoj turizma u tim krajevima.

„Nadam se da će to dosta uticati i na srpsku ekonomiju, a pre svega na proizvođače“, rekao je Raketić i istakao da srpski proizvodi teško mogu da budu konkurentni sa cenom i obimom proizvodnje, ali da svakako mogu svojim kvalitetom.

„Velika će biti konkurencija na tržištu EU gde ima oko 3.000 proizvoda koji su zaštićeni na nivou EU“, procenjuje Raketić koji očekuje da će se ariljska malina najbolje plasirati.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.