Šta je sve potrebno za zatvaranje udruženja po skraćenom postupku likvidacije?
5.12.2023 09:25 Autor: Miljan Paunović 0
Kao i osnivanje, i prestanak rada udruženja ima svoje zakonske procedure koje treba spovesti, da bi bilo izbrisano iz Registra udruženja Agencije za privredne registre.
Brisanje udruženja iz APR-a vrši se bez sprovedenog postupka likvidacije ili stečaja samo u slučaju statusnih promena ili skraćenog postupka likvidacije.
Na sajtu APR-a detaljno je opisan skraćeni postupak likvidacije. Pre ulaska u ceo ovaj proces potrebno je spremiti neophodnu dokumentaciju i proveriti da li su izmirene sve poreske obaveze.
„Postupak upisa skraćenog postupka likvidacije udruženja ili saveza udruženja, pokreće se podnošenjem registracione prijave za brisanje udruženja/saveza udruženja iz Registra udruženja, koju podnosi zastupnik udruženja ili lice koje on ovlasti i propisane dokumentacije. Smisao ovog postupka je da se dostavljanjem uredne dokumentacije udruženje/savez udruženja briše iz Registra bez sprovedenog postupka likvidacije (objave odluke, proteka roka od 30 dana itd.)“, navodi se na APR-ovom sajtu.
Najpre treba popuniti registracionu prijavu za brisanje iz Registra udruženja po skraćenom postupku likvidacije. Zatim je potrebno spremiti odgovarajuću dokumentaciju.
Odluku Skupštine udruženja o prestanku rada udruženja, zatim pisanu izjavu većine članova Skupštine udruženja da su izmirene sve poreske obaveze, obaveze udruženja prema poveriocima i da su regulisani svi odnosi sa zaposlenima. Ova izjava mora da sadrži lična imena i prebivalište odnosno naziv i sedište članova Skupštine koji su je potpisali i svi potpisi moraju biti overeni, kod notara, u skladu sa Zakonom o overavanju potpisa rukopisa i prepisa.
Potrebno je dostaviti i uverenje o izmirenim poreskim obavezama. Naime, dokaz o prestanku poreskih obaveza izdat od strane nadležnog poreskog organa, ne sme biti stariji od pet dana u momentu podnošenja zahteva za brisanje iz Registra. Obično se uzimaju po dva uverenje, odnosno iz centralne poreske uprave i lokalne poreske uprave. Oba uverenje ne smeju biti starija od pet dana, i važno je napomenuti da se tih pet dana odnose na bilo koje dane u nedelji, računaju se i subota i nedelja.
Pre uzimanja ovog dokaza, najbolje je da najpre pozovete poreske uprave, proverite da li imate dugovanja, takođe proverite sa svojim knjigovođom da li je sve bilo regularno tokom rada udruženja, odnosno da nije slučajno zaostala neka faktura ili neplaćeni račun, i kada sve to regulišete podnesete zahtev za izdavanje uverenja. Ona se mogu podneti online – preko sajta ePorezi i putem mejla pisarnica_centar@purs.gov.rs.
Zatim je potreban i dokaz o uplati naknade za brisanje udruženja iz Registra koja iznosi 3.300 dinara. Kada platite ovu i ostale takse, za zatvaranje udruženja potrebno je oko 4.500 dinara.
Agencije za pomoć pri zatvaranju udruženja
Ukoliko nemate vremena ili iz nekog drugog razloga ne možete sami da pripremite svu potrebnu dokumentaciju za zatvaranje udruženja, postoje specijalizovane agencije koje mogu da završe ovaj proces umesto vas. Osim što ćete im platiti oko 100 evra, moraćete lično da odete do notara za izjavu o izmirenim poreskim obavezama, potom da uzmete uverenja iz poreske uprave, i da sastavite zapisnik sa Skupštine, kao i odluku.
Ipak, ako ne prođe dokumentacija zbog neke neregularnosti prilikom prijave, većina agencija snosi troškove ponovnog prijavljivanja.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.