Sanjaju li androidi ledene slatkiše?

Švedski roboti služiće sladoled u BonBotovim kafićima

LifestyleSvetVestiZanimljivosti

27.6.2021 10:39 Autor: Redakcija Biznis.rs

Švedski roboti služiće sladoled u BonBotovim kafićima Švedski roboti služiće sladoled u BonBotovim kafićima
Uprkos kulinarskim talentima robota, kako kaže osnivač novog robot-restorana BonBot, Tomas Hartvig (Thomas Hartwig), do sada nije obraćana velika pažnja na to u kakvoj... Švedski roboti služiće sladoled u BonBotovim kafićima

Uprkos kulinarskim talentima robota, kako kaže osnivač novog robot-restorana BonBot, Tomas Hartvig (Thomas Hartwig), do sada nije obraćana velika pažnja na to u kakvoj su interakciji gosti sa robotima u restoranu.

BonBot radi na proizvodnji uslužnih robota za sladoled, koje će koristiti u restoranima istog imena i koji će biti otvoreni u Švedskoj tokom ove godine. Kompanija je nedavno prikupila dodatna dva miliona evra za finansiranje preko Stride.vc i biFounders. prenosi portal Sifted.

„Mnogi postojeći restorani koji koriste robote izgledaju zapravo kao da danas u naš svet donose nešto iz budućnosti“, ističe Hartvig i dodaje: „A mi želimo da pružimo humaniju verziju“.

Hartvig ​​kaže da kompanija nije želela samo da napravi naprednu automatizaciju, pa će, pored toga što pokušava da učini da restorani izgledaju manje futuristički od nekih drugih robot-ugostiteljskih kompanija, imati i ljudsko osoblje ili „menadžera“ na licu mesta, koji će pružiti pomoć kupcima.

BonBotovi kupci će svoju narudžbinu izvršiti putem aplikacije, a roboti će praviti sladoled ispred njih dok biraju vrste sladoleda i prelive. Takođe, postojaće opcija da svoj sladoled naručite i zatim zakažete kada želite da ga preuzmete.

Hartvigov fokus na korisnike ima smisla, jer je pre pokretanja BonBota radio u kompaniji za kreiranje video igara King i na njenoj poznatoj igri Candy Crush. Glavni cilj korišćenja robota ​​je smanjenje troškova na osoblje, a te uštede mogu se iskoristiti za kupovinu visokokvalitetnih proizvoda koji su dobri za životnu sredinu.

Hartvig ​​smatra da uštede koje roboti ostvaruju mogu da pomognu BonBotu da isporuči kvalitetniji proizvod, istovremeno praveći slične mreže kao i ostatak industrije sladoleda. „Kupci će verovatno ući u restoran sa malim očekivanjima, jer misle da je to predstava“, napominje Hartvig i ističe da je njegova želja da iznenadi kupce i posluži im najbolji sladoled.

Prema njegovim rečima, sastojci sladoleda mogu da se dobiju i na održiviji način, što je sve važnije za BonBotovu ciljnu bazu kupaca: pripadnike demografskih korpusa Gen Z i milenijalaca. BonBotovi roboti mogu pomoći u postizanju održivosti i na drugi način, objašnjava Hartvig, a zasnivaju se na analitičkoj platformi, koja ima za cilj da predvidi ponudu i potražnju.

Prema njegovim rečima, korišćenje alata za tačnije predviđanje ponude i potražnje, kao i sposobnost robota da vrlo precizno mere sastojke, znači da iz restorana treba da izlazi manje otpada od hrane. Iako je za sada fokus na sladoledu, Hartvig ​​kaže da bi mogao da se razvije niz drugih proizvoda, kao što je kafa, gde bi roboti mogli da pomognu kupcima da odrede mešavinu i temperaturu svog omiljneog napitka.

BonBot planira otvaranje između dva i četiri restorana u Švedskoj, pre eventualnog širenja u ostatku Evrope. Švedska je savršena za ovakav početak, ističe, jer je to tehnološki pametna zemlja i Stokholm je pun inovacija kad je u pitanju hrana, čak iako nije idealno mesto za prodaju sladoleda tokom cele godine.

Tagovi
LIFESTYLE

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.