Švedski roboti služiće sladoled u BonBotovim kafićima
LifestyleSvetVestiZanimljivosti
27.6.2021 10:39 Autor: Redakcija Biznis.rs
Uprkos kulinarskim talentima robota, kako kaže osnivač novog robot-restorana BonBot, Tomas Hartvig (Thomas Hartwig), do sada nije obraćana velika pažnja na to u kakvoj su interakciji gosti sa robotima u restoranu.
BonBot radi na proizvodnji uslužnih robota za sladoled, koje će koristiti u restoranima istog imena i koji će biti otvoreni u Švedskoj tokom ove godine. Kompanija je nedavno prikupila dodatna dva miliona evra za finansiranje preko Stride.vc i biFounders. prenosi portal Sifted.
„Mnogi postojeći restorani koji koriste robote izgledaju zapravo kao da danas u naš svet donose nešto iz budućnosti“, ističe Hartvig i dodaje: „A mi želimo da pružimo humaniju verziju“.
Hartvig kaže da kompanija nije želela samo da napravi naprednu automatizaciju, pa će, pored toga što pokušava da učini da restorani izgledaju manje futuristički od nekih drugih robot-ugostiteljskih kompanija, imati i ljudsko osoblje ili „menadžera“ na licu mesta, koji će pružiti pomoć kupcima.
BonBotovi kupci će svoju narudžbinu izvršiti putem aplikacije, a roboti će praviti sladoled ispred njih dok biraju vrste sladoleda i prelive. Takođe, postojaće opcija da svoj sladoled naručite i zatim zakažete kada želite da ga preuzmete.
Hartvigov fokus na korisnike ima smisla, jer je pre pokretanja BonBota radio u kompaniji za kreiranje video igara King i na njenoj poznatoj igri Candy Crush. Glavni cilj korišćenja robota je smanjenje troškova na osoblje, a te uštede mogu se iskoristiti za kupovinu visokokvalitetnih proizvoda koji su dobri za životnu sredinu.
Hartvig smatra da uštede koje roboti ostvaruju mogu da pomognu BonBotu da isporuči kvalitetniji proizvod, istovremeno praveći slične mreže kao i ostatak industrije sladoleda. „Kupci će verovatno ući u restoran sa malim očekivanjima, jer misle da je to predstava“, napominje Hartvig i ističe da je njegova želja da iznenadi kupce i posluži im najbolji sladoled.
Prema njegovim rečima, sastojci sladoleda mogu da se dobiju i na održiviji način, što je sve važnije za BonBotovu ciljnu bazu kupaca: pripadnike demografskih korpusa Gen Z i milenijalaca. BonBotovi roboti mogu pomoći u postizanju održivosti i na drugi način, objašnjava Hartvig, a zasnivaju se na analitičkoj platformi, koja ima za cilj da predvidi ponudu i potražnju.
Prema njegovim rečima, korišćenje alata za tačnije predviđanje ponude i potražnje, kao i sposobnost robota da vrlo precizno mere sastojke, znači da iz restorana treba da izlazi manje otpada od hrane. Iako je za sada fokus na sladoledu, Hartvig kaže da bi mogao da se razvije niz drugih proizvoda, kao što je kafa, gde bi roboti mogli da pomognu kupcima da odrede mešavinu i temperaturu svog omiljneog napitka.
BonBot planira otvaranje između dva i četiri restorana u Švedskoj, pre eventualnog širenja u ostatku Evrope. Švedska je savršena za ovakav početak, ističe, jer je to tehnološki pametna zemlja i Stokholm je pun inovacija kad je u pitanju hrana, čak iako nije idealno mesto za prodaju sladoleda tokom cele godine.