Kineski izvoznici na Rednoteu traže od lokalnih potrošača da kupuju robu koja je bila namenjena SAD
16.4.2025 14:39 Autor: Žikica Milošević 0



Kineski prodavci artikala široke potrošnje, počev od kutija za ručak do kućanskih aparata nalaze se u akciji na platform društvenih medija Rednote, kako bi pospešili solidarnu kupovinu kineske robe u samoj Kini, javlja Reuters.
Oni poručuju domaćim potrošačima da imaju zalihe po povoljnim cenama, koje nije više moguće prodati Amerikancima zbog američkih carina. Time proizvođači apeluju na veću potrošnju među inače štedljviom kineskom polupacijom.
Tokom protekle nedelje, desetine prodavaca emitovale su striming uživo prikazujući robu proizvedenu za američke kupce, za koju su rekli da više ne mogu da prodaju zbog tarifnih stopa od 145 odsto za robu proizvedenu u Kini koju je nametnula administracija predsednika Donalda Trampa (Trump). U međuvremenu, tarife su skočile, po najnovijim vestima, na čak 245 odsto.

U jednom strimu uživo, korisnik „Dingding Cloud Foreign Trade Warehouse“, koji prodaje male uređaje, uključujući aparate za kuvanje pirinča, sokovnike i tostere, govori gledaocima: „SAD su prekršile ugovor. Nema više isporuka! Sve je na rasprodaji sa 90 procenata popusta!“ U drugom video-snimku korisnika „Muzi ima dobru robu“, vlasnik naloga je prodavao uređaje dok su bili okruženi kutijama sa oznakom „trgovinski tranzitni kontejneri“, rekavši da nemaju više prostora u svom skladištu zbog porudžbina koje više ne mogu da šalju u SAD. Neki od prodavaca su prodavali artikle kao što su šolje za kafu Costa, ali većina su bili brendovi koji nisu široko poznati u inostranstvu, kao što su OSTMARS i APLX, koji se prodaju na Amazonu.
Ofanziva na domaće tržište dolazi pošto je Kina objavila da će pomoći kineskim izvoznicima da prodaju robu na domaćem tržištu, reklamirajući svoje gigantsko, iako u poslednje vreme tromo, domaće potrošačko tržište kao alternativu američkom tržištu nakon Trampovih carina.
JD.com i lanac supermarketa Freshippo u vlasništvu Alibabesu među prodavcima i platformama za e-trgovinu koje su se pridružile akciji, a JD.com je otišao korak dalje i najavio da će pokrenuti fond od 200 milijardi juana (27,35 milijardi dolara) koji će pomoći izvoznicima u zemlji da prodaju svoje proizvode na domaćem tržištu tokom sledeće godine.
Pročitajte još:
Na Kantonskom sajmu (Canton Fair), najvećem kineskom trgovinskom sajmu koji se održava dva puta godišnje u gradu Kantonu (Guangdžou) na jugu zemlje, izvoznici su u utorak rekli Reutersu da su im američka tržišta „zamrznuta“.
„U Kini postoji osećaj da moramo da se udružimo i da se moramo odupreti maltretiranju SAD“, rekla je Ešli (Ashley) Dudarenok, osnivačica digitalne konsultantske kuće Chozan, dodajući da su se heštegovi poput „oduprite se“, „Kina može uspeti“ i „spasiti fabrike“ pojavili u svetlu najnovijeg trgovinskog sukoba između dve najveće svetske izbijanja sukoba. „Nekako bi Trampove tarife zapravo mogle da pomognu u jačanju raspoloženja potrošača u Kini, to će ljudima dati veoma jak razlog zašto bi trebalo da kupuju… jer je to sada nešto šte je veće od njih samih“, rekla je ona.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.