Luksuzno i pomalo konfuzno

Lufthansa unapređuje poslovnu klasu sa sedam kategorija sedišta

BiznisLuksuzPoslovanjeSvetTurizam

27.3.2025 09:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Lufthansa unapređuje poslovnu klasu sa sedam kategorija sedišta Lufthansa unapređuje poslovnu klasu sa sedam kategorija sedišta
Odabir sedišta u avionu nikada nije bio tako zbunjujući nego u Lufthansinim kabinama Allegris, koje imaju 14 tipova sedišta i mnogo dodatnih naknada. Da... Lufthansa unapređuje poslovnu klasu sa sedam kategorija sedišta

Odabir sedišta u avionu nikada nije bio tako zbunjujući nego u Lufthansinim kabinama Allegris, koje imaju 14 tipova sedišta i mnogo dodatnih naknada. Da pojasnimo, hijerarhija konfiguracija sedišta u avionima obično nije misterija: prva klasa je na prvom mestu, gde god da postoji, zatim slede poslovna, premijum ekonomska i, na kraju, ekonomska klasa, piše Bloomberg.

Sada nemački prevoznik Lufthansa menja stvari iz korena. Kao deo svog redizajniranja, klasa pod imenom Allegris, vredna 2,5 milijardi evra, zvanično je ubačena u flotu avio-kompanije za velike relacije. Ovom promenom Deutsche Lufthansa AG unapređuje ne samo svoja sedišta i njihov komfor, već i broj tipova sedišta koje nudi – na čak 14 kategorija.

Ova sedišta su se čekala veoma dugo da budu uvedena – najavljena su 2017. – i označavaju jedan od najvećih remonta kabine ikada u svetu aviosaobraćaja. U međuvremenu, i druge avio-kompanije su povećale nivo luksuza na nebu: ne tražite dalje od Qatar Airwaysa koji ima “suites” za dve osobe, koji se iz para sedišta pretvaraju u krevete pune veličine, a Cathay Pacificovih ima apartmane Aria, koji uključuju pristup “vazdušnoj umetničkoj galeriji”.

Dok je Qatar proglašen za najbolju avio-kompaniju poslovne klase od strane Skytraxa 2024. godine, Lufthansa nije uspela da se probije ni među 20 najboljih. Pa ipak, nudeći toliko kategorija sedišta kako bi se zadovoljile preferencije putnika, ova avio-kompanija je stvorila dobru konfuziju. Samo u poslovnoj klasi postoji sedam tipova sedišta, od kojih neka imaju više privatnosti ili prostora za noge. Postoji čak i centralno „prestono“ sedište.

Da stvari dodatno zakomplikuju, sve te potklase imaju različite cene, koje variraju u zavisnosti od rute. Rukovodioci ove avio-kompanije kažu da je cilj da se ponudi „maksimalna individualnost i ekskluzivnost“, odražavajući rastući trend u kojem putnici vole da mikroupravljaju svojim okruženjem.

Sve ove varijacije sedišta izazvale su to da Lufthansa kasni u uvođenju Allegrisa: kako se ispostavilo, stvaranje toliko različitih klasa je recept za glavobolju. Iako će većina flote imati ažurirana sedišta do kraja ovog meseca, oko 10 odsto Lufthansine flote će ostati nepromenjeno najmanje do 2028.

Lufthansa Allegris First Class Suite Plus / Foto: Lufthansa

Zvanično ima pet opcija u novoj klasi:

1. Apartmani u prvom redu: Slično drugim avio-kompanijama, apartmani u prvom redu su dizajnirani da imaju više prostora i prostora za odlaganje, a takođe nude više privatnosti i dodatni osećaj ekskluzivnosti. Cena je oko 400 eura viša od standardne biznis karte za ova sedišta na kratkim rutama ispod 3.000 milja, 500 evra na rutama srednje dužine, obično oko 4.000 milja, i 600 evra na dužim letovima

2. Centrirana sedišta sa dodatnim prostorom: takođe poznata kao „prestona” sedišta, nalaze se u središnjem delu aviona, sa dodatnim prostorom i većim stolovima. Odlični su za rad sa laptopom da bi putnici obavili posao, ali način na koji su raspoređeni u avionu čini da su sedišta malo uža oko ramena i kod nogu. Ona zahtevaju doplatu od 130 evra na kratkim rutama, 170 evra na srednjim i 230 evra na dužim letovima.

3. Ekstra dugačak krevet: ova sedišta se mogu rasklopiti u krevet dužine 2,2 metra umesto 2 metra. To je velikodušna ponuda u poređenju sa drugim avio-kompanijama; Qatar i United imaju krevete od 2 metra. Cena je 100 evra veća na kratkim linijama, 140 na srednjim i 170 na dužim letovima.

4. Sedište uz prozor: ova sedišta imaju dva naizmenična rasporeda koji stavljaju putnika tik uz prozor ili malo bliže prolazu, u zavisnosti od toga gde se sto i lični minibar nalaze u odnosu na samo sedište. Na kratkim relacijama ovo će putnika koštati dodatnih 100 evra; na srednjim relacijama 140; a na dugim relacijama, 170 evra više.

5. Uobičajeno sedište: standardno sedište pored prolaza – i bez dodatnih troškova.

Ali, ovde nije kraj. Postoji i Allegris prve klase. Naime, po prvi put, apartmani su uvedeni i u prvu klasu Lufthanse. Umesto malih pregrada za privatnost, postoje zidovi do plafona i vrata koja se zatvaraju. Postoje dve varijante koje putnici mogu izabrati – u Lufthansinoj prvoj klasi, osnovni apartmani nude sedišta širine oko 1 metar, u poređenju sa 0,89 metara u Singapore Airlinesu, sa individualnim kontrolama temperature i za kabinu i za naslone sedišta. Tu su i 32-inčni 4K televizijski ekran, veliki trpezarijski sto, lični ormar i bežični uređaj koji se puni pomoću Bluetooth veze. „Suite Plus“ sedišta imaju još par sitnica.

Ovi apartmani dizajnirani su za dvoje ljudi koji putuju zajedno, mada je moguće rezervisati celu stvar i za samo jednog gosta. Parovi mogu sedeti jedan pored drugog ili jedan preko puta drugog na sedištima koja se preklapaju i postaju bračni krevet.

Za razliku od poslovne klase, ne postoji dodatna naknada za ovu vrstu sedišta za dva putnika koji već rezervišu prvo mesto. Ali, kao i u nekim hotelima, postoji dodatak za solo popunjenost: 1.900 evra na kratkim relacijama, 2.400 evra za srednje i 2.900 evra za najduža putovanja.

Od 30. marta, Lufthansina sedišta Allegris će biti dostupna na letovima iz Minhena za Šangaj, Čikago i San Francisko. Očekuje se da će u narednim nedeljama i mesecima biti dodato još destinacija, uključujući rute koje povezuju Nemačku i Bangalor, Bombaj, Peking, Njujork i Kejptaun. Troškovi? Povratni let prve klase od Minhena do Šangaja može koštati oko 7.400 do 9.250 evra. Od drugih aviokoimpanija, samo Air China leti istom direktnom rutom; let Cathay Pacifica, sa presedanjem preko Londona košta od 10.200 do 13.000 evra, za poređenje.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.