Mercedes u velikoj tržišnoj borbi za kineske kupce
27.11.2025 15:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Šef koncerna Mercedes Ola Kelenius (Källenius) ne očekuje da će uslovi poslovanja u Kini postajati lakši – naprotiv, nemački proizvođač moraće da se prilagođava.
„Od kraja pandemije vidimo da tržišna dinamika nije kakva je bila 15, 20 godina. Uz to, postoji neverovatno intenzivno tržišno takmičenje“, rekao je Kelenius za magazin Automobilwoche.
„Na tržištu se nadmeće 100 proizvođača automobila, a ono možda može da podnese 30 do 40“, rekao je, ocenivši da predstoji neka vrsta pročišćavanja, prenosi DPA.
„To za sada znači da će visoki intenzitet konkurencije opstati narednih godina“, i neophodno je suočiti se sa tom konkurencijom, ocenio je šef nemačkog giganta.
„Sada ne želimo 100 odsto tržišta, nego samo svoj udeo. Sasvim je realno da uz pomoć dobre proizvodne strategije i strategije industrijalizacije to očuvamo, pa i proširimo“ dodao je Kelenius.
„Nismo, međutim, naivni. Realni smo. Naredne godine u Kini biće teške. Da postane konkurentniji, Mercedes mora da postane i kineskiji“, naveo je.
Kina je Mercedesu najveće tržište, a slede Evropa i Severna Amerika.
Pročitajte još:
Nemački koncern je u trećem kvartalu prodao 125.100 vozila, što je 27 odsto manje nego u istom tromesečju prošle godine.















MinjaKristalŠminkanje
30.11.2025 #1 AuthorMercedes intenzivno konkuriše na kineskom tržištu kako bi zadržao i povećao udeo među najprofitabilnijim kupcima luksuznih automobila. Kompanija ulaže u lokalizovane modele i tehnologije kako bi odgovorila na specifične zahteve kineskih potrošača.
ICE-MANGO
30.11.2025 #2 AuthorMercedes je shvatio da u Kini više ne prodaješ status — već algoritam.
SUNCICA
30.11.2025 #3 AuthorTeško će oni tamo da se probiju pored svih kineskih proizvođača