Nemačke firme se suočavaju sa sve oštrijom konkurencijom u Kini
3.12.2025 09:37 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Nemačka preduzeća se u Kini suočavaju sa sve snažnijim pritiskom domaćih konkurenata, pokazuje istraživanje nemačke komore za spoljnu trgovinu (AHK).
Više od polovine među 627 preduzeća koja su odgovorila na upitnik AHK ocenjuje da će kineske firme u narednih pet godina verovatno ili vrlo verovatno postati inovacioni lideri u njihovim sektorima. Da se to već dešava, navelo je devet odsto, prenosi DPA.
Ova godina je donela niz izazova, od eskalacije globalnog trgovinskog sukoba do oštrije konkurencije na kineskom tržištu, podstaknute padom cena i ubrzanom dinamikom inovacija, rekao je predsednik uprave AHK-a za Severnu Kinu Martin Hofman (Martin Hofmann).
„Nemačke firme su u svim sektorima na kineskom tržištu morale da se prilagode još težem okruženju,“ rekao je.
Anketa je obavljena prošle godine, i tada je 43 odsto nemačkih preduzeća od 2025. očekivalo dalje zaoštravanje uslova poslovanja, uz blago poboljšanje u potonjih pet godina.
Velika većina anketiranih firmi, 83 odsto, planira da nastavi sa ulaganjem u posao u Kini, pre svega da zadrži konkurentnost i jer potrošači u toj zemlji sve češće očekuju lokalizaciju proizvodnje onoga što plaćaju.
Jedna od sedam firmi, 14 odsto, planira da smanji ulaganja u svoj kineski biznis.
Nemačke firme posebno teško izlaze na kraj sa konkurencijom u ratu cena i padom tražnje – ta dva problema navelo je njih 60, odnosno 52 odsto.
To se nadovezuje na uobičajene izazove, poput favorizovanja domaćih konkurenata ili obaveze kupovine kineskih proizvoda.
Nemačke firme poslednjih pet godina primećuju uspon kineskih konkurenata sa inovacijama, i zato sada više od polovine njih razmatra intenzivniju razmenu sa lokalnim preduzećima, kroz partnerstvo i zajednička ulaganja.
Za saradnju su posebno zainteresovane firme iz mašinske i elektroindustrije. Cilj im je proširenje poslovanja u Kini, prilagođavanje tempu inovacija i izgradnja baze kupaca. Smatraju da Kinezi u saradnji najviše vide korist u jačanju brenda, podizanju standarda kvaliteta i sticanje tehnološke ekspertize.
Pročitajte još:
Najčešći problemi u tome su pronalaženje pouzdanog partnera, kako je navelo 42 odsto, odnosno manjak uzajamnog poverenja, kako je navelo 27 odsto anketiranih nemačkih firmi.
Na poslovanje utiče i opšta politička klima, pa je tri četvrtine preduzeća u anketi navelo da je odnos Brisela, Berlina i Pekinga ključan za poslovanje u Kini.















Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.