Sjajni kvartalni rezultati lidera u strimingu

Netflix vredi više nego Disney, Comcast i Warner Bros. zajedno

Svet

18.7.2025 08:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Netflix vredi više nego Disney, Comcast i Warner Bros. zajedno Netflix vredi više nego Disney, Comcast i Warner Bros. zajedno
Dok rivalske medijske kompanije rasprodaju svoju imovinu i smanjuju troškove, Netflix nastavlja da beleži uspeh. Vlasnik istoimenog najpopularnijeg plaćenog striming servisa na svetu objavio... Netflix vredi više nego Disney, Comcast i Warner Bros. zajedno

Dok rivalske medijske kompanije rasprodaju svoju imovinu i smanjuju troškove, Netflix nastavlja da beleži uspeh.

Vlasnik istoimenog najpopularnijeg plaćenog striming servisa na svetu objavio je rezultate za drugo tromesečje koji su nadmašili očekivanja investitora u svim ključnim kategorijama, navodeći da su prihodi porasli na 11,1 milijardu dolara, dok je zarada (earnings per share) skočila na 7,19 dolara po akciji. Kompanija je takođe povećala prognozu za ukupnu godišnju prodaju i profitne margine.

Drugo tromesečje tradicionalno je sporije za Netflix, koji obično beleži veći rast korisnika početkom i krajem godine. Ipak, kompanija je lansirala stabilan niz popularnih serija, uključujući dve od najgledanijih u godini — treću sezonu „Ginny & Georgia“ i završnu sezonu „Squid Game“.

Takođe je imala koristi od slabljenja dolara, budući da više od dve trećine korisnika živi van SAD.

Vrednost akcija Netflixa se gotovo udvostručila u protekloj godini, a tržišna vrednost kompanije premašuje 500 milijardi dolara, piše Bloomberg. To čini Netflix vrednijim od kompanija Walt Disney, Comcast i Warner Bros. Discovery zajedno.

Dok su investitori nekada ocenjivali Netflix prema broju novih pretplatnika u svakom kvartalu, kompanija je prestala da objavljuje broj korisnika koji plaćaju uslugu i usmerila fokus na tradicionalnije pokazatelje poput prodaje i profita.

U saopštenju u četvrtak, Netflix je naveo da rast prihoda od 16 odsto odražava porast broja članova, više cene pretplate i veće prihode od oglašavanja. Netflix očekuje da ove godine ostvari do 45,2 milijarde dolara prihoda, a sada prognozira da će operativna margina dostići čak 29,5 odsto.

Neto dobit će prvi put premašiti 10 milijardi dolara, zahvaljujući povoljnim deviznim kursovima i snažnom programu sadržaja. U drugoj polovini godine očekuju se nove sezone hit-serija kao što su „Stranger Things“ i „Wednesday“, kao i filmovi poput „Happy Gilmore 2“.

Netflix bi mogao da poveća svoj udeo u gledanosti kroz akvizicije, naročito dok kompanije poput Warner Bros. i Comcast prolaze kroz restrukturiranje. Ipak, kompanija više voli organski rast, rekao je finansijski direktor Spenser Nojman (Spencer Neumann) tokom poziva sa investitorima. Menadžment očekuje da će angažovanost korisnika porasti u drugoj polovini godine i veruje da Netflix može da preotme deo publike konkurentima.

Prema podacima istraživačke firme Antenna, rast broja korisnika Netflixa u SAD usporava. Kompanija je povećala bazu korisnika tokom nekoliko godina zahvaljujući suzbijanju deljenja lozinki. Međutim, efekti te strategije sada slabe. Ipak, domaći prihodi u drugom kvartalu porasli su 15 odsto, poduprti nedavnim povećanjem cena.

Netflix pokušava da privuče nove korisnike kroz ponudu sa nižom cenom i podrškom za oglase u dvanaest tržišta. Očekuje se da će prihodi od oglašavanja ove godine biti udvostručeni.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.