Nike ima velika očekivanja od naredne godine i Svetskog prvenstva u fudbalu
29.9.2025 12:54 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Investitori će posebno obratiti pažnju na marketinške planove za narednu godinu američke kompanije Nike, kada budu objavljeni najnoviji kvartalni rezultati, nakon nekoliko usporenih tromesečja u kojima su konkurenti preuzeli tržišni udeo, a visoke tarife pogodile uvezenu robu.
Kompanija, koja je u procesu preokreta pod vođstvom izvršnog direktora Eliota Hila (Elliott Hill), pokazala je sklonost ka velikim reklamnim kampanjama u godini koja se završila u maju – povećavši marketinške troškove na 1,63 milijarde dolara, što je rast od devet odsto u odnosu na prethodnu godinu – a naredna donosi jednu od najvećih sportskih marketinških atrakcija decenije: Svetsko prvenstvo u fudbalu.
Kako prenosi Reuters, marketinški planovi u vezi sa Mondijalom 2026, koji će se održati narednog juna u SAD, Kanadi i Meksiku, biće glavni fokus investitora u narednim mesecima, rekao je analitičar Morningstara Dejvid Švarc (David Swartz).
Kvartalna konferencija može takođe osvetliti trenutne napore čuvene kompaniej za proizvodnju sportske opreme da prevaziđe pogubne carinske tarife. Nike proizvodi skoro sve svoje patike u Vijetnamu, Kini i Indoneziji – zemljama koje se suočavaju sa visokim tarifama od strane američkog predsednika Donalda Trampa (Trump).
Nike je u junu saopštio da će tarife dodati oko milijardu dolara troškova, iako je planirao da smanji uvoz iz Kine sa oko 16 odsto na ispod 10 odsto.
Marketinške kampanje u prethodnoj godini uglavnom su bile fokusirane na ponovnu afirmaciju kao brenda za ozbiljne sportiste, oznaku koja joj je izmakla u poslednjim godinama. Nike mora da nastavi da šalje tu poruku, rekao je Švarc i poručio: „Moramo da vidimo neki napredak u povratku relevantnosti.“
Svetsko prvenstvo u fudbalu ima obim koji malo koji sportski događaj može da nadmaši, a Nike sponzoriše pet od deset nacionalnih timova sa najvišim FIFA rangom, uključujući Brazil, Francusku i Englesku. Kompanijini troškovi prodaje i marketinga trebalo bi da pređu pet milijardi dolara do 2026. godine, prema procenama LSEG-a.
Očekuje se da će prihod u kvartalu koji se završava u avgustu pasti oko pet odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok se očekuje da će bruto profitna marža u procentu od prihoda opasti oko 3,7 odsto, prema podacima LSEG-a.
Nike je izgubio tržišni udeo u odnosu na mlađe konkurente kao što su On i Deckers’, što je doprinelo slabijem učinku u prethodnim kvartalima. Potražnja na glavnim tržištima – naročito u Kini – bila je promenljiva, dok Nike pokušava da balansira strategije veleprodaje i direktne prodaje potrošačima. Cene nekih artikala je snizio u cilju čišćenja zaliha.
Pročitajte još:
Kompanija se takođe mučila u segmentu ženske sportske odeće protiv konkurenata kao što je Lululemon. Krajem prošle nedelje lansirala je liniju NikeSKIMS, u dugo očekivanoj saradnji sa brendom Kim Kardašijan (Kardashian).
Međutim, Švarc ističe da će biti potrebno vreme da se proceni njen uspeh, jer „tarife mogu uticati na potražnju sportske odeće još neko vreme.“
Šire globalno tržište sportske obuće – procenjeno na oko 183 milijarde dolara ove godine – predviđa se da će rasti na 258 milijardi do 2030. godine, prema prognozama indijske firme za istraživanje tržišta Mordor Intelligence.
NIKI
29.9.2025 #1 AuthorVeliki izazovi za sportskog giganta.