Prema podacima Nacionalnog biroa za statistiku

Pad potrošačkih cena u Kini prvi put posle 13 meseci

Svet

10.3.2025 09:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Pad potrošačkih cena u Kini prvi put posle 13 meseci Pad potrošačkih cena u Kini prvi put posle 13 meseci
Kineske potrošačke cene pale su u februaru prvi put u poslednjih 13 meseci, pokazuju podaci koji su delimično iskrivljeni sezonskim faktorima, ali i dalje... Pad potrošačkih cena u Kini prvi put posle 13 meseci

Kineske potrošačke cene pale su u februaru prvi put u poslednjih 13 meseci, pokazuju podaci koji su delimično iskrivljeni sezonskim faktorima, ali i dalje ukazuju na prisustvo deflacionih pritisaka u drugoj najvećoj svetskoj ekonomiji.

Indeks potrošačkih cena (CPI) opao je za 0,7 odsto u februaru u odnosu na isti period prethodne godine, saopštio je u nedelju Nacionalni biro za statistiku Kine. Ovaj pad bio je dublji od očekivanog smanjenja od 0,4 odsto, koje su predviđali ekonomisti, prenosi Financial Times.

Statistička služba navela je da je glavni razlog pada cena raniji početak lunarne Nove godine u odnosu na prethodnu godinu. Tokom praznika, koji svake godine pada na drugi datum, cene obično rastu jer potrošači više troše na putovanja i hranu.

Ove godine praznik je počeo 29. januara, dok je prošle godine počeo 10. februara. Nacionalni biro za statistiku procenio je da su cene potrošačkih proizvoda, nakon prilagođavanja zbog pomeranja praznika, zapravo porasle za 0,1 odsto, opisujući to kao „blagi oporavak cena“.

Cene proizvođača, koje mere inflaciju na izlazu iz fabrika, smanjene su za 2,2 odsto u februaru, što predstavlja 29. uzastopni mesec pada. Ipak, ovaj pad je bio nešto manji u odnosu na smanjenje od 2,3 odsto u januaru.

Glavni faktor koji je doveo do februarskog pada cena bili su niži troškovi hrane, saopštila je statistička služba. Nakon završetka praznika, ljudi su se vratili sa putovanja, dok je toplije vreme povećalo ponudu svežeg povrća, čija je cena pala za 12,6 procenata.

Kada se isključe nestabilne cene hrane i energije, osnovni indeks potrošačkih cena (core CPI) u Kini opao je za 0,1 odsto, što je njegov prvi pad od 2021. godine. Podaci takođe ukazuju na cenovne pritiske u kineskom tržištu električnih vozila, gde su cene pale za šest odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.