deca posebno na udaru

Preko igrice Roblox više od 1,6 miliona sajber napada tokom 2024.  

SvetU fokusu

7.2.2025 14:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Preko igrice Roblox više od 1,6 miliona sajber napada tokom 2024.   Preko igrice Roblox više od 1,6 miliona sajber napada tokom 2024.  
Uoči globalnog Dana sigurnijeg interneta koji se ove godine obeležava 11. februara, stručnjaci za sajber bezbednost istakli su sve veće rizike sa kojima se... Preko igrice Roblox više od 1,6 miliona sajber napada tokom 2024.  

Uoči globalnog Dana sigurnijeg interneta koji se ove godine obeležava 11. februara, stručnjaci za sajber bezbednost istakli su sve veće rizike sa kojima se deca suočavaju na mreži analizirajući pretnje povezane sa jednom od najpopularnijih gejming platformi — Roblox.

Stručnjaci su ukazali na zabrinjavajući porast sajber pretnji prerušenih u fajlove povezane sa igrom Roblox: njena ogromna popularnost učinila ju je unosnom metom za sajber kriminalce, pri čemu je kompanija Kaspersky samo tokom 2024. godine otkrila više od 1,6 miliona pokušaja sajber napada prerušenih u fajlove povezane sa ovom igrom.

Sa milionima aktivnih korisnika svakog meseca, Roblox je više od igre – to je digitalno igralište gde se deca širom sveta povezuju i istražuju imerzivne digitalne svetove.

Korisnički generisan sadržaj na platformi čini je idealnim okruženjem za kreativnost, ali i za zloupotrebu. Pošto mnogi igrači aktivno traže načine da prilagode svoje gejming iskustvo, oni često nesvesno preuzimaju zlonamerne fajlove koji ugrožavaju njihovu bezbednost. Ogromna popularnost igre među mlađom publikom pretvorila ju je u unosno lovište za sajber kriminalce koji malver sakrivaju u modove, čitove ili generatore besplatne valute za igru.

Tokom 2024. godine, Kaspersky je registrovao 1.612.921 napad prerušen u fajlove u vezi sa igrom Roblox. Najveći broj napada zabeležen je u avgustu (179.286), zatim u septembru (160.116) i oktobru (151.638).

Jedna od najčešćih prevara u gejmingu je ponuda za dobijanje valute u igri.

U jednoj od otkrivenih prevara, od korisnika se traži da unese svoj ID ili korisničko ime i izabere željenu platformu (Android, iOS, Windows, PlayStation, Xbox ili Nintendo), stvarajući iluziju zvaničnog multi-platformskog alata. Ispod toga, lažni pratilac aktivnosti prikazuje nedavne transakcije navodnih igrača koji su već dobili nagradu, dodatno jačajući verodostojnost prevare. Kada igrač nastavi, zahteva se da završi razne „verifikacione“ zadatke ili ankete kako bi osvojio nagradu, koja može biti novi iPhone, PlayStation itd. Međutim, da bi primio nagradu, igrač mora da plati dostavu. Nakon što izvrši uplatu, žrtva gubi novac i ne dobija nagradu.

„Dan sigurnijeg interneta podseća nas da je zaštita digitalne sigurnosti važnija nego ikad, posebno za mlade gejmere koji su česte mete sajberkriminalaca,“ kaže Dragan Davidović, generalni direktor kompanije Kaspersky za istočnu Evropu.

„Sajber kriminalci neprestano razvijaju svoje taktike, a kako bismo zaštitili decu koja aktivno istražuju digitalni svet, moramo učiniti sajber bezbednost ključnim delom njihovog odrastanja. Promovisanjem sajber higijene, korišćenjem pouzdanih bezbednosnih rešenja i podučavanjem osnovama, poput uključivanja dvofaktorske autentifikacije, možemo stvoriti bezbednije onlajn okruženje u kojem deca mogu uživati u omiljenim igrama bez straha od prevara.“

  • meli77

    7.2.2025 #1 Author

    Deca poveruju da im neko samo tako pokloni nešto

    Odgovori

  • Žarko

    7.2.2025 #2 Author

    A ovo su tek začeci problema koji nas čekaju ne u budućnosti nego takoreći juče

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.