Prodavci preko Sheina i Temua radije biraju skuplje tržište SAD nego birokratiju EU
3.6.2025 09:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Da bi ublažile rizik od američkih carina, kineske platforme za elektronsku trgovinu preusmeravaju resurse ka Evropskoj uniji i drugim tržištima, trošeći značajna sredstva na promocije kako bi pokušale da privuku nove potrošače. Evropski regulatori i trgovci na malo spremni su za poplavu jeftine robe.
Ali to bi moglo da se desi sporo. Trgovci u Kini – kompanije koje zapravo kupuju, prodaju i isporučuju odeću, elektroniku, dekoracije i igračke – više su fokusirane na jačanje svojih osnovnih tržišta u SAD, radije preuzimajući veće rizike i niže profitne marže nego da se nose sa složenošću i birokratijom EU.
Nakon što je Trampova administracija objavila nove carine (pa ih smanjila, pa opet povećala), mnogi kineski prodavci na platformama za elektronsku trgovinu povećali su svoje cene u SAD. Prosečna cena 98 proizvoda na Sheinu, koje prati Bloomberg News, porasla je za dve nedelje više od 20 odsto.
Prodaja na Sheinu bila je 16 odsto niža za 28 dana koji su se završili 22. maja, u poređenju sa istim periodom prošle godine, prema Bloomberg Second Measure, koji analizira transakcije kreditnim i debitnim karticama u SAD. U isto vreme, prodaja Temua pala je za oko 19 odsto u istom periodu u odnosu na nivoe iz 2024. godine.
Da bi pokušali da ubede trgovce u Kini da se ponovo fokusiraju na potrošače u EU, Shein, Temu i TikTok su se okrenuli istoj taktici koju su koristili za izgradnju svojih tržišta u SAD, trošeći velika sredstva na oglašavanje i subvencije prodavcima i kupcima.
Prema podacima kompanije za analitiku oglašavanja AppGrowing Global, broj novih oglasa koje su Shein i Temu rezervisali na američkom tržištu opao je za više od 90 odsto u prve tri nedelje maja, u poređenju sa istim periodom prošle godine. U aprilu i maju, mesečni obim oglasa Temua u Evropi je porastao 12 puta u odnosu na prethodnu godinu, a više od četiri puta u Velikoj Britaniji.
Obe platforme su kupile više oglasa u Velikoj Britaniji nego u SAD u poslednja dva meseca.
Temu, Shein i TikTok su ponudili da plate deo ili sve troškove isporuke na evropska tržišta, kao i da direktno subvencionišu neke kupovine.
Trgovci koji su razgovarali sa Bloombergom rekli su da je Temu ponudio subvencije od 2,99 evra (3,38 dolara) za porudžbine ispod 30 evra, dok je TikTok bio spreman da subvencioniše prodaju preko svoje novootvorene platforme u Velikoj Britaniji sa 3,48 funti (4,66 dolara).
Kineski trgovci koji su to pokušali smatraju da je iskustvo frustrirajuće. Prošle godine, Roj Čen (Roy Chen), osnivač proizvođača detektora dima Sensereo sa sedištem u Šenženu, počeo je da prodaje u Evropskoj uniji preko Amazona i sopstvene veb stranice.
Pročitajte još:
„Shvatio sam da sam ušao u poseban deo pakla“, rekao je Čen. „Sada duboko razumem zašto su svi radije pokretali prodaju u SAD nego u Evropskoj uniji.” Da bi prodavao u EU, morao je da se registruje za porez na dodatu vrednost na svakom pojedinačnom tržištu, da ponudi niz različitih utikača i da prevede svoja uputstva za upotrebu na najmanje pet različitih jezika. Pravila i standardi proizvoda su se stalno menjali, što je značilo da je morao stalno da podešava proizvod. „Na ovom veoma fragmentiranom tržištu, nema mesta za generisanje tako velikih profita kao što ljudi to rade na ogromnom jedinstvenom tržištu poput SAD.“
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.