Radnike umesto kancelarija i trpezarija čekaju sofe i senzori
BiznisBolji posaoInfrastrukturaSvet
6.6.2021 16:05 Autor: Redakcija Biznis.rs
Velike kompanije uveliko prave reorganizaciju prostora, kako bi dočekali radnike koji su zbog pandemije korona virusa radili od kuće.
Uvođenje hibridnog modela rada podrazumeva podelu radne nedelje na dane tokom kojih se radi od kuće i makar jednog radnog dana rezervisanog za susret sa kolegama i nadređenima. Motivisane promenama koje su nastale zahvaljujući uslovima rada tokom pandemije, velike kompanije širom sveta pripremaju poslovne prostorije za prijem zaposlenih koji su se odlučili za povratak. Značajan broj će i dalje raditi od kuće, jer su menadžmenti mnogih kompanija zadovoljni nivoom produktivnosti.
Poslovni prostor u novom ruhu
Širenje korona virusa uslovilo je izbegavanje suvišnih kontakata i dodira, a novine koje slede znače da će daleko manji bro radnika imati priliku da omiljenom kolegi skuva jutarnju kafu. Britanska kompanija za promet nekretninama „WeWork“ planira uvođenje apararata za kafu koji funkcioniše beskontaktno na principu skeniranja QR koda.
Generalni menadžer Metju Prust (Mathieu Proust) kaže da će pored novih aparata za kafu, poslovne prostorije biti opremljene senzorima koji se otvaraju pokretom ruke. Svetlosna signalizacija upozoriće zaposlenog da nosi masku i izbegava potencijalno kontaminirane površine, prenosi Business Insider.
Hibridni model rada
„WeWork“ uvodi mešoviti režim rada u kojem će zaposleni tri dana raditi u sedištu kompanije, jedan dan na terenu, a jedan dan kod kuće. Prust kaže da je kompanija izvršila određene promene u dizajnu prostorija, kako bi se stvorili uslovi za timski rad i društvenu interakciju.
„Menja se svrha kancelarije tako što se podstiče saradnja, povezivanje zaposlenih i kreiranja korporativnog identiteta“, objašnjava Prust i navodi da će tzv. prostorije za saradnju zaposlenih biti opremljene belim tablama i sofama. Radni stolovi se izbacuju.
Kompanije žele da se reše klasičnih radnih stolova u kancelarijama i tako smanje površine pogodne za širenje infekcije. Zajedničke prostorije poput kafeterija i trpezarija u pojedinim poslovnim zgradama više ne postoje.
Izvršni direktor kompanije „WeWork“ Sandip Matrani (Sandeep Mathrani) kaže da poslodavci žele kancelarije otvorenog tipa, koje se lakše održavaju i bolje ventiliraju.
„Ako želite saradnju među zaposlenima, morate osmisliti prijatno radno okruženje“, navodi Matrani i dodaje da se promene enterijera mogu primetiti u tehnološkom i finansijskom sektoru.
Smanjivanje kancelarijskog prostora
Finansijski divovi koji su prešli na hibridni režim rada uveliko preispituju svoje odluke iz prošlosti koje su podrazumevale opremanje hiljada kvadrata poslovnog prostora vrhunskim kancelarijskim nameštajem.
KPMG je kompanija specijalizovana za računovodstvo. Uprava se odlučila za redizajn poslovnih prostorija, kako bi smanjili udeo kancelarijskog prostora.
Službenik zadužen za međuljudske odnose Kevin Hogart (Kevin Hogarth) kaže da će enterijer poslovne zgrade biti uređen sa ciljem da se stvori pozitivna atmosfera među zaposlenima, dok će većina radnih operacija biti obavljana u kućnim uslovima. KPMG planira da uloži 62 miliona dolara za renoviranje poslovnog prostora i tehnologiju.
„Vremenom će se poslovni prostor još više smanjiti“, objašnjava Hogart i dodaje da se kompanija usredsredila na stvaranje kvalitetnog okruženja za osoblje.
Pandemija briše razlike u hijerarhiji unutar kompanije
Britanska banka HSBC počela je sa uklanjanjem kancelarijske infrastrukture na izvršnom nivou. To znači da će se zaposleni na višim pozicijama pridružiti kolegama na nižim spratovima i u ekspoziturama. Ekspoziture postaju prostorije za sastanke sa klijentima.
Osnivač i izvršni direktor konsultantske kompanije „Future Strategy Club“ Džastin Smol (Justin Small) kaže da je pandemija poravnala hijerarhiju kancelarija. Dodaje da je izdvajanje rukovodilaca od ostalih zaposlenih koji su obično na nižim spratovima postalo staromodno.
Uprkos pogodnostima rada od kuće i postignutoj produktivnosti koja je zadovoljila nadređene, pojedini zaposleni su se zaželeli povratka u firmu i susreta sa kolegama.
Kako je borba sa pandemijom odmicala, a broj radnih dana kod kuće povećavao pojedini radnici su poželili da se vrate u svoje kancelarije i sretnu sa kolegama.
Stručnjak za dizajn enterijera Brent Kapron (Brent Capron) kaže da poslodavci moraju obratiti pažnju i na ove radnike, tako što će preurediti poslovne prostore u male intimne kancelarije koje služe za individualan rad, sa opcijom rezervacije u određenom vremenskom intervalu.
Veća preduzeća imaju kapaciteta za kreiranje mirnih i ugodnih prostorija koje podsećaju na čitaonice, idealne za prijem manjih grupa zaposlenih koji još uvek žele da neprekidno rade zajedno, prenosi CNBC.
„Gostoprimstvo poslodavca podarazumeva težnju ka optimizacija komfora zaposlenih, odnosno njihovog pozitivnog iskustva“, navodi Kapron i dodaje da je radni ambijent jedan od aduta za privlačenje novih i pouzdanih radnika.
„Kada kandidat za posao uđe u kompaniju i shvati da menadžment zaista razmišlja o tome kako se zaposleni osećaju i komuniciraju, poželeće da postane deo firme u kojoj se nalazi“, navodi Kapron.