Rodžer Federer postao milijarder
InvesticijeLifestylePoslovanjeSvet
28.8.2025 08:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Rodžer Federer (Roger Federer) je u septembru 2022. zauvek odložio reket. Ipak, iako sada 44-godišnjak, više nikada nije dodao novi trofej u kolekciju koja je uključivala i 20 Grend slem naslova u pojedinačnoj konkurenciji i dve olimpijske medalje, ostao je najplaćeniji teniser sve do kraja karijere. I u penziji.
Forbes procenjuje da je Federer milijarder, s neto vrednošću od 1,1 milijardu dolara, zahvaljujući delimično značajnom manjinskom udelu u švajcarskom brendu sportske obuće i odeće „On“.
Izvan terena prikupio je oko milijardu dolara (pre poreza i agencijskih provizija) od sponzorstava, nastupa i drugih poslovnih poduhvata tokom karijere. Više nego dvostruko od onoga što su zaradili Đoković ili Nadal, prema procenama biznis magazina Forbes.
Sa sponzorskim portfolijom bez premca, u kojem su bile i marke koje su ga pratile više od deset godina, Federer je 16 uzastopnih godina bio najplaćeniji teniser na svetu. Pre pet godina predvodio je sve sportiste s procenjenih 106,3 miliona dolara ukupnih prihoda pre oporezivanja.
Jedan od sedam sportista
Federer je jedan od samo sedam sportista koji su tokom karijere premašili milijardu dolara ukupnih prihoda pre oporezivanja. Rame uz rame sa košarkašem Los Anđeles Lejkersa Lebronom Džejmsom (LeBron James), golferima Tajger Vudsom (Tiger Woods) i Filom Mikelsonom (Phil Mickelson), fudbalerima Kristijanom Ronaldom (Cristiano Ronaldo) i Lionelom Mesijem (Lionel Messi), bokserom Flojdom Mejvederom (Floyd Mayweather).
U ekskluzivnom društvu penzionisanih sportskih zvezda u „klubu devet nula“ nalaze se i teniser Jon Tiriak (Ion Tiriak), Majkl Džordan (Michael Jordan), Medžik Džonson (Magic Johnson), Džunior Bridžmen (Junior Bridgeman).
Federerov poslovni uspeh počinje s njegovom marketinškom privlačnošću. Pažljivo izgrađen portfolio sponzora, u kojem su se godinama nalazili Lindt, Mercedes-Benz, Rolex i Moët & Chandon, učinio ga je sinonimom za luksuz. Savršeno usklađenim s njegovim elegantnim stilom igre i besprekornim ugledom, piše Forbes.
Federer je tu privlačnost dodatno iskoristio 2018. godine, kada je napustio Nike. On mu je tokom dve decenije isplatio oko 150 miliona dolara. Potpisao je ugovor s japanskim brendom Uniqlo vredan oko 300 miliona dolara na deset godina.
A budući da Uniqlo ne proizvodi teniske patike – čime je ostala otvorena sponzorska kategorija koju bi Nike blokirao ekskluzivitetom brenda, Federer je mogao posegnuti za još unosnijom prilikom sa švajcarskom markom „On“ sa sedištem u Cirihu.
Godine 2019. uložio je kapital u tada još rastuću kompaniju, koja danas ima tržišnu kapitalizaciju od gotovo 15 milijardi dolara. Deonice su porasle za 86 odsto u odnosu na IPO cenu. Time je Federerov udeo postao vredan više od 375 miliona dolara.
Federer je ostvario impresivne povrate i kroz neke druge investicije. Godine 2013. suosnovao je menadžersku kompaniju Team8 zajedno sa svojim dugogodišnjim agentom. Četiri godine kasnije kreirali su „Laver Cup“. To je godišnji turnir u kojem se šest evropskih igrača suprotstavlja šestorici tenisera iz ostatka sveta.
Turnir, koji je sada i službeni deo ATP Tura, stalno privlači najveća imena i redovno ostvaruje dobit. Osim 2023. kada su ulagali u infrastrukturu, navodi Sports Business Journal.
Ovogodišnji „Laver Cup“, zakazan za septembar u San Francisku, očekuje se da će premašiti 20 miliona dolara prihoda od sponzorstava, prodaje ulaznica i posebnih paketa usluga namenjenih posetiocima.
Pročitajte još:
Federer bi uskoro mogao imati još jedan uspešan projekat. Godine 2021. učestvovao je u Series D investicionom krugu od 235 miliona dolara za kompaniju NotCo. Ona razvija hranu biljnog porekla.
Među njegovim najvećim adutima za oglašivače ostaje i neverovatna popularnost – Federer ima 43,5 miliona pratioca na Fejsbuku, Instagramu i mreži X. To ga stavlja na mesto odmah iza Rafaela Nadala s 51,6 miliona, prema podacima agencije Two Circles.
LEBRON
28.8.2025 #1 AuthorSvaka mu cast uskoro ce i Djokovic.