Ryanair ukida letove zbog cene usluga i takse u Beču, a Wizz Air se u potpunosti povlači
18.9.2025 09:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Irska niskotarifna aviokompanija Ryanair saopštila je da iz zimskog reda letova ukljanja letove za manje aerodrome Bilund u Danskoj, Santander u Španiji i Talin u Estoniji s polaskom iz Beča i smanjuje učestalost drugih letova, navodeći prekomerne fiksne cene usluga aerodroma glavnog grada Austrije.
Agencija AFP je prenela da je to posledica takse od 12 evra po putniku koju je uvela Austrija i prekomernih aerodromskih taksi u Beču koje su porasle za 30 odsto od pandemije korona virusa.
Ryanair je 3. septembra saopštio da će smanjiti broj sedišta raspoloživih na letovima iz Španije za predstojeću zimsku sezonu, zatvorivši svoju bazu u Santijago de Komposteli i potpuno se povući iz Viga i s Tenerife Norte. Ta avio-kompanija će takođe smanjiti kapacitet u Saragosi, Santanderu, Asturiji, Vitoriji i aerodromima na Kanarskim ostrvima, prenela je Beta vest specijalizovanog sajta ftnnews.com.
Ovaj potez utiče na sekundarne aerodrome širom Španije, a drugi prevoznici ulaze da pokriju delove tržišta. Iberija Ekspres, Vueling i Wizz Air su najavili dodatni kapacitet na nekim rutama, mada je Wizz Air takođe potvrdio da će smanjiti usluge, a četiri rute do Španije će biti ukinute.
Wizz Air je saopštio da će postepeno zatvoriti svoju bazu u Beču, takođe navodeći povećane troškove i aerodromske takse kao glavni razlog i da su „troškovi i aerodromske takse znatno porasli”, čineći tu bazu „nekompatibilnom s niskotarifnim poslovnim modelom avio-kompanije“.
Sajt ftnnews.com navodi da su saopštenja kompanija Ryanair i Wizz Air deo šireg trenda u evropskom vazduhoplovstvu, gde niskotarifne avio-kompanije konsoliduju poslovanje i povlače se sa tržišta gde je profitabilnost ugrožena troškovima infrastrukture i konkurencijom. Dok glavni aerodromi ostaju dobro opsluženi, smanjuje se povezanost manjih i regionalnih aerodroma, što utiče i na turiste i na poslovne putnike.
Izvršni direktor kompanije Ryanair Majkl O’Liri (Michael O’Leary) je pozvao Vladu Austrije da sledi primer Švedske, Mađarske i Italije, ukidanjem takse od 12 evra po putniku inače će Ryanair premesti još više aviona na profitabilnija tržišta.
Wizz Air i Ryanair su stigli u Beč 2018. godine posle bankrota austrijske kompanije Niki, podružnice kompanije Air Berlin.
Krajem avgusta, Austrian Airlines – AUA, podružnica kompanije Lufthansa saopštila je da će ove jeseni ukinuti neprofitabilni let Linc-Frankfurt.
Pročitajte još:
Austrija prolazi kroz težak ekonomski period, sa inflacijom višom od proseka u zoni evra, visokim javnim deficitom i stagnantnim bruto-domaćom proizvodom (BDP).
Ryanair i njegova podružnica Lauda imali su 2024. godine tržišni udeo od nešto manje od 21 odsto u Beču, u poređenju sa 6,4 odsto za Wizz Air.
Niskobudžetne aviokompanije čine su oko 30 odsto putničkog saobraćaja na bečkom aerodromu. Austrian Airlines je na čelu sa 46 odsto.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.