Starbucks objavio blagi pad profita, ali investitori pozitivno reagovali na najave reformi
30.7.2025 08:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Prodaja i profit kompanije Starbucks opali su više nego što se očekivalo, što ukazuje na to da plan za oživljavanje rasta kroz ubrzavanje usluge i stvaranje prijatnije atmosfere u kafićima ovog poznatog lanca još uvek nije dao rezultate.
Uporedna prodaja opala je za dva odsto u trećem fiskalnom kvartalu, dok su analitičari koje je anketirao Bloomberg predviđali pad od 1,5 odsto. Zarada, bez određenih stavki, iznosila je 50 centi po akciji, što je znatno ispod prosečne procene od 65 centi.
Starbucks pokušava da se vrati na pravi put nakon neuobičajeno lošeg niza padova prodaje tokom proteklih godinu i po dana.
Generalni direktor Brajan Nikol (Brian Niccol), koji je preuzeo rukovodstvo u septembru, nada se da će pokrenuti američko poslovanje smanjenjem vremena čekanja, obnovom menija i preuređenjem prodavnica kako bi se vratio ambijent za sedenje gostiju.
Iako su analitičari i investitori generalno pozdravili promene, izražavali su oprez u vezi s vremenskim okvirom i troškovima. Nikol je izjavio da su napori za preokret „ispred plana” i obećao je da će 2026. godine uslediti „talas inovacija.”
Dodao je da Starbucks smanjuje trošak izgradnje prodavnica za 30 odsto i da vidi napredak zahvaljujući novom programu koji podrazumeva zapošljavanje dodatnog osoblja, unapređenje korisničke usluge i davanje prioriteta narudžbinama u prodavnici i putem opcije preuzimanja iz vozila (drive-thru).
Nikolov cilj je da vrati prijatnu atmosferu i lični pristup koji su nekada krasili Starbucks kafiće. Kompanija je najavila da planira da ukine format prodavnica isključivo za preuzimanje mobilnih narudžbina tokom naredne fiskalne godine, navodeći da tim lokacijama nedostaje toplina tradicionalnih kafića.
Akcije su skočile i do 5,2 odsto u produženom trgovanju u Njujorku tokom jučerašnjeg dana, jer su se investitori fokusirali na pozitivne naznake u izveštaju o zaradi, uključujući i prvi rast prodaje u Kini od kraja 2023. godine. Akcija je do sada ove godine porasla manje od dva odsto, ipak zaostajući za indeksom S&P 500.
Manji pad prodaje nego što se očekivalo u SAD — kao i Nikolove izjave o smanjenju fluktuacije zaposlenih i povećanom zadovoljstvu kupaca — „ukazuju na zamah,” rekao je analitičar Bloomberg Intelligencea Majkl Halen (Michael Halen).
Pročitajte još:
U Kini, drugom po veličini tržištu kompanije, Starbucks je smanjio cene za određene proizvode na bazi čaja i uveo više bezšećernih opcija kako bi povratio kupce. Ovi potezi su se isplatili u kvartalu sa šest odsto više transakcija i porastom od dva odsto u uporednoj prodaji.
Bloomberg News je izvestio da Starbucks razmatra prodaju udela u svom kineskom poslovanju. Nikol je na konferencijskom pozivu sa analitičarima rekao da je više od 20 zainteresovanih strana već izrazilo interesovanje i da kompanija želi da zadrži „značajan” udeo u tom biznisu.
Izvršni direktori su rekli da su operativne marže opale u kvartalu zbog troškova preokreta, uključujući zapošljavanje više barista i organizaciju konferencije u Las Vegasu za motivaciju menadžera prodavnica, kao i zbog inflacije.
Kompanija će uložiti 500 miliona dolara u dodatnu radnu snagu u prodavnicama koje sama vodi u SAD tokom naredne godine, izjavila je finansijska direktorka Kejti Smit (Cathy Smith) tokom izveštaja o zaradi.
Smit je upozorila da kompanija ima „konzervativan” pogled na ostatak fiskalne godine, s obzirom na promene koje donosi plan preokreta i neizvesno okruženje potrošača.
„Broj transakcija se poboljšava,” rekla je Smit. „Ali nije jasno kakav će biti konačan ishod.”
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.