U očekivanju kvartalnih izveštaja japanskih kompanija

Toyota i Honda beleže drastičan pad prihoda

AutomobiliSvet

5.8.2025 09:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Toyota i Honda beleže drastičan pad prihoda Toyota i Honda beleže drastičan pad prihoda
Toyota i Honda očekuju slabije kvartalne prihode zbog novih američkih carina i jačanja jena, iako potražnja za hibridnim vozilima u njihovim najvećim inostranim tržištima... Toyota i Honda beleže drastičan pad prihoda

Toyota i Honda očekuju slabije kvartalne prihode zbog novih američkih carina i jačanja jena, iako potražnja za hibridnim vozilima u njihovim najvećim inostranim tržištima ostaje jaka.

Japanski proizvođači automobila suočavaju se s rastućom neizvesnošću u SAD, gde uvozne carine poskupljuju vozila i stavljaju na test potrošačku potražnju. Investitori pažljivo prate kako se Toyota i Honda bore s tim pritiscima, prenosi Reuters.

Toyota, najveći svetski proizvođač automobila, trebalo bi u četvrtak da objavi pad operativnog profita od 31 odsto na godišnjem nivou – na 902 milijarde jena (oko 6,14 milijardi dolara), što bi bio njen najslabiji kvartalni rezultat u više od dve godine.

Honda će, prema očekivanjima, u sredu objaviti pad operativnog profita od 36 procenata, na 311,7 milijardi jena, što bi bio njen drugi uzastopni kvartal sa padom i deo već prognoziranog godišnjeg pada profita od 59 odsto.

Obe kompanije pogođene su novim američkim carinama od 15 odsto na japanske automobile, nakon nedavnog trgovinskog sporazuma, (ukupne carine sada iznose 27,5 odsto). I drugi japanski proizvođači i dobavljači beleže slabije prihode zbog istih faktora, viših carina i jačeg jena u odnosu na prošlu godinu.

Honda, sa snažnom zavisnošću od američkog tržišta, dodatno je pogođena jer su joj prodaje u drugim regionima u padu, posebno u Kini, Aziji i Evropi, gde su padovi dvocifreni. U prvoj polovini godine SAD su činile oko dve petine Hondine globalne prodaje, koja je u celini pala za pet procenata.

Toyota, s druge strane, beleži rast globalne prodaje od šest procenata, zahvaljujući velikoj potražnji za hibridima (Camry i Sienna), koji donose veće marže. U Kini je Toyota prodala sedam odsto više vozila u odnosu na isti period prethodne godine.

Honda je u maju najavila smanjenje ulaganja u električna vozila zbog usporavanja potražnje, preusmeravajući fokus na hibride i odlažući planove za gradnju fabrike električnih automobila u Kanadi.

Investitori očekuju da obe kompanije objave strategije cenovne politike i eventualne revizije godišnjih prognoza. Kako bi ublažili efekte carina, japanski proizvođači sve više koriste mehanizme poput transfernih cena. Akcije Toyote su ove godine pale 16 odsto, dok su Hondine uglavnom nepromenjene.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.