"Coolcations" i kultura

Trendovi koji oblikuju globalna letnja putovanja u 2025.

LifestyleLuksuzPoslovanjeSvetTurizam

8.5.2025 12:37 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Trendovi koji oblikuju globalna letnja putovanja u 2025. Trendovi koji oblikuju globalna letnja putovanja u 2025.
Sojern, vodeća platforma za digitalni marketing izgrađena za ugostiteljstvo, podelila je svoje najnovije podatke o putovanjima pred početak užurbane letnje sezone. Uprkos stalnoj globalnoj... Trendovi koji oblikuju globalna letnja putovanja u 2025.

Sojern, vodeća platforma za digitalni marketing izgrađena za ugostiteljstvo, podelila je svoje najnovije podatke o putovanjima pred početak užurbane letnje sezone.

Uprkos stalnoj globalnoj političkoj i ekonomskoj nesigurnosti, potražnja za putovanjima ostaje stabilna na nivoima iz 2024. godine – jer putnici traže hladnije klime, bogata kulturna iskustva i više lokalnih odmora, navodi Travel Daily News.

„U svetu putovanja koji menjaju politika, klima i promenljiva i promenjena očekivanja putnika, brendovi koji napreduju su oni koji se rano prilagođavaju – pružajući blagovremene, personalizovane poruke koje podstiču lojalnost“, rekla je Norin Henri (Noreen Henry) glavna direktorka za prihode u Sojernu.

Usred globalnih tenzija i ekonomskih pritisaka koji se razvijaju, navike putovanja Amerikanaca uglavnom ostaju stabilne, iako se pojavljuju neke promene. Čini se da se mnogi putnici odlučuju za odmor bliže kući, a zabrinutost zbog međunarodnih putovanja doprinosi porastu rezervacija domaćih letova u SAD za dva odsto.

U međuvremenu, međunarodna putovanja trpe udarac: rezervacije letova su pale za dva odsto za Karibe, četiri procenta za Evropu i Aziju i devet odsto za tradicionalno američko letovalište Meksiko. Primetno je da veliki gradovi poput Njujorka, Orlanda i Majamija prednjače na listama domaćih putovanja, što ukazuje na trend putovanja bliže kući.

Na međunarodnom nivou, tri najpopularnije destinacije za putnike iz SAD ovog leta – na osnovu ukupnih rezervacija za odlazne letove do sada – su Velika Britanija (8,8 odsto), Meksiko (7,8) i Italija (7,2).

Uprkos političkim pritiscima, putovanja u Kanadu su porasla za šest procenata, iako pad cena avio karata ukazuje na smanjenje potražnje. Nasuprot tome, kanadski putnici izgleda preispituju svoje planove za posetu SAD. Nakon pada rezervacija letova za SAD – sa 4,6 odsto na 3,5 odsto u februaru – letnja potražnja za Meksikom je porasla za 10–25 odsto, što ukazuje na pomak od SAD ka sve većoj sklonosti ka alternativnim regionalnim destinacijama.

Foto: Pixabay.com

Sojern otkriva da Meksiko i dalje ostaje popularna letnja destinacija, vođena porastom domaćih putovanja od 15 odsto, čak i dok ukupne rezervacije blago padaju. Kankun (55 odsto) prednjači među meksičkim destinacijama za sve putnike, a slede ga Meksiko Siti (16 odsto) i Kabo San Lukas (14 procenata). Dalje na jugu, Peru je zabeležio porast rezervacija od 7 odsto, vođen trajnom privlačnošću Maču Pikčua i avanturama tokom sušne sezone, dok Brazil doživljava sopstveni turistički bum.

Nakon rekordnog januara sa 1,5 miliona međunarodnih dolazaka, rezervacije letova za leto su porasle za šest odsto, dok su pretrage hotela porasle za 17 odsto, pogonjene regionalnim putovanjima iz Latinske Amerike (+71 odsto), SAD (+12) i Evrope (+21). Sao Paolo i Rio de Žaneiro su glavne atrakcije.

Zbog upozorenja na toplotni talas, evropski putnici žude za hladnijim destinacijama. što je dobilo ime „coolcations“.

Dok ukupna dolazna putovanja u Evropu ostaju stabilna, letovi unutar Evrope ka Velikoj Britaniji su porasli za 12 odsto, pri čemu London – koji čini 75 odsto ukupnih rezervacija letova – predvodi ovaj porast. Veliki događaji poput svetske turneje Coldplayja, ponovnog okupljanja Oasisa i kultnih festivala poput Glastonberija pomažu u podsticanju zamaha. Prema istraživanju Sojerna, kako temperature rastu, putnici se više odlučuju za „hladnije destinacije“, a rezervacije letova za Evropu rastu ka Estoniji (+32 odsto), Islandu (+17) i Norveškoj (+11). Tradicionalni letnji favoriti ostaju jaki: Portugal (+7), Španija (+3) i Francuska (+1).

Portugal je, posebno, zabeležio povećanje pretraga hotela od 13 odsto, pri čemu rezervacije iz SAD čine 30 odsto od ukupnog broja i stalno rastu od Uskrsa. Pariz nastavlja da dominira letnjim putovanjima, posebno nakon prošlogodišnjeg zamaha na Olimpijskim igrama.

Italija, koja slavi svoju godinu jubileja, čvrsto se drži, sa Rimom koji prednjači, a Amerikanci čine 28 odsto međunarodnih posetilaca. Rezervacije međunarodnih letova za Švajcarsku porasle su za dva odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Bliski istok i Azijsko-pacifički region beleže rast tokom cele godine U UAE, rezervacije međunarodnih letova porasle su za četiri odsto u odnosu na prethodnu godinu, a rezervacije hotela su porasle za 20 procenata, a među vodećim tržištima za dolazne turiste su Indija, Saudijska Arabija i Velika Britanija. U jugoistočnoj Aziji, Singapur je zabeležio porast rezervacija letova od pet odsto u odnosu na prethodnu godinu, a Kina, Indija i Australija su među vodećim tržištima.

Tajland takođe beleži povećanje međunarodnih vazdušnih putovanja od dva odsto, uglavnom zahvaljujući potražnji iz Kine, Japana i Južne Koreje.

  • meli77

    8.5.2025 #1 Author

    Svako želi negde da provede godišnji odmor

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.