Čak polovina dvadesetogodišnjaka u Nemačkoj koristi ovakvu pomoć

Veštačka inteligencija priskače u pomoć za kupovinu novogodišnjih poklona

LifestyleSvetZanimljivosti

4.12.2025 11:21 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Veštačka inteligencija priskače u pomoć za kupovinu novogodišnjih poklona Veštačka inteligencija priskače u pomoć za kupovinu novogodišnjih poklona
Vaučer, igračka ili ipak knjiga? Ljudi u Nemačkoj koriste aplikacije veštačke inteligencije (AI) i za savet oko poklona za Božić i Novu godinu. Veštačku... Veštačka inteligencija priskače u pomoć za kupovinu novogodišnjih poklona

Vaučer, igračka ili ipak knjiga? Ljudi u Nemačkoj koriste aplikacije veštačke inteligencije (AI) i za savet oko poklona za Božić i Novu godinu.

Veštačku inteligenciju kao savetnika koristi 29 odsto ljudi, prema studiji istraživačke firme NIQ. Posebno je visok udeo među mladima i porodicama sa decom.

U grupi od 18 do 29 godina, udeo iznosi 48 odsto, kod onih od 30 do 39 godina 45 odsto, prenosi DPA.

Među porodicama sa decom 44 odsto koristi veštačku inteligenciju da pronađe ideje za poklone, dok je kod ostalih taj procenat samo 23 odsto.

„Roditelji su često pod velikim vremenskim pritiskom i moraju da koordiniraju veću i raznovrsniju listu želja za poklone“, rekao je Matijas Fridrihs (Mathias Friedrichs), stručnjak NIQ za potrošačke trendove.

Alati AI pomažu da se brzo dobiju odgovarajući predlozi koji uzimaju u obzir budžet i interesovanja. Za istraživanje je NIQ anketirao oko 1.000 ljudi.

Razlike se primećuju i prema obrazovanju. Poklone uz pomoć AI traži 35 odsto osoba sa završenom gimnazijom ili fakultetom i 25 odsto ispitanika sa nižim ili srednjim obrazovanjem.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.