Servisiranje postojećih aviona I dodatna obuka osoblja koštaće još minimum 1,3 milijarde

Tata preuzela državnu kompaniju Air India za 2,4 milijarde dolara

BiznisSvetVesti

19.10.2021 10:09 Autor: Redakcija Biznis.rs

Tata preuzela državnu kompaniju Air India za 2,4 milijarde dolara Tata preuzela državnu kompaniju Air India za 2,4 milijarde dolara
Privatni indijski konglomerat Tata Sans kupio je za 2,4 milijarde dolara državnu avio-kompaniju Air India,  opterećenu dugovima, i očekuje da će hitno dobiti prava... Tata preuzela državnu kompaniju Air India za 2,4 milijarde dolara

Privatni indijski konglomerat Tata Sans kupio je za 2,4 milijarde dolara državnu avio-kompaniju Air India,  opterećenu dugovima, i očekuje da će hitno dobiti prava letenja i dosadašnje aerodromske slotove preuzetog prevoznika kako bi tom vazduhoplovnom divu vratio tržišni udeo koji su „oteli“ strani rivali.

Očekuje se da će se prenos vlasništva sa vlade na Tatu obaviti do kraja godine, prenosi Reuters.

Čelni ljudi u ovoj industriji, međutim, upozoravaju da će put do uspeha biti dug i komplikovan, da bi mogao da košta Tatu više od milijardu dolara i da iziskuje rešavanje bezbroj problema, među kojima je zastarela flota aviona, slab kvalitet usluge i nedostatak harizmatičnog vođe.

Air India, sa svojom maskotom maharadže, svojevremeno je bila poznata po raskošno uređenim putničkim kabinama i izvrsnoj usluzi, za šta se zalaže i osnivač prve indijske komercijalne avio-kompanije JRD Tata.

Ali od sredine dvehiljaditih, reputacija kompanije Air India je počela da se urušava sa narastajućim finansijskim problemima. Kompanija je letela širokotrupnim avionima s pohabanim sedištima u biznis klasi, a deo svojih novih Boinga 787 je prizemljila da bi ih koristila za rezervne delove. Putnici su se suočavali s velikim kašnjenjima letova, a osoblje i dobavljači nisu uvek bili plaćani na vreme, kažu rukovodioci u avio-industriji.

„Ako nemate novije avione ili avione koji su pouzdani, šta god da radite, imaćete problem“, izjavio je za Reuters jedan izvršni direktor u vazduhoplovnoj industriji, koji je govorio pod uslovom da ne bude imenovan jer nije ovlašćen za kontakte s medijima.

Nakon što bude obavljen prenos vlasništva, kompanija će imati vremena do leta 2022. godine, kada se očekuje rast potražnje za putovanjima posle pandemije, da reši probleme, dodao je sagovornik britanske agencije, procenjujući da će obnova 141 preuzetog aviona koštati Tatu više od milijardu dolara, a ponovna obuka osoblja i unapređenje poslovanja i usluga do 300 miliona dolara. Te cifre ne uključuju kupovinu ili zakup novih aviona.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.