Tri četvrtine domaćih firmi bi koristilo elektronske račune
Hi-techPoslovanjePreduzetnikRegionSrbijaU fokusuVesti
28.12.2021 11:57 Autor: Redakcija Biznis.rs
Prema istraživanju „Klikom do digitalne trgovine“ koje je sprovela kompanija Visa neposredno pre uvođenja nove online fiskalizacije i digitalnog fakturisanja, 71 odsto domaćih firmi navodi da bi radije koristilo elektronske umesto štampanih računa.
Podaci najnovije studije o percepciji biznisa, koje je Visa ove godine sprovela među mikro, malim i srednjim preduzećima ukazuju da se privrednici u Srbiji ubrzano okreću ka novim formama fakturisanja.
Generalni direktor kompanije Visa za region Jugoistočne Evrope Vladimir Đorđević istakao je da je veliko interesovanje za elektronske račune signal da se srpska preduzeća sve više opredeljuju za digitalne procese, koji su u skladu sa održivom poslovnom praksom.
,,Privrednici imaju potrebu da pojednostave i modernizuju celokupan proces plaćanja, od prihvata do izdavanja računa, što pokazuje naše istraživanje. Nedavno smo u Srbiji uveli Tap to Phone tehnologiju koja omogućava korišćenje Android pametnih telefona sa NFC opcijom, kao mobilnog POS-terminala, i podržava prelazak na ekonomiju bez gotovine i papira“, rekao je on, dodajući da ovo predstavlja priliku za uštedu vremena i novca i prelazak na „zelenije“ opcije.
Kako je navedeno u saopštenju, jedna od prednosti plaćanja računa elektronskim putem je eliminisanje papirnog otpada.
Na istraživačko pitanje o upotrebi elektronskih računa umesto štampanih, u Severnoj Makedoniji je zainteresovano 56 odsto mikro, malih i srednjih preduzeća, 59 odsto u Crnoj Gori, 30 odsto u Bosni i Hercegovini i svega 20 odsto u Albaniji.
Veliki broj preduzeća u regionu smatra da bi i klijentima bilo prihvatljivo da primaju elektronske račune. U Crnoj Gori 53 odsto biznisa svih kategorija veruje da bi e-računi bili dobro prihvaćeni među klijentima. U Albaniji 51 odsto ispitanika deli isto mišljenje, 37 odsto u Severnoj Makedoniji i 24 odsto u (BiH).
Pročitajte još:
Visa je ispitala i stavove o poslovanju tokom pandemije, prema kojima su glavni izazovi neizvesnost i borba za isplatu plata, a takođe je većina firmi iz svih zemalja javila da smanjuje obim poslovanja kako bi se suočila sa negativnim uticajem pandemije.
Procenat kompanija u Srbiji koje su smanjile obim poslovanja je 31 odsto, u Bosni 26 odsto, u Crnoj Gori 38, u Severnoj Makedoniji 44 odsto, dok je 51 odsto ispitanika u Albaniji primenilo istu stategiju. Kao najčešće odgovore na pitanje kako se nose sa pandemijom, preduzeća u regionu istakla su strpljenje, upornost i smanjenje budžeta za marketing i promociju.