U brodogradilištu u Bijeloj popravljaće se superjahte
7.2.2022 14:50 Autor: Redakcija Biznis.rs 6
Namera kompanije Adriatic 42 je da brodogradilištu u Bijeloj vrati nekadašnju slavu, a umesto brorova za prevoz kontejnera, balkera i tankera tu će ubuduće na remont dolaziti atraktivne mega i superjahte, saopštio je izvršni direktor te firme, Pol Džon Grej (Paul John Gray).
Iza te firme, koja je koncesionar brodogradilišne luke Bijela, stoji tivatski Porto Montenegro i renomirani brodograđevinski konzorcijum Drydocks World iz Dubaija.
”Da bismo to ostvarili, u narednih nekoliko godina ćemo ovde realizovati veliku investiciju. U ovaj projekat smo već uložili oko 20 miliona evra, a u naredne tri godine uložićemo još najmanje 30 miliona evra, jer želimo da budemo najbolje remontno brodogradilište za super i mega jahte u ovom delu sveta”, rekao je Grej za Vijesti, prenosi Mina.
On je kazao da se tim poslom bavi više od 25 godina i bio je u mnogim sličnim kompanijama.
“Ova industrija mi je donijela i pozitivna i negativna iskustva. Ona pozitivna primenićemo u Bijeloj, a iz loših iskustava ćemo izvući pouku i postarati se da te greške ne postoje u budućnosti. Ovim projektom želimo da udahnemo novi život celom lokalitetu u Bijeloj i Opštini Herceg Novi. To je prava simbioza koju želimo da ostvarimo”, rekao je Grej.
On je naveo da će novo brodogradilište izgledati potpuno drugačije od onog što se na ovom delu obale Boke gledalo nekoliko poslednjih decenija.
“Neće tu više biti onako ‘industrijskog’ imidža kakve su sa sobom nosili radovi na velikim trgovačkim brodovima, već će sve to izgledati mnogo svedenije i sa brojnim jahtama u našem servisnom centru, mnogo primerenije okolnim plažama, restoranima i ugostiteljskim objektima na obali Bijele. Već imamo ogroman interes vlasnika jahti, a kada to kažem ne mislim samo na male brodove, već i na neke od najpoznatijih superjahti sveta čiji predstavnici već sa nama razgovaraju”, rekao je Grej.
On je, odgovarajući na pitanje šta se radi na rekonstrukciji postojeće i izgradnji nove infrastrukture za potrebe novog brodogradilišta, kazao da su počeli sa priprema za izgradnju nove obalne infrastrukture za smještaj i rad budućeg travel lifta.
“Plutajući dok od deset hiljada tona nosivosti, koji smo kupili u Turskoj, ovde će stići krajem aprila i sada radimo da dobijemo sve potrebne dozvole za njegov uvoz i seštaj, odnosno puštanje u rad. Radi se i na reviziji i pripremi postojećih pilon-delfina koji služe za fiksiranje doka na njegovu radnu poziciju. Pomorske i lučke vlasti su nam od velike pomoći u savjetima kako da sve ovo rešimo na najbolji način da bi, kada dok stigne, već za sedmicu mogli da ga stavimo u upotrebu”, naveo je Grej.
On je kazao da su kod poznate italijanske kompanije Cimolai Technology naručili novi travel lift nosivosti 720 tona čija je izrada već počela. On će biti isporučen krajem marta ili početkom aprila i onda će trebati 40 dana za njegovo sastavljanje na licu mjesta.
Paralelno sa tim poslovima, ide i takozvana faza dva razvoja budućeg brodogradilišta koja podrazumijeva i rekonstrukciju postojećih hala, radionica i administrativnog prostora, odnosno postojećih objekata R-1 i R-2. Na tome će se raditi od marta do oktobra, prenosi Mina.
ZVE84
7.2.2022 #1 AuthorSramota i uvreda za običnog građanina!
NINO
7.2.2022 #2 AuthorNova prilika za zaposlenje mladih iz te struke.
MIŠKOVIĆ
8.2.2022 #3 AuthorCG na sve načine želi da se pretvori u mesto gde samo najbogatiji dolaze a posle se žale da nema prihoda od turizma
STRAHINJA
8.2.2022 #4 AuthorPa dobro, realno i jeste lokacija za to, mi smo valjda navikli pa ne gledamo na taj potez Jadrana kao ekskluzivnu lokaciju
FRUIT04
9.2.2022 #5 AuthorTako I treba popravka, pa kao nekad I izgradnja brodova.
SUNCOKRET
10.2.2022 #6 AuthorMislim da je ovo odlična ideja. Bjela ima dugu tradiciju u brodogradnji a svakako je danas mnogo veća količina luksuznih jahti od kojih su poneke kao pravi brodovi.