U potrebu za dobrom eUpravom valjda više niko ne sumnja
27.1.2021 08:02 Autor: Redakcija Biznis.rs
Od kada je Srbija krenula putem digitalizacije i pretvaranja državne administracije u istinski servis građana i privrede, kontinuirano se radi na novim uslugama koje će biti ponuđene, ali i na unapređenju postojećih, kako bi svi korisnici bili zadovoljni uslugom koja im se pruža.
„Građanima, privredi, ali i svim državnim organima trenutno je na raspolaganju više od 30 vrsta elektronskih usluga“, kaže za portal Biznis. rs ministarka za državnu upravu i lokalnu samoupravu Marija Obradović.
Obradović podseća da visokokvalifikovani i posvećeni ljudi rade svakodnevno na unapređenju usluga eUprave.
„Pre svega, to su stručnjaci zaposleni u Kancelariji za informacione tehnologije i elektronsku upravu, koji su uložili sve svoje znanje i vreme kako bi Srbiju približili što više modernom i razvijenom svetu“, ističe Obradović i dodaje:
„Pravi primer za to je otvaranje prvog državnog Data centra u Kragujevcu, projekta od nacionalnog značaja. Realizacijom ovog projekta pokazali smo da naša pamet, znanje i požrtvovanost mogu Srbiju postaviti na prvo mesto u regionu, kada je u pitanju digitalizacija. Motiv nam je da privučemo i motivišemo uspešne i snažne svetske kompanije da svoje podatke čuvaju u ovom Data centru, koji poseduje najmoderniju tehnologiju i ispunjava najviše standarde pouzdanosti i bezbednosti.“
Brojne su i različite usluge koje se nude građanima i privredi elektronski.
„Ako je neko i sumnjao u potrebu za uvođenjem velikoj broja elektronskih usluga, tokom pandemije Covid-19, a posebno za vreme vanrednog stanja, pokazali smo da država može i ume da elektronskim putem komunicira sa svojim građanima i privredom“, ističe ministarka i napominje da se usluga elektronskog upisa dece u vrtić pokazala kao najefikasnija elektronska usluga.
„Prvi put je jedna cela generacija dece upisana u vrtić isključivo na ovaj način. Takođe, potpuno elektronski smo upisali đake prvake, ali i učenike srednjih škola i gimnazija“, navodi Obradović.
U vreme pandemije su se kao veoma važne izdvojile i elektronske usluge u oblasti zdravstva.
„Usluga koja je najviše korišćena je obaveštenje o rezultatima PCR testova, zakazivanje testiranja na Covid-19 na lični zahtev, iskazivanja interesovanja za vakcinaciju protiv korona virusa i slično“, napominje ministarka i dodaje da su građani već duže vreme navikli na korišćenje elektronske usluge zakazivanja termina za izdavanje ličnih karata i pasoša, što je, u vreme obavezne mere držanja socijalne distance, izuzetno važno.