U PRVOJ FAZI JAVNI PREVOZ SAMO ZA ZAPOSLENE Zaštitna oprema obavezna i za vozače i za putnike
29.4.2020 10:58 Autor: Marija Jovanović
Rad javnog gradskog, prigradskog i lokalnog prevoza organizovaće se u više faza, u skladu sa epidemiološkom situacijom, a u prvoj fazi uspostavljanja odnosiće se samo na zaposlene. Gradski prevoz počinje sa radom od 4. maja, a u Beogradu četiri dana kasnije.
Prema instrukcijama Kriznog štaba za suzbijanje zarazne bolesti Covid-19, usluge javnog prevoza organizovaće se prema prioritetima. U prvoj fazi on će biti organizovan za zaposlena lica, u drugoj za studente i đake, u trećoj za nezaposlene, turiste i penzionere od 65 godina, dok će u četvrtoj fazi prevoz moći da koriste i lica starija od 65 godina. Koliko će svaka pojedinačna faza trajati odlučivaće lokalne samouprave na osnovu preporuka zdravstvenih ustanova.
Pravila su striktno propisana, pa će tako vozači i sva službena lica u vozilu kao što su kondukteri i kontrolori obavezno morati da nose maske i zaštitne rukavice, a preporučuje se da imaju i zaštitne vizire. Isto važi i za putnike, kojima ukoliko ne nose zaštitnu opremu – maske i rukavice, neće biti dozvoljen ulaz u vozilo. Na ulaznim vratima, u vozilima svakog prevoznika, stajaće po jedan redar koji će kontrolisati da li putnici poštuju pravila.
Ulaz će biti dozvoljen samo na jednim vratima – prednjim ili zadnjim, a u svakom vozilu mora biti vidno obleženo na kojim vratima je tačno ulaz, a na kojim izlaz. U unutrašnjosti vozila jasno mora biti označen pravac kretanja putnika, kao i mesta za stajanje. Sedišta moraju da budu obeležena sa uspostavljenim razmakom koji će omogućiti fizičku distancu između putnika, pa će tako na duplim sedištima mesto moći da koristi samo jedan putnik.
Vozilo se mora pojačano dezinfikovati pre prvog polaska i nakon povratka, po završetku rada. Posebna pažnja obratiće se na vozačku kabinu, koja će biti odvojena fizičkom barijerom od putničkog dela vozila, ali i na rukohvate i validatore. Pre i posle svake pojedinačne vožnje, vozila će se provetravati, dok centralizovani način klimatizacije neće biti dozvoljen.
Kada je reč o stajalištima javnog prevoza, sva mesta za stajanje putnika biće tačno označena kako bi se formirao red koji će obezbediti fizičku distance među ljudima, dok će u vozilo ulaziti jedan po jedan putnik.