U puteve i pruge uloženo više od 300 miliona evra
BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti
5.10.2021 11:18 Autor: Redakcija Biznis.rs
Moravski koridor, koji će spojiti Kruševac i Pojate i povezati ih sa Čačkom i Preljinom, trenutno je najveće gradilište u Srbiji.
Prema rečima ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislava Momirovića, dinamika u izgradnji puteva u Srbiji je veoma velika, a jedan od pokazatelja je i podatak da broj radnika koji su zaposleni u ovoj oblasti svakodnevno premašuje 2.000.
Toliki broj radnika na putevima nismo imali od šezdesetih godina, ističe Momirović u intervjuu za Tanjug televiziju.
Sume koje se ulažu u ovu oblast su velike, pa je samo u septembru u auto-puteve, brze pruge, vodnu i vazdušnu infrastrukturu uloženo preko 300 miliona evra, navodi on.
Kada je u pitanju izgradnja pruge od Beograda do Niša i dalje do Severne Makedonije, Momirović navodi da je Srbija od Evropske unije (EU) dobila grant između 600 i 800 miliona evra, te da se sada ugovaraju radovi na ovoj pruzi, a kada krenu, to će biti najveća investicija u prugu u istoriji Srbije, vredna 1,8 milijardi evra.
Deonica od Beograda do Niša će se prelaziti za dva sata i biće dugačka 245 km, pa će saobraćaj i kargo biti znatno ubrzani.
Momirović je naveo i da su u toku pregovori sa Telekomom da se bežičnim internetom pokrije pruga između Beograda i Novog Sada, a kasnije i druge deonice.
Što se tiče investicija u vodni saobraćaj, on je istakao da je upravo završen investicioni projekat sa EU u okviru koga je Srbija dobila značajne grantove kako bi se omogućila bolja plovnost Dunava oko Futoga.
Pročitajte još:
Uskoro će se raditi i na izvlačenju nemačke flote potonule iz Drugog svetskog rata u okolini prahova koja otežava plovnost Dunava u tom delu, najavio je Momirović.
Prvi put su pokušali to da urade pedesetih godina, ali nisu uspeli. Prema rečima ministra, neuspešan je bio i pokušaj sedamdesetih godina. Ipak, on se nada da će ovoga puta uspeti.