U SRBIJI SVE ČEŠĆI ONLINE BOOKING Svaki šesti građanin turističke aranžmane plaća putem interneta
AnalizaBiznisSrbijaTurizamU fokusuVesti
31.7.2020 13:16 Autor: Marija Jovanović
Gotovo svaki šesti građanin Srbije rezerviše i plaća putne aranžmane putem interneta, dok u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori to čini skoro svaki peti.
Lider u regionu po ovom pitanju je Albanija, gde čak 45 odsto korisnika kartica vrši online plaćanje turističkih aranžmana. Dobre rezultate beleži i Severna Makedonija, gde 38 odsto putnika plaća smeštaj i druge turističke usluge online, pokazuju podaci Visa regionalnog istraživanja sprovedenog u okviru kampanje „U korak sa digitalnom budućnošću“.
Prema podacima Svetske turističke organizacije, u prva tri meseca ove godine, pandemija korona virusa izazvala je pad dolazaka stranih turista na globalnom nivou za 22 odsto, a ova kriza mogla bi da dovede do godišnjeg pada između 60 i 80 procenata u poređenju sa brojkama iz 2019. godine.
U Srbiji je broj noćenja domaćih turista tokom maja smanjen za 76,4 odsto, dok je broj noćenja stranih turista manji za 94,4 odsto, u odnosu na isti period prethodne godine, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku.
“Situacija u Crnoj Gori veoma je ozbiljna, budući da 90 odsto turista dolazi iz inostranstva. U Bosni i Hercegovini je u aprilu ostvareno 760 dolazaka što je pad od 99,37 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a pad broja noćenja je takođe značajan i iznosi 97,98 odsto”, pokazuje istraživanje.
Takođe, i u Severnoj Makedoniji je došlo do pada broja turista – njih je u maju ove godine bilo za 99,2 odsto manje nego u istom mesecu 2019.
Koliko je turizam važan za globalno tržište, jasno pokazuje podatak da su strani turisti širom sveta pre dve godine ostvarili više od milijardu boravaka i uz to potrošili hiljadu milijardi dolara u inostranstvu, pokazuju rezultati istraživanja kompanije Visa.
Turističkom sektoru neophodna digitalizacija
Turistički sektor ozbiljno je pogođen pandemijom – značajan broj malih agencija morale su da obustave svoje poslovanje, dok se čak i veće kompanije bore za opstanak.
Sada je, kako pokazuje istraživanje, više nego ikada pre važno da pronađu način koji će im omogućiti da svoje usluge pružaju bezbedno. Dok se oporavljaju od krize, agencije se susreću sa digitalnom transformacijom koja jeste izazovna, ali pruža sigurnost zaposlenima u turističkom sektoru i putnicima.
„Turizam je jedna od najvažnijih privrednih grana koja zapošljava veliki broj radnika i omogućava poslovanje brojnih preduzeća. Za lokalne turističke agencije posebno je važno da što pre izvrše digitalizaciju i turistima obezbede sigurna bezgotovinska plaćanja“, kazao je generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu Vladimir Đorđević.