Japanska kompanija širi se u Kini i Indiji

Uniqlo postao najvredniji proizvođač odeće na svetu, pretekao Zaru

LifestyleSvetVesti

24.2.2021 10:31 Autor: Marko Miladinović

Uniqlo postao najvredniji proizvođač odeće na svetu, pretekao Zaru Uniqlo postao najvredniji proizvođač odeće na svetu, pretekao Zaru
Japanska kompanija Fast Retailing, u čijem vlasništvu je brend Uniqlo, na našim prostorima poznat po ranijem sponzorisanju prvog svetskog tenisera Novaka Đokovića, upravo je... Uniqlo postao najvredniji proizvođač odeće na svetu, pretekao Zaru

Japanska kompanija Fast Retailing, u čijem vlasništvu je brend Uniqlo, na našim prostorima poznat po ranijem sponzorisanju prvog svetskog tenisera Novaka Đokovića, upravo je prevazišla španski Inditex, i njenu robnu marku Zara, na vodećoj poziciji globalnih proizvođača odeće i obuće.

Tržišna kapitalizacija Fast Retailinga sada iznosi 105,6 milijardi dolara, a Inditexa 98,2 milijarde, dok su svi ostali rivali daleko iza, uključujući i veoma popularne kompanije H&M ili Nike.

Interesantno je da Inditex i H&M i dalje vode u zaradi, ali je vrednost njihovih akcija dosta fluktuirala u prethodnoj godini, dok se japanska kompanija konstantno uspinjala na berzanskim tržišima. Nagli rast prodaje i veoma brzo širenje na kineskom i indijskom tržištu tek će doprineti dobrim rezultatima kompanije, smatraju investitori.

Cena jedne akcije Fast Retailing iznosi 99,61 dolar, i tokom protekle nedelje taj nivo je bio prilično stabilan.

Kompaniju je još 1963. godine osnovao Tadaši Janai (Tadashi Yanai). Ovaj 72-godišnji biznismen i danas je na čelnoj poziciji sada međunarodne firme, a sa bogatstvom procenjenim na 50 milijardi dolara ujedno je i najbogatiji Japanac na svetu.  

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.