Uniqlo postao najvredniji proizvođač odeće na svetu, pretekao Zaru
24.2.2021 10:31 Autor: Marko Miladinović
Japanska kompanija Fast Retailing, u čijem vlasništvu je brend Uniqlo, na našim prostorima poznat po ranijem sponzorisanju prvog svetskog tenisera Novaka Đokovića, upravo je prevazišla španski Inditex, i njenu robnu marku Zara, na vodećoj poziciji globalnih proizvođača odeće i obuće.
Tržišna kapitalizacija Fast Retailinga sada iznosi 105,6 milijardi dolara, a Inditexa 98,2 milijarde, dok su svi ostali rivali daleko iza, uključujući i veoma popularne kompanije H&M ili Nike.
Interesantno je da Inditex i H&M i dalje vode u zaradi, ali je vrednost njihovih akcija dosta fluktuirala u prethodnoj godini, dok se japanska kompanija konstantno uspinjala na berzanskim tržišima. Nagli rast prodaje i veoma brzo širenje na kineskom i indijskom tržištu tek će doprineti dobrim rezultatima kompanije, smatraju investitori.
Cena jedne akcije Fast Retailing iznosi 99,61 dolar, i tokom protekle nedelje taj nivo je bio prilično stabilan.
Kompaniju je još 1963. godine osnovao Tadaši Janai (Tadashi Yanai). Ovaj 72-godišnji biznismen i danas je na čelnoj poziciji sada međunarodne firme, a sa bogatstvom procenjenim na 50 milijardi dolara ujedno je i najbogatiji Japanac na svetu.