Odluke pojedinih zemalja utiču na međunarodni saobraćaj

Uprkos problemima srpski teretni transport funkcioniše

SrbijaVesti

1.3.2021 11:57 Autor: Marija Jovanović

Uprkos problemima srpski teretni transport funkcioniše Uprkos problemima srpski teretni transport funkcioniše
Iako su prevoznici iz Srbije, ali i čitave Evrope, nedavno imali problema prilikom ulaska u Nemačku, srpski teretni transport koji je pre svega vezan... Uprkos problemima srpski teretni transport funkcioniše

Iako su prevoznici iz Srbije, ali i čitave Evrope, nedavno imali problema prilikom ulaska u Nemačku, srpski teretni transport koji je pre svega vezan za proizvodnju i potrošnju ipak funkcioniše, kaže za Biznis.rs direktor Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport“, Goran Aleksić.

„Kada je međunarodni prevoz u pitanju, kako putnički, tako i teretni, velike probleme transportu zadaju odluke određenih država. Kada je Nemačka donela uredbu da vozači moraju da se testiraju, kao putujući radnici koji su vezani samo za svoje kabine, došlo je do formiranja ogromnih kolona na granicama, čime je daleko više ugrožena funkcija prevoza i zdravlja vozača“, napominje Aleksić.  

Kako navodi direktor Srbijatransporta, za sada nema informacija o povećanju broja obolelih vozača, ali zbog celokupne situacija ovo udruženje uputilo je nadleženom ministarstvu zahtev da vozači u međunarodnom, ali i u domaćem saobraćaju, budu prioritet u vakcinisanju jer je to radna snaga koja je neophodna kako bi država funkcionisala.

Foto: Srbijatransport

„Najveći problem trenutno imaju prevoznici u drumskom prevozu putnika. To se pre svega odnosi na međumesni prevoz, međunarodni i turistički prevoz. Gradski prevoz funkcioniše relativno korektno“, navodi Aleksić i dodaje da bi se snižavanjem akcize za komercijalni prevoz značajno pomoglo ovoj grani privrede da opstane.

„Direktiva EU propisuje maksimalno zahvatanje države u nivou od 330 evra na 1.000 litara evro-dizel goriva za komercijalne transportne svrhe. Sve evropske zemlje rade na tome kako bi bile konkurentnije i efikasnije, samo je kod nas obrnuta situacija. Mi imamo zahvatanje države koje je 50,12 dinara po litru, a direktiva EU kaže da ne bi trebalo da bude više od 39 dinara, što je značajna razlika i veliko opterećenje za prevoznike. Prevoznici to plaćaju pa prenose na privredu, a samim tim u ovakvim situacijama nisu konkurenti ni privreda, ni prevoznici“, napominje Aleksić.

Prema njegovim rečima, za razvoj privrede od presudnog značaja su logistički troškovi, što podrazumeva dobru organizaciju tokova roba. Mnoge zemlje upravo rade na tome da značajno smanje troškove logistike i transporta, a sve kako bi njihove privrede bile efikasnije i fleksibilnije.

„U Srbiji se sada gradi robno-transportni centar u Dobanovcima, a u poslednje vreme dosta se radi i na infrastrukturnim projektima koji mogu doprineti značajnom smanjenju logističkih troškova“, zaključuje Aleksić.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.