Valmart odbija da smanji prodaju jaja od kokošaka iz kaveza
27.4.2021 10:37 Autor: Redakcija Biznis.rs
Prema listi „Merci for Animals“ (MFA), američke grupe za zaštitu životinja, maloprodajni gigant Valmart (Walmart) nalazi se među najvećim kompanijama u Latinskoj Americi koje prodaju jaja od kokoški u kavezu, prenosi Reuters.
Pomenuta lista američke grupe za zaštitu životinja, procenjuje da su 34 najveća prodavca jaja u regionu u obavezi da postepeno smanjuju broj kokošaka u kavezu.
Pored Valmartove poslovne jedinice u Meksiku, koja posluje u Centralnoj Americi, drugi na listi su lanci supermarketa Soriana i konglomerat Femsa, koji upravljaju prodavnicama Oko (Okko). Pomenuti giganti su kritikovani i zbog nedostatka transparentnosti dobavljača jaja, piše Reuters.
Međutim, navedene kompanije odbile su da komentarišu ove navode.
„Strpati kokoške u takozvane kaveze gde se ne mogu okrenuti ili zamahnuti krilima standardna je industrijska praksa,“ saopštila je za Reuters izvršna direktorka MIF Lea Garsez (Leah Garces). Ona je napomenula da kokoške nisu u stanju da izbegnu svoj prirodni instinkt i polažu jaja u gnezda, kao i da su vrhovi njihovih kljunova obrijani kako bi se sprečilo kljucanje svetla.
Rangiranje MFA za Latinsku Ameriku, delimično je zasnovano na odgovorima kompanija nakon obavljenog istraživanja i najvećim delom zasluge idu maloprodaji Kostko (Costco) i lancu brze hrane Mek Donalds (McDonalds), koji su napredovali u primeni ovog propisa. Poredak je uspostavljen skoro deceniju, nakon što je Evropska unija zajedno sa američkim državama zabranila jaja proizvedena od kokoški u kavezu.
Prema izveštaju Međunarodne komisije za jaja, Meksikanci jedu više jaja nego bilo koje druge nacionalnosti, ili oko 23 kg (51 lb) godišnje, dok su Kolumbija, Argentina i Peru među prvih 10 zemalja koje konzumiraju ovaj proizvod, izveštava Reuters.