VELIKO INTERESOVANJE ZA AKCIJU PKS Više od 70 proizvoda konkuriše za žig Čuvarkuća
18.7.2020 13:33 Autor: Redakcija Biznis.rs
Za žig Privredne komore Srbije (PKS) „Čuvarkuća“, kao potvrdu visokokvalitetnog proizvoda, stvorenog u Srbiji iz domaćih resursa, već je konkurisalo više od 70 proizvoda iz različitih oblasti, od hemijske i farmaceutske, do prehrambene industrije, saopštila je PKS.
Iako je prošlo tek mesec dana od početka akcije „Stvarano u Srbiji“, svaki dan je sve više kompanija koje svojim proizvodima konkurišu za žig Privredne komore Srbije „Čuvarkuća“, dodaju, kako prenosi Tanjug, u PKS.
Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović kaže da akcija „Stvarano u Srbiji“ i žig „Čuvarkuća“ imaju cilj da podrže domaće proizvode i proizvođače, uz istovremeno jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda.
„Podizanjem svesti kod potrošača o važnosti kupovine kvalitetnih i konkurentnih proizvoda stvorenih u Srbiji podstiče se i razvoj domaće ekonomije“, rekao je Vesović.
Ističe da i strani brendovi mogu da budu čuvarkuće, bitno je samo da proizvod ispunjava uslove u pogledu kvaliteta i porekla resursa. Takvi proizvodi su deo lokalne zajednice jer koriste materijale, sirovine, rad, znanje i kreativnost iz Srbije.
Milica Jelić iz Mlekare „Šabac“ kaže da akcija „Stvarano u Srbiji“ dolazi u pravi čas, te da će podrška proizvođačima u promociji kvalitetnih proizvoda nastalih u Srbiji doneti jednu novu vrednost svima u lancu, od proizvođača do krajnjeg potrošača.
„Nadamo se da će Mlekara “Šabac“ sa tradicijom dugom 90 godina biti među prvim dobitnicima žiga “Čuvarkuća“, koji dolazi kao potvrda posvećenosti proizvodnji mlečnih proizvoda vrhunskog kvaliteta“, rekla je Jelić.
Navela je da svi proizvodi te mlekare nastaju od domaćih sirovina, visokokvalitetnog mleka koje otkupljuje od 700 proizvođača u Srbiji, a da u timu te kompanije rade već generacije ljudi najčešće iz istih porodica.
Iz beogradske kompanije „Beohemija” stižu pohvale za pokretanje akcije „Stvarano u Srbiji“, a u kompaniji „Esensa“ ističu da su sa zadovoljstvom prihvatili novi koncept PKS koji afirmiše kvalitet domaće proizvodnje, jer je važno dati priliku i podršku proizvodima stvaranim u Srbiji na bazi domaćeg znanja i resursa, entuzijazma, truda i zalaganja domaćih privrednika.
Osnivač i vlasnik „Srpske kuće piva“ Neven Erić kaže da je nova akcija PKS „Stvarano u Srbiji“ važna i neophodna jer promoviše domaće proizvođače i daje šansu da se brže i kvalitetnije dopre do potrošača, da im se uspešno predstave proizvodi, ali i da se smanji zavisnost od uvoza.
Privrednici koji proizvode u Srbiji i imaju kvalitetne proizvode domaćeg porekla mogu aplicirati za dobijanje žiga, pojasnili su u PKS, uz napomenu da proizvod mora da bude stvoren od najmanje 80 odsto domaćih resursa – rada i materijala.
Lista proizvoda za koje se može dobiti žig „Čuvarkuća“ dopunjava se u skladu sa interesovanjem privrednika i ciljevima projekta.
Ceo postupak dobijanja žiga traje 45 dana. Pravo korišćenja žiga „Čuvarkuća“ dobija se na tri godine, sa mogućnošću resertifikacije.