YouTube za tri godine isplatio 30 milijardi dolara svojim korisnicima
8.2.2021 17:44 Autor: Marko Miladinović
Kada je u ličnom obraćanju na zvaničnom YouTube blogu izvršna direktorka kompanije Suzan Vojčicki (Susan Wojcicki) saopštila da je kreatorima originalnog sadržaja u protekle tri godine isplaćeno više od 30 milijardi dolara, malo ko je ostao iznenađen tim podatkom.
Krovna kompanija Alphabet je tokom poslednjeg tromesečja prošle godine prihodovala 56,9 milijardi, a na nivou cele 2020. izuzetnih 182,5 milijardi dolara. Najveći doprinos takvim rezultatima ima oglašavanje na Google Search i YouTube servisima.
Vojčicki je istakla da je YouTube tokom 2019. godine ekonomiji SAD doprinela sa oko 16 milijardi dolara, što je ekvivalent od oko 345.000 radnih mesta, prema statistici Oxford Economics.
YouTube je razvio nekoliko novih kanala prihodovanja, pa se to očitava i kroz krajnje pokazatelje. Naime, broj novih kanala koji generišu zaradu putem opcije Super Stickers i Super Chat tokom živih prenosa se u poslednjih 12 meseci utrostručio.
Od izmena u skorijoj budućnosti, direktorka YouTube napomenula je da će ova mreža kreirati dobrovoljne upitnike za sve kreatore sadržaja, sa pitanjima o njihovoj dobi, rasi, polu, seksualnoj orijentaciji, etničkoj pripadnosti, “sa ciljem boljeg razumevanja potreba različitih YouTube zajednica, i kreiranja bolje usluge za sve”.