Milionski profiti trgovaca cvećem u Srbiji
28.12.2025 15:19 Autor: Ljiljana Begović 12

Delatnost trgovine na veliko cvećem i sadnicama u Srbiji obuhvata kupovinu i prodaju cveća, sadnica, lukovica i drugog sadnog materijala u većim količinama, prvenstveno namenjenog cvećarama, rasadnicima, garden centrima, pejzažnim firmama i drugim profesionalnim kupcima, a znatno ređe direktno krajnjim potrošačima.
Tržište trgovine na veliko cvećem i sadnicama u Srbiji karakteriše veliki broj mikro i malih privrednih subjekata. Podaci bonitetne kuće CompanyWall pokazuju da je najčešće reč o porodičnim preduzetničkim radnjama ili društvima sa ograničenom odgovornošću koja posluju na lokalnom ili regionalnom nivou. Ukupan broj registrovanih trgovaca u ovoj delatnosti iznosi 104.
Prema rečima preduzetnika Andreja Životića, veći distributeri postoje, ali nisu dominantni.
“Snabdevanje robom odvija se iz dva glavna pravca, domaće proizvodnje i uvoza. Srbija raspolaže povoljnim agroklimatskim uslovima za uzgoj velikog broja sadnica, ukrasnog bilja i određenih vrsta cveća, što omogućava trgovcima na veliko saradnju sa lokalnim rasadnicima i proizvođačima. Ipak, značajan deo tržišta i dalje se oslanja na uvoz, naročito kada je reč o dekorativnom, sezonskom i rezanom cveću”, navodi Životić.
Na domaće tržište uvoze se i specijalizovane sorte koje se ne proizvode u dovoljnoj meri.
Najveći deo prometa odnosi se na sadnice voća, ukrasnog drveća i žbunja, sezonskog i sobnog cveća, ali i biljnog materijala.
“Trgovina je povezana sa poljoprivrednim ciklusima, pa su proleće i rana jesen periodi najveće aktivnosti, dok se tokom zimskih meseci obim posla značajno smanjuje”, objašnjava naš sagovornik.
On ističe da logistički aspekt ima posebno važnu ulogu u ovoj delatnosti.

“Cveće i sadnice su roba osetljiva na temperaturne promene, vlagu i dužinu transporta, što zahteva odgovarajuće uslove skladištenja i prevoza. To povećava operativne troškove u odnosu na druge vrste robe u trgovini na veliko i utiče na krajnju cenu proizvoda. Manji trgovci često nemaju sopstvene hladnjače ili specijalizovana vozila, pa se oslanjaju na brzu distribuciju ili spoljne logističke usluge”, kaže Životić.
Izazovi sa kojima se trgovci suočavaju, pored sezonalnosti i logistike, uključuju i ograničen pristup kapitalu.
“Većina domaćih firmi posluje sa skromnim finansijskim resursima, što otežava ulaganja u modernizaciju, skladišne kapacitete i širenje poslovanja. Istovremeno, konkurencija na tržištu je prisutna, kako među domaćim distributerima, tako i kroz uvoznu robu, što dodatno pritiska marže”, navodi naš sagovornik.
Finansijski rezultati firmi u ovoj oblasti često zavise od sezonalnosti, vremenskih prilika i kretanja potražnje, pa su razlike u poslovnoj uspešnosti među subjektima izražene. Podaci bonitetne kuće CompanyWall pokazuju da je među 104 registrovana trgovca na veliko cvećem i sadnicama u 2024. godini najuspešnije bilo preduzeće iz Aranđelovca – Blumen market.
U 2024. godini ovo preduzeće je ostvarilo dobit od 122.721.000 dinara.
Blumen market, sa oko 80 zaposlenih, bavi se delatnošću trgovine sadnicama i cvećem od 2002. godine. Finansijski rezultati ovog, po veličini srednjeg preduzeća, stabilni su godinama unazad i dostižu višemilionske cifre.
U 2022. dobit je bila 134.093.000 dinara, dok je u 2023. suma iznosila 98.927.000 dinara.
Nešto nižu dobit, ali takođe višemilionsku, godinama u ovoj delatnosti ostvaruje još jedno aranđelovačko preduzeće. Delta cveće našlo se na drugom mestu liste prema dobiti u 2024. godini, sa rezultatom od 17.836.000 dinara. Svrstano prema veličini kao malo, Delta cveće aktivno je na domaćem tržištu od 2008. godine.
Dobit ovog preduzeća takođe je kao i kod prvoplasiranog uglavnom stabilna. U prilog tome govore i finansijski podaci o dobiti koja je u 2022. iznosila 26.265.000 dinara, dok je u 2023. rezultat bio 18.945.000 dinara.
Pročitajte još:
Na trećem mestu sa dobiti od 12.333.000 dinara nalazi se firma Passiflora iz Beograda. Ovo preduzeće osnovano 2007. godine, bavi se uređenjem i oplemenjivanjem životnog i radnog prostora kroz hortikulturna rešenja.
“Kroz saradnju sa klijentima fokusiramo se na ozelenjavanje, dekoraciju i stvaranje skladnog i estetski prijatnog okruženja. U svojoj ponudi imamo izradu hortikulturnih projekata, ozelenjavanje i održavanje zelenih površina, zemljane radove, sadnju biljaka, formiranje travnjaka, seču stabala, kao i projektovanje i izgradnju sistema za navodnjavanje i sportskih terena”, navodi se u zvaničnom predstavljanju na sajtu preduzeća Passiflora.















MARA
28.12.2025 #1 AuthorDeluje da se lepo moze zaraditi
Žarko
28.12.2025 #2 AuthorOdličan tekst, bravo za redakciju.
JANJIĆ
28.12.2025 #3 AuthorVrhunska zarada u trgovini cvećem u Srbiji pokazuje da čak i nišni agro-segmenti mogu da donesu milionske profite lokalnim firmama, uz dobru organizaciju i sezonsku potražnju.
Alex
28.12.2025 #4 AuthorCveće se prodaje kao simbol pažnje, a iza njega se krije biznis sa ozbiljnim milionima.
Leo
28.12.2025 #5 AuthorVisoki profiti u sektoru trgovine cvećem ukazuju na snažnu potražnju i razvijeno tržište, ali i otvaraju pitanja konkurencije i održivosti takvog rasta.
Emilija
28.12.2025 #6 AuthorBravo,svaka cast .Cvece je predivno i krasi svaki stan i kucu.
VALERIJA
28.12.2025 #7 AuthorTo je zaista odlična vest i drago mi je da je tako.
Vanja
28.12.2025 #8 AuthorBašta doo je najbolja kod nas vec godinama unazad!
LAV
28.12.2025 #9 AuthorHortikultura kao delatnost koju je tako lepo i odrzavati.
ZVONČICA
28.12.2025 #10 AuthorCveće je uvek na ceni
MASLACAK
28.12.2025 #11 AuthorOdlična prilika da se lepo zaradi u jednom lepom poslu. Bravo svaka čast!
MASLACAK
28.12.2025 #12 AuthorLep posao sa dobrom zaradom. Odlična mogućnost da se uživa u poslu. Svaka čast!