Za petinu više u odnosu na 2024. godinu

Audi pravi stratešku promenu, razmatra rekordni cilj prodaje od dva miliona vozila

Biznis

2.9.2025 09:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Audi pravi stratešku promenu, razmatra rekordni cilj prodaje od dva miliona vozila Audi pravi stratešku promenu, razmatra rekordni cilj prodaje od dva miliona vozila
Audi bi mogao da cilja dugoročnu godišnju prodaju od najmanje dva miliona automobila, što je za petinu više u odnosu na 2024. godinu, prema... Audi pravi stratešku promenu, razmatra rekordni cilj prodaje od dva miliona vozila

Audi bi mogao da cilja dugoročnu godišnju prodaju od najmanje dva miliona automobila, što je za petinu više u odnosu na 2024. godinu, prema novoj strategiji koju bi premijum brend trebalo da objavi kasnije ove godine, navodi osoba upoznata sa temom. Potencijalni cilj, koji ranije nije bio objavljen, predstavljao bi godišnji rekord za nemačkog proizvođača luksuznih automobila i ukazuje na agresivniji pristup nakon nekoliko teških godina u kojima je prodaja opala.

Audi je predstavljao izazov za matičnu kompaniju Volkswagen, koja se suočava sa kašnjenjima u lansiranju modela i tehnološkim zastojima koji su proširili jaz u odnosu na konkurenciju — izazovi koji su dodatno pogoršani američkim tarifama na automobile, što je kompaniju primoralo da smanji svoje prognoze, piše SEEbiz.

Pod rukovodstvom izvršnog direktora Gernota Delnera (Gernot Doellner), koji je preuzeo funkciju 2023. godine, Audi trenutno preispituje svoju strategiju i mogao bi da uključi dugoročni cilj prodaje kada kasnije tokom godine obavesti javnost o svojim novim planovima.

Izvor nije naveo tačnu godinu za ostvarenje cilja od dva miliona vozila.

Za 2025. godinu, Audi cilja prodaju između 1,7 i 1,8 miliona vozila, nakon pada od 11,8 odsto na 1,67 miliona prošle godine.

Optimistični dugoročni izgledi delimično se zasnivaju na većim očekivanjima za Sjedinjene Američke Države — drugo najveće svetsko automobilsko tržište posle Kine — gde bi Audi mogao gotovo da udvostruči prodaju sa oko 200.000 automobila koji se trenutno godišnje prodaju u SAD, rekao je izvor.

Audi je odbio da komentariše.

Audi zaostaje za konkurentima na američkom tržištu automobila, koje za razliku od evropskog beleži rast, i računa na to da bi brend mogao da sustigne konkurenciju, iako su ga bolne uvozne tarife od 27,5 odsto koštale 600 miliona evra (702 miliona dolara) samo u prvoj polovini godine.

Poput kompanije Porsche AG, Audi nema proizvodni pogon u SAD, ali odeljenje već neko vreme razmatra osnivanje jednog, a odluka se očekuje tokom ove godine.

Delner je ranije izjavio da bi bilo koja fabrika u Sjedinjenim Američkim Državama mogla da posluži i kao izvozno čvorište, slično velikim lokalnim proizvodnim pogonima koje vode konkurenti Mercedes-Benz i BMW.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.