Kako do prave strategije na platformi LinkedIn?

Balans između ličnog i profesionalnog gradi autentični brend

Bolji posaoIzdvajamo

24.8.2025 14:17 Autor: Aleksandra Kekić 3

Balans između ličnog i profesionalnog gradi autentični brend Balans između ličnog i profesionalnog gradi autentični brend
LinkedIn više nije mesto vašeg CV-a. Posle korone, ova mreža se otvorila za lična mišljenja i različite perspektive i to je prilika koju vredi... Balans između ličnog i profesionalnog gradi autentični brend

LinkedIn više nije mesto vašeg CV-a. Posle korone, ova mreža se otvorila za lična mišljenja i različite perspektive i to je prilika koju vredi iskoristiti. Ovo za Biznis.rs kaže Zorica Plavišić, konsultant za digitalni brending i razvoj strategije, čija je jedna od specijalnosti upravo izrada strategija na ovoj mreži.

Mnogi korisnici su primetili, i pišu o tome, da je sve manje tema u vezi s poslovanjem, a sve više o dnevnim događanjima ili privatnom životu. Naša sagovornica navodi da za nju LinkedIn uvek ostaje alat za građenje profesionalnog brenda i kredibiliteta, te da, ukoliko želite da budete prepoznati kao ekspert, ljudi žele da čuju vaše mišljenje ne samo o poslovnim strategijama, već i o izazovima koje svakodnevno vidite u svojoj industriji ili društvu.

“Važno je da taj glas bude autentičan, ali i profesionalan. Previše ličnih ili političkih tema može odvući pažnju sa vašeg stručnog rada, posebno u društvu koje još uvek nije spremno na konstruktivnu razmenu mišljenja. Kada govorim o politici ili ličnim iskustvima, uvek razmišljam kroz ono što radim kroz svoje poslovanje i industriju. Ako postoji promena koja utiče na vaš rad, napišite svoje viđenje, podelite iskustvo. Ne radi se o tome da budete ‘za ili protiv’”, poručuje naša sagovornica.

Ima jednostavnu poruku: delite svoje priče, svoja iskustva i profesionalno viđenje, ali činite to na način koji inspiriše, gradi kredibilitet i pokazuje ko ste vi zapravo, iza vaše titule ili pozicije.

“LinkedIn možda nije Instagram, možda nije Facebook, ali ima elemente obe mreže. Balans između ličnog i profesionalnog je ono što pravi razliku i upravo kroz taj balans možete izgraditi svoj autentični brend”, ističe Zorica Plavšić.

S tim u vezi zanimalo nas je šta je to što bi trebalo da bude u fokusu kada su u pitanju objave na ovoj mreži, a sagovornica ističe da je to ključna odluka i da bi to trebalo raditi kroz savete – ono što objavljujete treba da inspiriše, da probudi razmišljanje, da prenese iskustvo, a ne da bude direktna promocija ili ponuda prodaje.

Zorica Plavšić, Foto: Darko Cvijan

“Privatni biznis u Srbiji nije jednostavan, ni za male ni za velike kompanije svi imaju svoje izazove. Zato je važno da vaša priča bude autentična, iskrena i u vezi s vašim stvarnim iskustvima. Saveti mogu biti različiti: kako ste vi nešto radili, kako bi drugi mogli da pristupe nekoj situaciji, ili šta treba ili ne treba raditi. Ali izbegavajte idealizovane priče gde je sve ‘savršeno’ i gde su problemi izbrisani. Ljudi žele da čuju kako ste se nosili sa usponima i padovima, kako ste rešavali izazove i šta ste naučili iz svojih grešaka”, poručuje Zorica Plavšić.

Navodi da je ključno je posmatrati svoje „zašto“ – zašto radite to što radite, te da fokus bude na profesionalnom kredibilitetu.

“Vaša poslovna priča je samo vaša, jedinstvena, i upravo to je ono što može inspirisati druge. Na LinkedIn-u gradite poverenje, a autentična lična priča je ono što ostaje i što se pamti”, ističe sagovornica našeg portala.

Kako do posla pomoću LinkedIn-a?

Iskustvo Zorice Plavšić sa LinkedIn-om potiče još iz vremena korone, kada je neposredno pre pandemije otišla iz velike koropracije, gde je napustila visoku menadžersku poziciju. Otvorila je firmu za organizaciju događaja, ali je zbog okolnosti koje su usledile, da bi preživela, počela da radi kao stručnjak za regrutovanje (headhunting).

Tako je upoznala kako ova mreža funkcioniše i kako vas drugi traže. Svoje znanje iz marketinga, NLP-a i menadžmenta spojila je sa stvarnim iskustvom, i tako se pozicionirala na način koji niko drugi nema.

Upravo na pitanje u vezi sa zapošljavanjem na ovoj mreži odgovara da više nije dovoljno da imate samo „super profil“ i čekate da vas neko pozove. Ponudite svoje znanje sami.

“Prvi korak je da napravite spisak kompanija u kojima biste želeli da radite. Zatim ih kontaktirajte pokažite inicijativu. Obratite se ljudima zaduženim za zapošljavanje, vlasnicima, direktorima. Neće se ništa loše desiti ako direktno pitate. Možete samo da budete u plusu”, kaže naša sagovornica.

LinkedIn je mnogo više od mreže

Za našu sagovornicu LinkedIn je mnogo više od mreže – to je njen portfolio, mesto gde prikazuje šta je radila i alat za nove konekcije, konkretno klijente. Njen tim za pojedine kompanije vodi profile na LinkedIn-u, a za sve zainteresovane organizuje i edukaciju u vezi s ovom mrežom, kroz online kurs.

“Prenosim svoje znanje iz headhunting-a i objašnjavam kako da se pretraživanjem lakše pronađu pravi ljudi. Sve to radim iz pozicije nekoga ko se razume u marketing, menadžment i networking, i upravo zato delim praktična iskustva, a ne teoriju koju sam negde čula. Važno je da se edukujete jer će to da učini vaš profil drugačiji od mora drugih. Razumećete zašto neke stvari treba da radite”, poručuje Zorica Plavšić.

Smatra da je reč o investiranju u budućnost, zato što, kako kaže, jedan kontakt, jedan klik ili jedan komentar na LinkedIn-u može potpuno da promeni tok poslovanja: “Meni se to i dogodilo – jedan kontakt mi je promenio čitavo poslovanje u poslednje dve godine”.

Ako ste, na primer, grafički dizajner, vaš sadržaj na LinkedIn-u treba da pokazuje znanje i iskustvo, da vas primete oni kojima ste potrebni. Zapratite kompanije koje vas interesuju, komentarišite njihove objave, dajte svoje viđenje i pokažite da stojite iza onoga što znate.

“Ako verujete u svoje znanje, ne bi trebalo da vam bude problem da ga ponudite. Niko vas neće manje ceniti zbog toga naprotiv, vaša inicijativa će vas odvesti daleko”, poručuje Plavšić i dodaje da je ključno da se ne čeka:

“Danas niko ništa ne poklanja. Pre nego što se obratite nekome, sredite svoj profil jer to je prvo što će pogledati. Neka prvi utisak bude: ‘Ovo je osoba koju tražim’. A to ćete postići samo ako tačno znate gde želite da budete”.

Dodaje da u mnogim inostranim kompanijama kandidat bez LinkedIn profila se uopšte ne uzima u obzir. A ako ciljate američko tržište, nema bolje platforme od ove.

LinkedIn je i dalje idealan za brendiranje

Linkedin je mreža koja može da nam pomognemo da izgradimo brend, bilo kompanijski bilo lični. Kako ocenjuje sagovornica našeg portala, to se nije promenilo – LinkedIn je i dalje idealan za brendiranje i nudi veoma dobre opcije za predstavljanje.

“Mnogo toga se promenilo u odnosu na ranije danas postoje video objave, klasične objave, ankete, newsletteri, opcija za organizovanje i promociju događaja, kao i live webinari. Google dobro ‘kotira’ Linkedin i ako nemate svoj sajt, sa profilom Linkedin vi ćete se pojaviti na Google pretrazi. Sa premijum nalogom možete direktno poslati poruku i do 600 ljudi, a tu su i sve vaše ‘prve konekcije’ koje vam otvaraju mrežu njihovih kontakata. Na kraju krajeva, objave možete i sponzorisati, slično kao na mrežama Facebook ili Instagram”, savetuje.

Ističe da je ključno da znate šta želite da postignete i ko je vaša ciljana grupa. Kada to definišete, znaćete i koje alate LinkedIn-a bi trebalo najviše da koristite.

“Za mene je LinkedIn pre svega ključan za umrežavanje (networking). Svaka nova konekcija ne znači samo jedan novi kontakt već i pristup svim njegovim prvim konekcijama. Ako to umete da iskoristite, možete dobiti upravo ono što tražite”, navodi Zorica Plavšić.

Naglašava da su ključni i komentari, jer vas kroz njih ljudi primete, dobiju osećaj da vas poznaju, stave vas u neku svoju „fioku” i ako kroz komentare dobijete publiku, vi ste pobedili.

  • Šone

    24.8.2025 #1 Author

    Isticanje autentičnosti kroz ravnotežu života i posla jača poverenje i privlači publiku.

    Odgovori

  • Jelena

    24.8.2025 #2 Author

    Autentičnost i balans na LinkedIn-u su ključ uspeha – ljudi žele da vide stručnost, ali i realne priče i iskustva iza svake titule.

    Odgovori

  • MinjaKristalŠminkanje

    24.8.2025 #3 Author

    Veoma korisna platforma teško će je zameniti neka druga u skorije vreme.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.