Kompanijska kultura nije ono što piše na posterima
24.11.2025 11:01 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Dobra kompanijska kultura nije floskula u internim dokumentima i slogan na zidovima kancelarija – ona se ogleda u svakodnevnim odlukama, razgovorima i ponašanju – naročito kada niko ne gleda. U Nestlé-u veruju da angažovanost zaposlenih i autentičnost lidera nisu samo reči, već praksa koja se gradi kroz poverenje, dijalog i spremnost da se čuje svaki glas.
O tome kako se neguje kultura u kojoj su lideri autentični, komunikacija dvosmerna, a povratne informacije od zaposlenih zaista dovode do pozitivnih promena, razgovaramo sa Anom Radičević, menadžerkom ljudskih resursa u kompaniji Nestlé.
Kako u Nestléu merite angažman zaposlenih i koje metrike smatrate najrelevantnijim kada govorimo o „življenju“ korporativne kulture, a ne samo deklarativnim vrednostima?
„Angažman merimo kroz globalne i lokalne upitnike koje obuhvataju teme poput zadovoljstva poslom, poverenja u lidere, mogućnosti za razvoj i osećaja svrhe. Pored kvantitativnih podataka, fokusiramo se na kvalitativne signale – kako se vrednosti primenjuju u svakodnevnom ponašanju. Na primer, posmatramo koliko lideri demonstriraju poštovanje, integritet i autentičnost, jer kultura nije ono što piše na posterima, već ono što se dešava kada niko ne gleda.“
Kako se neguje autentičnost lidera unutar korporacije – i kako sprečavate da komunikacija postane „korporativni PR“ umesto stvarnog dijaloga?
„Autentičnost lidera negujemo kroz doslednost između vrednosti i ponašanja – lideri žive ono što komuniciraju. To znači iskrenost i transparentnost, čak i kada odluke nisu popularne, uz otvoren dijalog i spremnost da slušaju i razumeju različite perspektive. Negujemo kulturu u kojoj lideri pokazuju empatiju, priznaju greške i uključuju tim u donošenje odluka. Ne treba zaboraviti da sve počinje od nas – naš primer i ponašanje postavljaju ton za ceo tim. Autentičnost se gradi kroz svakodnevne interakcije koje stvaraju poverenje i psihološku sigurnost.“

Šta se u kulturi najteže menja kod organizacija vašeg obima – norme ponašanja, način donošenja odluka ili način na koji se nagrađuju rad i rezultati?
„Najteže se menja način donošenja odluka, jer to zahteva promenu načina razmišljanja, ne samo procesa. Norme ponašanja i sistem nagrađivanja prate ovu promenu, ali odluke su srž kulture: kako ih donosimo, koliko uključujemo ljude i koliko smo spremni da slušamo različite perspektive. Kao što sam već pomenula, sve počinje od nas – lideri moraju da pokažu otvorenost, transparentnost i spremnost da menjaju sopstvene obrasce kako bi organizacija zaista evoluirala.“
Šta je po vašem iskustvu najveća razlika između „angažovanog zaposlenog“ i „lojalnog zaposlenog“ – i koju od te dve kategorije treba strateški prioritetizovati u narednih nekoliko godina?
„Lojalnost znači ostati u kompaniji, dok angažovanost podrazumeva aktivan doprinos i inovativnost. Angažovan zaposleni je spreman da ide korak dalje, predlaže rešenja i preuzima inicijativu. Iako je lojalnost važan aspekt, mislim da će u budućnosti prioritet biti angažovanost jer ona direktno utiče na inovacije, produktivnost i zadovoljstvo. Ipak, važno je naglasiti da jedno ne isključuje drugo, naprotiv, ove dve osobine često idu ‘ruku pod ruku’.“
Koje konkretne interne programe ili rituale imate u Nestléu koji podstiču autentičnost i inicijativu zaposlenih?
„U Nestléu verujemo da autentičnost i inicijativa počinju od kulture poverenja i otvorenog dijaloga. Zaposlene aktivno podstičemo da dele ideje kroz interne platforme, preko redovnih pulse anketa do timskih sesija za fidbek. Posebno bih istakla interni program koji prepoznaje i nagrađuje inicijativu i doprinos zaposlenih, čime dodatno jačamo osećaj vrednosti i motivaciju. Takođe, osnažujemo ljude kroz treninge i razvojne programe, kako bi imali sigurnost i znanje da preuzmu inicijativu. Negujemo rituale transparentne komunikacije kroz otvorene Q&A sesije sa liderima, kao i interne kampanje koje promovišu različitost i inkluziju. Cilj je da svako oseti da njegov glas ima značaj i da može da doprinese stvaranju boljeg načina rada.“
Pročitajte još:
Da li imate primer iz poslednjih godinu dana kada je feedback zaposlenih doveo do promene neke interne politike, procesa rada ili benefita?
„Da, navešću vam jedan zanimljiv primer: nedavno smo dobili povratnu informaciju od zaposlenih koja jasno pokazuje da je efikasnost sastanaka i način na koji se vode postala ključna tema. Nova realnost su puni kalendari i nepregledan broj sastanaka, kako onih uživo, tako i onlajn. Slušamo ljude i aktivno radimo na prevazilaženju tog izazova, oformili smo i radnu grupu kako bismo pronašli adekvatna rešenja. Cilj nam je da sprovedemo sveobuhvatnu procenu sastanaka i njihove efikasnosti, što će dovesti do prilagođene dinamike: kraći, fokusirani sastanci, manja frekvencija i jasne agende. Želimo da budemo brži, da budemo tamo gde treba i kada treba, uz maksimalnu relevantnost i uvažavanje mišljenja zaposlenih.“















Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.