radovi na podvožnjaku ispod Bulevara umetnosti tokom 2024.

Gradonačelnik Šapić najavio nove infrastrukturne projekte na Novom Beogradu

Infrastruktura

27.9.2023 08:45 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Gradonačelnik Šapić najavio nove infrastrukturne projekte na Novom Beogradu Gradonačelnik Šapić najavio nove infrastrukturne projekte na Novom Beogradu
Godinama se čeka podvožnjak ispod brze pruge Beograd – Novi Sad, čijim probijanjem bi konačno bili povezani novobeogradski bulevari Umetnosti i Crvene armije. Njegova... Gradonačelnik Šapić najavio nove infrastrukturne projekte na Novom Beogradu

Godinama se čeka podvožnjak ispod brze pruge Beograd – Novi Sad, čijim probijanjem bi konačno bili povezani novobeogradski bulevari Umetnosti i Crvene armije.

Njegova skora izgradnja očekivala se još pre nekoliko godina, ali je u međuvremenu sporazumno prvobitni tender raskinut, a onda je završena i brza pruga.

Da se konačno može dogoditi dolazak majstora na ovu lokaciju, može se naslutiti na osnovu najave gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića koji je ukazao da u gradu uskoro očekuju završetak tendera za izgradnju saobraćajne veze ispod Bulevara umetnosti.

“Očekujemo da tokom jeseni počnu radovi koji će se završiti 2024. godine. Onda ćemo dobiti veliko rasterećenje dve najopterećenije ulice, Jurija Gagarina i Omladinskih brigada”, ocenio je Šapić, piše eKapija.

Na tenderu od pre pet godina izabran je konzorcijum koji je predvodila Energoprojekt niskogradnja, a zadatak je bio da se izradi tehnička dokumentacija i da se potom izvedu radovi, odnosno da se probije sam podvožnjak. U međuvremenu je rok iz opravdanih razloga i produžen, ali na kraju od ovog posla nije bilo ništa.

U toku 2021. Direkcija za građevinsko zemljište obavestila je da probijanje podvožnjaka i spajanje dva bulevara nije moguće izvesti, a da se ne ugrozi dinamika puštanja u saobraćaj nove železničke pruge, za čiju realizaciju je bila zadužena Infrastruktura železnice Srbije.

Kao razlog je tada navedeno da probijanje nadvožnjaka nije moguće završiti pre kompletiranja koloseka železničke pruge i da su zato nastupile okolnosti usled kojih se više ne može ostvariti svrha zaključenog ugovora.

Foto: Freepik.com/@aleksandarlittlewolf

Još tada nije bilo jasno kako se kao prepreka za probijanje podvožnjaka pojavila rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd – Novi Sad, ako se zna da je ta tema uveliko bila aktuelna u vreme raspisivanja tendera za probijanje saobraćajne veze između Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije.

Širenje postojećih novobeogradskih soabraćajnica u fokusu

Gradonačelnik Beograda o tenderu za probijanje podvožnjaka govorio je u toku obilaska Bulevara Zorana Đinđića koji se produžava, a u jednom delu i proširuje.

“Sa ovakvom praksom će se nastaviti gde god je to moguće, kako bi se ubrzao protok saobraćaja i smanjile gužve. Novi Beograd je opština na kojoj postoje najbolji uslovi za proširenje kolovoza, ali će slični radovi biti obavljani svugde gde za to postoje uslovi. Povećanje broja saobraćajnih traka najviše znači vozilima gradskog prevoza, koji će imati ‘svoju’ traku. Najbolji primer za to je Višnjička ulica, u kojoj su sada mnogo manje gužve”, kaže Šapić.

On je napomenuo da su započeti radovi u Bulevaru Zorana Đinđića. Ovi radovi će, kako je kazao, doneti još po jednu traku u oba smera.

“Takođe, duž celog Bulevara Zorana Đinđića do Ulice omladinskih brigada biće napravljen parking. Kada radovi budu završeni na potezu od Ulice Milentija Popovića do Ulice omladinskih brigada, imaćemo dve nove trake, ali i veliki broj novih parking mesta. Proširenje kolovoza će biti nastavljeno i posle Ulice omladinskih brigada skroz do Tošinog bunara, pa čak i kroz Blok 34, a nakon Tošinog bunara i na potezu sa desne strane do Ulice pariske komune, koja će takođe biti proširena do kružnog toka na ulazu u Bulevar Mihajla Pupina, a potom i ‘nazad’ sve do Ušća. Svi pomenuti delovi ulica će u narednih godinu i po dana biti u potpunosti rekonstruisani, ‘presvučeni’ i prošireni dodatnim trakama i parking-mestima. To bi trebalo da smanji gužve, naročito u vreme ‘špica’, te da veliki ‘čepovi’ koji se sada stvaraju budu umnogome smanjeni”, uverava Šapić.

On je dodao da će se sa proširenjem ulica nastaviti te da se trenutno rade na Bežaniji dva mala kružna toka.

“Uradili smo već Ulicu Nikole Dobrovića i prelazimo na Tošin bunar koji postaje izuzetno važna magistrala zato što od skoro povezuje praktično dva auto-puta. To više neće biti samo obična novobeogradska ulica zato što ćemo započeti njeno proširivanje i na jednu i na drugu stranu”, rekao je gradonačelnik.

On je istakao i da je Putevima Beograda rebalansom budžeta prebačeno milijardu dinara za uređenje saobraćajnica.

Gasna stanica za autobuse GSP do marta 2024.

Aleksandar Šapić je u toku obilaska novobeogradskih saobraćajnica napomenuo da izgradnja dugonajavljivane gasne stanice u objektu Gradskog saobraćajnog preduzeća na Karaburmi kasni jer „fale neke građevinske dozvole“ i „imovina nije rešena“ što su propusti gradske vlasti, a da kasni i izvođač radova. Podsetio je i da je gasna stanica na Karaburmi za autobuse GSP-a s pogonom na gas, trebalo da bude završena u novembru prošle godine, a sada očekuje da će to biti do marta iduće godine.

“Sada se 100 novih autobusa GSP-a gasom snabdeva na privatnim pumpama, a razgovara se sa Srbijagasom da napravi nekoliko gasnih stanica u Beogradu”, rekao je gradonačelnik.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.